• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Moonwatch i ny förpackning.

Blackmore

Panerai
Som sagts tidigare, hade helst sett att de behöll det gamla priset, men eftersom det inte är ett alternativ är det schysst att få lite extra lull-lull. Hade de velat hade de säkert kunna höja priset rakt av utan att addera någon form av "extra value".
 

vonhall

Rolex
Vill nästan köpa en ny Speedmaster direkt :D
Kul att de inte bara höjde priset på klockan. Nu känns ju höjningen ganska motiverad!
 

Ingenjören

Panerai
2-Faktor
Beror väl på hur man ser på det. Detta är väl främst en medveten prishöjning för att komma ifatt priserna på deras andra modeller (som prishöjts delvis genom nylanserade modeller). Samtidigt passade Omega på att uppdatera så att klassikern skulle få en värdig box & tillbehör :). Alltså inte enbart en prishöjning för tillbehören.
(Det är åtminstone min gissning ;))

Tror tankarna går utanför den lilla "Omega familjen", det är säkerligen en långsiktig strategi från Swatch group att ytterligare höja nivån på "prestige" sortimentet så märkena i high & middle grupperna kan åka med i kölvattnet med högre priser. Det är trots allt där de har de stora volymerna.
 

Malakias

Friends of KS
2-Faktor
Tycker att de lyckats riktigt bra med ompaketeringen, trånat efter en Speedy ett tag och det där gör en ju inte mindre sugen. Gör det att jag jublar över att få hosta upp fem papp till om jag vill köpa en ny? Njae, den tanken måste man ju vänja sig vid. Ska man tro att nästan nya Speedys med gamla lådan rasar lite i pris på begagnatmarknaden nu?
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Jag tycker den stora frågan i sammanhanget är när konkurrenten, som har grön färg på sina boxar, Omega vill positionera sig lite närmare ska uppgradera och ha roligare förpackningar. Har inte Rolex bland de tråkigaste boxarna i premiumsegmentet? Vore kul med något liknande även där.
 

Ryttaren

Rolex
Hade varit vansinne att höja 5-6k utan något mervärde, nu tycker jag inte det är lika illa med dessa smådetaljer. Jäkligt snygg låda.
 

Mr_Jonas

Audemars
2-Faktor
Jag gillar det. Kul med ett litet kit till klockan. Och som Aurum sa, byter man ut insatsen och gör en ny, får man en grym klockbox
 

Andado

Omega
Jag tycker den stora frågan i sammanhanget är när konkurrenten, som har grön färg på sina boxar, Omega vill positionera sig lite närmare ska uppgradera och ha roligare förpackningar. Har inte Rolex bland de tråkigaste boxarna i premiumsegmentet? Vore kul med något liknande även där.
Håller med.
Rolex boxarna är inte roliga och dom äldre är inte mycket att hänga i julgranen:wtf::)
 

saferide

Omega
2-Faktor
Boxen var väldigt läcker, men om prislappen går upp 6000kr som worst case i första posten så är det alldeles för mycket!
 

Mkarlsson

Panerai
2-Faktor
Så tar Omega dryga tusingen för ett löst nato, velcrobandet lär ju ligga på något liknande.
Så i mina ögon får man rätt mycket extra för höjningen.

De skulle som sagt bara kunnat ändra priset och låtit oss leva med det utan problem.
 

OskarK

Vacheron
2-Faktor
Varit sugen på speedy länge, blir inte mindre sugen nu! Gillade verkligen den nya boxen och dess tillbehör :)
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Bumpar denna tråd. Orginal månklockan ska få ny förpackning och nytt ref nr. På uret.se står månklockan listad med nya ref numret. Betyder det att den nya coola boxen nu finns hos AD? Nån som vet?


Edit: verkar finnas på chrono24 och den har skruvad länkar. Äntligen!!
 

Icaras

Rolex
Bumpar denna tråd. Orginal månklockan ska få ny förpackning och nytt ref nr. På uret.se står månklockan listad med nya ref numret. Betyder det att den nya coola boxen nu finns hos AD? Nån som vet?


Edit: verkar finnas på chrono24 och den har skruvad länkar. Äntligen!!
Frågade på Hukes när vi var där på GTG:n. De sa om jag inte minns fel att den skulle dyka upp veckan efter att vi var där. Så ja, den bör finnas att kika på hos AD :)

Edit: Har flera gånger varit på väg dit för att ta en titt men fått förhinder :(
 

Molle

Kambei
Moderator
2-Faktor
Bumpar denna tråd. Orginal månklockan ska få ny förpackning och nytt ref nr. På uret.se står månklockan listad med nya ref numret. Betyder det att den nya coola boxen nu finns hos AD? Nån som vet?


Edit: verkar finnas på chrono24 och den har skruvad länkar. Äntligen!!
Ingen hos Rob igår...
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Bumpar denna tråd. Orginal månklockan ska få ny förpackning och nytt ref nr. På uret.se står månklockan listad med nya ref numret. Betyder det att den nya coola boxen nu finns hos AD? Nån som vet?


Edit: verkar finnas på chrono24 och den har skruvad länkar. Äntligen!!

Ser ut som att den finns hos Bo Berggren! :)

image.jpg
 

GurraG

Cartier
Såg kittet i skyltfönstret till en Omegabutik här i Boston förra helgen, såg grymt fint ut. Sen kan man såklart diskutera om det är värt prisökningen men definitiv lyxkänsla.
 

CLT

Rolex
Såg kittet i skyltfönstret till en Omegabutik här i Boston förra helgen, såg grymt fint ut. Sen kan man såklart diskutera om det är värt prisökningen men definitiv lyxkänsla.
För oss är väl aldrig en prishöjning värd. Men det känns lite bättre när dom inte bara höjer priset, lite extra grejer och en finare box gör ju så att det känns bättre.
 
Topp