• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Montblanc - defekt krona - Hjälp med urmakare

KingAshur

Breitling
Hej,

Köpt en Montblanc som skickades till mig från Belgien (begagnad). När jag mottagit klockan ser jag att det skiljer sig markant från bilderna . hur som haver har jag hamnat i dispyt med säljaren där man kräver att urmakare skall skriva en signatur på att kronan är defekt.

Jag hittar ingen urmakare som kan göra detta utan de som är återförsäljare till Montblanc menar att klockan måste skickas till dem vilket kan ta upp till 3 månader.

Känner Ni till någon urmakare (helst i Stockholmstrakten) som jag kan vända mig till för att få ett intyg där defekt specificeras?

Tack på förhand!
 

Wiliamo

Panerai
Låter mysko hela grejen. Nöjer han sig att Abu Hassans klockfix och batteriservice signerar eller vill han ha kråka från Montblanc-AD? På vilket sätt är kronan trasig förresten? Väldigt tråkigt att hamna i en dylik sits, surt :(
 

KingAshur

Breitling
Väldigt frustrerande. Klockan skickades utan MB-loggan på kronan - har intygat detta med bilder etc men det godtas inte så länge inte en urmakare signerar samt bekräftar detta. Har varit i kontakt med flera urmakare dock vågar ingen ge sig på ett sådant intyg. I värsta fall får jag stå för reparationen själv vilket är surt.
 

Wiliamo

Panerai
Väldigt frustrerande. Klockan skickades utan MB-loggan på kronan - har intygat detta med bilder etc men det godtas inte så länge inte en urmakare signerar samt bekräftar detta. Har varit i kontakt med flera urmakare dock vågar ingen ge sig på ett sådant intyg. I värsta fall får jag stå för reparationen själv vilket är surt.
Låter verkligen helt värdelöst. Hur kom du i kontakt med säljaren, via Chrono24 eller dylikt? Retur av klockan är inte aktuellt heller?
 

KingAshur

Breitling
PayPal godtar inte mina bilder, bad deras granskare att dra på sig glasögonen då kalle från gatan kan se att något saknas på klockan. Jag vågar inte returnera den om inte det anordnats via tredjepart med tanke på att säljaren inte är så seriös.
 

Wiliamo

Panerai
PayPal godtar inte mina bilder, bad deras granskare att dra på sig glasögonen då kalle från gatan kan se att något saknas på klockan. Jag vågar inte returnera den om inte det anordnats via tredjepart med tanke på att säljaren inte är så seriös.
Aj då, vilket mardrömsscenario... Och att få tag på en originalkrona, vad pratar vi för pengar - säljaren vägrar alltså all typ av ersättning?
 

Wiliamo

Panerai
Tråkigt när sådant händer men det sker nog ganska ofta mellan alla solskenshistorier kring näthandel av klockor. Helt sjukt att man inte ska kunna lita på en säljare, att få något som inte överrensstämmer med den ursprungliga beskrivningen för att sen inte få den ersättning som borde vara glasklar. Jag kan tyvärr inte ge dig några andra råd än att tjata på PayPal eller försöka få en lokal urmakare att kladda ner en kråka, men det verkar du å andra sidan redan försökt med.
 

KingAshur

Breitling
Ja det är helt galet, försökt med det mest. Får tjata på paypal att ge mig extra tid så jag kan skicka klockan till Tyskland.

Tack ändå :), hoppas att någon här på forumet kan hjälpa mig :)
 
Låter riktigt oskönt. Lika bra att låta urmakare gå igenom hela uret så inget annat är mysko då säljaren verkar allt annat än trovärdig. Hoppas dock det löser sig direkt med Paypal.
 
Fy fan vad trist. Inget man vill uppleva, framförallt inte som förstagångsköpare av begagnat.

Att PayPal back stabbar dig också känns ju lika tråkigt det.

Hoppas det löser sig för dig.
 

paradis

Audemars
Konstigt, har hört att , när det händer sånt då tar PayPal , köparens sida .Det är många inom PP, prova med att ringa igen, hoppas du får kontakt med någon bra på PP. Hoppas det ordnar sig..
 

KingAshur

Breitling
Tack för alla svar!
Jag har ringt PayPal igen och den avdelningen som fattar dessa beslut går inte att ha direkt kontakt med. Tjejen jag tala med verkade någorlunda förståelig då hon skulle framföra mina synpunkter. Bad om att få ca 3 månader på mig att skicka klockan till MB i Tyskland som får gå igenom uret för att verifiera defekter.
PayPal skulle återkomma till mig.
 
Topp