• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Moonwatch i ny förpackning.

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Dett är säkerligen gamla nyheter för alla "insatta" men jag delar ändå mina nyvunna insikter. Har sedan länge sneglat på Omegas "original" månklocka (3570.50.00), men har från olika håll hört om en kommande mastig prishöjning. Ett besök i dag hos "Rob's team" klargjorde att klockan i sig kommer att vara oförändrad men kommer att packeteras lite lyxigare. Efter lite sök hittade jag på Time Zone beskrivning och bilder. Så var får man då för den nätta merkostnaden av ca 4000-6000kr (olika uppgifter)? Uret får ny ref. nr. 311.30.42.30.01.005 (tror jag är ersättaren)? En större svart box med "remlåsning", två extra straps varav en är en replika på den som austronauter använt samt en svart nato, ett strap tool, en lupp i "speedmaster design", någon sorts "plakett i Omega style med sjöhäst. Bifogas även en historiebok om månäventyren. Detta är paketet som levereras från September.
(stulna bilder)
image.jpg

image.jpg

Är detta värt pengarna? Det är upp till var och en att avgöra, personligen tycker jag det är en kul grej! Om jag nu spenderar dessa summor på en ny klocka (köper alltid med föresatsen att behålla och väger inte in värdeminskning) så tycker jag att sånt här tillför lite "added value" när man sitter o pysslar om vinterkvällarna, dock fullt medveten om att andra ser detta som rent krafs.
 

aleks

Aka Wi
2-Faktor
Rätt coolt kit. Har dom uppdaterat länken? Ser inte ut som att de yttersta bitarna på mittlänken är polerade som på nuvarande 3570? Kan iofs bara vara bilden som spökar.
 

Icaras

Rolex
Jag gillar kittet. Värt pengarna? Njä.
Beror väl på hur man ser på det. Detta är väl främst en medveten prishöjning för att komma ifatt priserna på deras andra modeller (som prishöjts delvis genom nylanserade modeller). Samtidigt passade Omega på att uppdatera så att klassikern skulle få en värdig box & tillbehör :). Alltså inte enbart en prishöjning för tillbehören.
(Det är åtminstone min gissning ;))
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Grymt att få med bl.a lupp ju.. kan nog väcka ett större intresse hos ett gäng köpare som aldrig skulle tagit sig tid till att zooma in på detaljer annars..
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag tycker boxen ser extremt trevlig ut. Gillar FOIS-boxen skarpt också men den här är stråt vassare. Känns också som att man faktiskt får nåt för de extra kronor klockan kommer att kosta nu.

Och vilken smidig ref. klockan fått nu... :facepalm:

Jag som tycker det börjar bli krångligt med fem siffror och är bortkollrad när man kommer in på sex-siffriga ref...
 

Pope

Cartier
Känns som en motsvarighet till Motörheads läder-platta. En dubbel-lp som släpptes typ -90.

Helrätt med andra ord! :D
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Jag gillar! Riktigt coolt... har fortfarande inte testat Speedy, detta kanske puttar mig över kanten...
 

Espresso

Cartier
Helt rätt, jag köper klockor lite med samma tänk som du, för att behålla, och då är hela paketet ihop med klockan av värde för mig (vilket säkerligen är rätt löjligt, men det får man väl bjuda på :) )
 

Dr Stein

Cartier
Jag gillar också! Hade tänkt äga en speedy någon gång i framtiden. Men jag hade visserligen också tänkt investera i en riktigt fet klocklåda i mahogny med winders m.m. i framtiden och då känns boxen lite överflödig.... För mig är målbilden en lagom stor, genomtänk samling samlade i en enda stor snygg klockförvaringslåda. Då kan ju inte en av klockorna få specialbehandling... Nåja, ännu är det tid kvar till inköp! :)
 
Jag tycker det ser trevligt ut. Alltid kul med lite extra gadgets om man väl ska köpa.

Om jag anser att det ger mervärde som motsvarar prishöjningen så blir svaret nej. Personligen hade nog hellre skippat tillbehören och behållit priset (om nu ett sådant alternativ fanns att tillgå).

Men om nu prishöjningen är oundviklig så uppskattar jag ändå att de lägger lite energi på att göra en premiumpaketering.
 
Topp