• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Montera länk med ändlänkar..

Rber

Audemars
2-Faktor
Hur fasen gör man egentligen?

Att mpnters bandstift och vanliga band är en baggis. Har även lyckats smyga på en länk med ändlänkar tidigare men det var på 90% vilja. Nu vill jag ha på min nya oyster på min Snowflake men lyckas inte lösa det.

Nog för att man kan låta någon annan göra det..

Någon som har tips? Har kollat några tutorials med dåliga kameravinklar, "vik in första änden". Men det går ju inte att vika in, ändlänken tar ju mot!?
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Tja, har länken kommit! Kul! Vänd klockan med plexit ner mot underlaget. Då borde det gå att "sänka" ner ändlänken rakt ner tills bandstiftet tar emot hornens baksida, så att säga. Därefter pillar du bara in ena sidan av teleskopdelen på bandstiftet, så att ändlänken ligger tight mot bandhornets baksida, på den sidan ifråga. Håll sedan ihop den delen samtidigt som du skjuter in den andra sidans teleskopdel. Därefter ska det bara vara att måtta in stiftet så det klickar till och stiftet fyller ut de genomförde hålen. Det är den bästa förklaringen jag kan ge i text. Hoppas det hjälper, annars får jag eller någon annan, ladda upp en videosnutt.

/ TF theargonaut "You are not a beautiful and unique snowflake..."
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Tack Tobbe! Jag hittade äntligen ett ok klipp på Youtube där man kunde se vad de faktiskt gjorde också. Precis så som du beskrev. Fick på den direkt utan att göra några märken på baksidan av bandhornen. Problemet var att jag själv försökte vika in första änden, stört omöjligt (ganska så självklart eftersom ändbitens låser fast).

Helt ok länk för 40 dollar. Lagom sladdrig men riktigt skön på. Valde det lite smidigare spänne än vad som sitter på 93150.
 

Bilagor

  • ImageUploadedByTapatalk1363015750.880112.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1363015750.880112.jpg
    127.3 KB · Visningar: 257
  • ImageUploadedByTapatalk1363015765.424127.jpg
    ImageUploadedByTapatalk1363015765.424127.jpg
    92.8 KB · Visningar: 261

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Rber skrev:
Tack Tobbe! Jag hittade äntligen ett ok klipp på Youtube där man kunde se vad de faktiskt gjorde också. Precis så som du beskrev. Fick på den direkt utan att göra några märken på baksidan av bandhornen. Problemet var att jag själv försökte vika in första änden, stört omöjligt (ganska så självklart eftersom ändbitens låser fast).

Helt ok länk för 40 dollar. Lagom sladdrig men riktigt skön på. Valde det lite smidigare spänne än vad som sitter på 93150.
No probs! Ser bra ut, men det hade ju varit schysst om du slängde in Youtube-klippet här ;)
 
Topp