Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Appen Watchville hjälper dig inte bara ställa tiden, utan även månfasen! Idag klockan 20:10 är det fullmåne. Jag brukar kolla vilket datum bakåt i tiden det var ny/fullmåne på. Sen ställa klockan på det + lika många klick på månfasknappen som det är till dagens datum.Admin får ta bort detta om det är en dublett.
Hittar inget om det med sökfunktionen.
Köpte idag en klocka med phase.
Var hittar jag info hur jag ställer in månfas? Alltså om det är halvmåne idag. Jo ja vet att jag kan titta ut i fönstret. Onödig men snygg funktion.
Tack på förhand
Är inte den skärmdumpen tagen från Hodinkee-appen?Appen Watchville hjälper dig inte bara ställa tiden, utan även månfasen! Idag klockan 20:10 är det fullmåne. Jag brukar kolla vilket datum bakåt i tiden det var ny/fullmåne på. Sen ställa klockan på det + lika många klick på månfasknappen som det är till dagens datum.
Just idag va det ovanligt lätt att ställa detta för dig
![]()
Månfas är ju fantastiskt trevligt...dock så orkar man bara ställa den första veckan när det fortfarande är lite nyttTråden behöver lite bilder så här är mitt bidrag, med korrekt dag,datum och månad, samt givetvis fel månfas!
![]()
Många trevliga månfas klockor i tråden
När är den du har ifrån! Så fin![]()
Hodinkee’s app Watchville!Är inte den skärmdumpen tagen från Hodinkee-appen?
Ok, har samma vy i Hodinkee-appen men ska kolla vad Watchville har att erbjuda, tack för tipset!Hodinkee’s app Watchville!
![]()
Har snöat in lite på Record Watch Co![]()
Är ett anrikt märke som gick upp i Longines; köptes 1961 men levererade egna klockor, och sen absorberades det helt, slutade -91. Denna kaliber (107C) var en av bara åtta (tror jag läst det...) inhouse verk med moonphase komplikation. Dessa är 50 talare. Ganska sköra men fin finish och rätt lättmekade när det gäller basverket. Finns rätt fina dressare, chronos och militärur från 50 tal. Spanar alltid efter äldre Record. I US Kingston Watch Co pga varumärkesrättigheter.Kan du berätta lite om record? Kan ingenting.
Är ett anrikt märke som gick upp i Longines; köptes 1961 men levererade egna klockor, och sen absorberades det helt, slutade -91. Denna kaliber (107C) var en av bara åtta (tror jag läst det...) inhouse verk med moonphase komplikation. Dessa är 50 talare. Ganska sköra men fin finish och rätt lättmekade när det gäller basverket. Finns rätt fina dressare, chronos och militärur från 50 tal. Spanar alltid efter äldre Record. I US Kingston Watch Co pga varumärkesrättigheter.