• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Montrésor [OHPF], Certina DS-3 [OHPF], Legend Diver[SÅLD].

Gentle_Giant

Cartier
Dags att smala ner samlingen en aning :)

Först ut är denna fina karibiska dykaren från Montrésor. Klockan är gjord någon gång under 60-talet men är fortfarande i fint skick. Boetten öppnas via framsidan genom att man tar bort glasringen, en liten specialare som Jenny watch c.o hjälpte till att tillverka. Ingraveringen med den typiska fisken som Jenny använde syns på baksidan med hjälp av lite ljus. Kronan är tyvärr ej orginal men den matchar snyggt med dess övriga knubbighet. Skall vara servad för drygt 1.5år (ej kvitto) sedan men går desvärre lite för fort, drygt 20 sek/dygn. Men det skall nog inte vara något problem att rucka om man vill. Kommer på oysterlänk (ej orginal) och ett gummiband. Ej quickset.

(4500kr) (3500kr) (3000kr) 2500kr (OHPF) + frakt eller bud för denna sköning.

IMG_1482.jpg


IMG_1485.jpg


IMG_1483.jpg


IMG_1487.jpg


montresor.png



Sedan en riktigt fin Certina DS-3 PH200M från slutet av 70-talet. Klockan har en MYCKET fin patina och håller tiden mycket väl med god powerreserve. Boetten har lite smårepor men inget djupare. Kommer på orginaltropic med certinaspänne. Kronan låser mycket fint. Quickset. Levereras i snygg svart Certinabox.

Finns lite mer att läsa om denna klocka på denna sida:http://www.vintagecertinas.ch/en/tauchereng.html

(6500kr) 6000kr (OHPF) + frakt eller bud.

IMG_1906.jpg


IMG_1903.jpg


IMG_1908.jpg


certinasnyyyg.png



Sist ut är denna Longines Legend Diver No Date. Köpte klockan för ett par veckor sedan men tyvärr måste den gå pga nytt! Köpt enligt kvitto (NK Göteborg) 2009 och kommer med original strap (använt), RIOS läder strap (välanvänt) med Steinhart viklås, HIRSCH gummi (knappt använt) och ett ok kvalitémässigt mesch. Alla papper, boxar, böcker, cert (stämplat) och inköpskvitto finns. Inget att anmärka på förutom att den inre vridningen roterar lite då man skruvar in kronan som man ställer den med. (Ungefär 1-3min). Inget jag har stört mig på men det borde inte vara så svårt att åtgärda detta hos en urmakare.

Säljer den för samma pris jag köpte den för. 9500kr (SÅLD!) + frakt eller bud.

IMG_1917.jpg


IMG_1921.jpg


IMG_1916.jpg


IMG_1924.jpg


Referenser finns :)
 
Topp