• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Säljes Montblanc MB149 med modiferad spets reservoarpenna

blackcoffee

Silver
2-Faktor
Pris
5000
Returpolicy
Öppet köp
Montblanc MB 149 med spetsen slipad till Italic av Mike "Mike it work" Matsuyama.

Jag köpte denne begagnad kring 2012 från utlandet och då sade annonsen:

Today I am selling the pen I thought I will keep for myself: a Montblanc 149 with a Masuyama medium stub.
It is a terrific writer, with the stub being closer to an italic in line variation. It flows terrifically. Never dries out. Never skips. Never has start up issues. Sensitive to inks. Will write wet with wet inks, and dryer with dry inks. In other words it is well adjusted in terms of flow and is not a gusher, nor is it dry. Due to the nature of the nib, there is feedback when writing on softer paper. It is in no way scratchy. Not a single rough edge on the nib.
The body is in good condition. It is not perfect, and has some wear, but is still very shiny.

I have had the misfortune of dropping this pen 5 months ago, so now it has one small crack about 4mm long right above the clip ring (and below the star). The crack is hard to see, impossible to photograph via my cellphone, and is not spreading at all. it has been the same for the past 5 months, and I have carried the pen with me every day.

Jag har inte lyckats se sprickan som det talas om i annonsen. Det finns också för många varianter på 149 för att jag ska ha lyckats datera den exakt, men i en tidigare undersökning kom jag fram till att den är från perioden 1985 till 1991 och att "feeden" (vad det nu heter på svenska?) är bytt i efterhand. Läs mer i detta inlägg.

Den funkade perfekt sist jag använde den och även idag går pumpmekanismen mycket mjukt.

Som synes på bilderna är den inte i nyskick, men jag måste säga att kamerablixten gjorde att det hela ser mycket värre ut än i verkligheten. De första fyra bilderna här är tagna av mig, den femte är från annonsen där jag köpte pennan och är till för att visa hur den skriver.

Spetssliparen: http://www.mikeitwork.com/

Prisidé: 5000 kr inklusive spårbar frakt, antingen Swish i förskott på sedvanligt vis och då bjuder jag på frakten, eller via en riktad Blocket-annons eller liknande och då står du som köpare för Blockets avgifter för frakt och köpskydd. Pga ålder och skick erbjuder jag helt öppet köp, om något är fel på den står jag för alla kostnader men om du som köpare bara ångrar dig av något skäl så står du för frakt fram och åter. Självklart förväntar jag mig i så fall den åter i samma skick som du fick den.

DSC_5609.jpg

DSC_5610.jpg

DSC_5611.jpg
DSC_5626.jpg

20120818_192033.jpg

Tillbaka
Topp