• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mora (armbandsur)

oftast

Panerai
2-Faktor
Vet inte om det är mina googlarskills som är för dåliga eller om relevanta träffar drunknar i alla träffar om Moraklockor men hittar väldigt lite om mitt senaste traderaköp.

Någon som vet något om märke eller modell?

IMG_20171021_102059.jpg
IMG_20171021_102105.jpg
 

Psykel

Patek
Misstänker att det är nåt i still med Birka, Svalan, Örnen, Tärnan och så vidare. Svenska "klockmärken" som beställde färdiga klockor från Schweiz som dom satte sina egna loggor på. Har själv en Birka som är en favorit i samlingen, men tyvärr finns det sällan någon info kring dom. Kan tänka mig att det var en och annan klockhandlare eller urmakare som köpte in och satte egna loggor och sålde i egen butik.
 

oftast

Panerai
2-Faktor
Misstänker att det är nåt i still med Birka, Svalan, Örnen, Tärnan och så vidare. Svenska "klockmärken" som beställde färdiga klockor från Schweiz som dom satte sina egna loggor på. Har själv en Birka som är en favorit i samlingen, men tyvärr finns det sällan någon info kring dom. Kan tänka mig att det var en och annan klockhandlare eller urmakare som köpte in och satte egna loggor och sålde i egen butik.

Tack @Psykel!
Ska försöka öppna den någon dag och återkomma med fråga angående urverket :)
 
Topp