• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Morgondagens klocka

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

jabla

Sarlacc
Här kan vi som vill visa vad som sitter på armen i morron visa upp klockvalet och det är fritt att kommentera. :)
Jag kommer att ha min Ingy på gummi under morgondagen.

WP_20180517_23_10_54_Rich (2).jpg
 

rm83

Panerai
2-Faktor
Omega Seamaster Planet Ocean Cal 8900 (43.5mm) i vanlig ordning :) Fram tills jag börjar jobba kl. 17:00 - då är det dessvärre förbud mot armbandsur av hygienskäl, vilket är en av mitt livs stora sorger... Löser det med en fullkomligt urusel Smith & Wesson Paramedic Watch i bältet, vilken dock är lämplig prisklass då den får ta emot monumentala mängder stryk. Förvånad att den hållit flera år... Kanske måste återkomma med bild på eländet! :) Tills vidare nöjer jag mig med bild på PO:n från igår (edit: va visst iförrgår)...



/ Raz
 

Bilagor

  • 20180515_175506.jpg
    20180515_175506.jpg
    83.5 KB · Visningar: 2

Husse

Patek
Jag kommer definitivt att börja med pappas gamla!
image.jpg

Sedan övergår jag nog till nåt jag inte behöver vara rädd om.
Ska sätta igång husbilen, sätta i gasen, montera septin och fylla vatten. Vill kolla att allt är tätt!
Överallt är det trångt, blir nog Hitachis reklamklocka i stål som får hoppa in!
Är riktigt avis på din härliga ingy, @jabla !
Natti alla vänner, ses i morrn!
 
Har inget annat att välja på! ;)
784F301F-159B-4458-999F-8B96618DFA4A.jpeg
Ärligt talat, hur funkar Det? Du valde en klocka jag själv skulle ha valt (fast jag hade valt en 36:a) om jag tvingades till att bli OWG (med undantag för nån "strykpojk" från Oris, Tudor eller kanske Seiko).
Menbrätta mig om jag har fel, du gick från 4, 5 klockor i rotation vid lämpliga tillfällen till EN av dessa för ALLA tillfällen?

Känner du att du gjorde helt rätt val? Eller sitter du där och "ska stå ut över sommaren", för att sen köpa på dig en ny "femma"?
Eller hur känns det? :)
Jag tkr det är häftigt med owg's. Speciellt om de kör en Datejust eller Day-Date i Gulguld, som kan vara lite svår att bära upp. Det blir liksom lite av en riktig käftsmäll och ett prydligt håll käften. Helst ska man lyfta A-kassa! :p:cool:
Hur som helst, modigt att gå öga, även om jag är mer el mindre säker på att pengarna du fick för avyttrade ur ligger "låsta" för köp av nya ur i minst ett par år framöver, om du inte skulle "klara dig";)
Men grattis, du har iaf nått ett mål om du funnit en klocka som ens är värd att TESTA köra som enda ur.

Mvh Roffe
 

Lyden

Panerai
Ärligt talat, hur funkar Det? Du valde en klocka jag själv skulle ha valt (fast jag hade valt en 36:a) om jag tvingades till att bli OWG (med undantag för nån "strykpojk" från Oris, Tudor eller kanske Seiko).
Menbrätta mig om jag har fel, du gick från 4, 5 klockor i rotation vid lämpliga tillfällen till EN av dessa för ALLA tillfällen?

Känner du att du gjorde helt rätt val? Eller sitter du där och "ska stå ut över sommaren", för att sen köpa på dig en ny "femma"?
Eller hur känns det? :)
Jag tkr det är häftigt med owg's. Speciellt om de kör en Datejust eller Day-Date i Gulguld, som kan vara lite svår att bära upp. Det blir liksom lite av en riktig käftsmäll och ett prydligt håll käften. Helst ska man lyfta A-kassa! :p:cool:
Hur som helst, modigt att gå öga, även om jag är mer el mindre säker på att pengarna du fick för avyttrade ur ligger "låsta" för köp av nya ur i minst ett par år framöver, om du inte skulle "klara dig";)
Men grattis, du har iaf nått ett mål om du funnit en klocka som ens är värd att TESTA köra som enda ur.

Mvh Roffe

Tack Roffe! :)

Det funkar bra, 36mm känns verkligen helt rätt. Den känns större pga dom tjocka bandhornen och fluted bezel. :) Den är på varje dag vid precis alla tillfällen, redan varit med som badklocka i både sjöar och hav.

Stämmer, gick från 4 andra klockor till denna.
Tidigare körde jag Skx007 som beater, en vintage Seamaster som dressare, en submariner som vardagsklocka och speedyn åkte på lite då och då.
Valet känns helt rätt, 116234 är i mitt tycke ”en sportig dressare” (hatar egentligen den besktivningen) som flyger lite under radarn med lagom bling från jubilee och vitguldsringen.

Jag är riktigt nöjd, har inga som helst planer på att flippa. Sätter året ut som mål! ;)
Ber redan om ursäkt till hela KS som enbart kommet att få se en och samma klocka postas överallt!

Mvh Emil
 

Urkvinnan

Vacheron
2-Faktor
637527C0-BFE3-48E2-8E60-602E50626F1B.jpeg
80071360-0D40-47D1-ADD0-F00BE59F1993.jpeg

Kommer med 100% säkerhet bära min Garmin 920XT när jag springer till jobbet imorgon så jag värmer upp den redan idag med en cykeltur till Halland. Den överlägset bästa träningsklocka jag haft, och dessutom med både GPS och glonass som är den ryska motsvarigheten som är mycket precisare i bl a stadsmiljö där vanlig GPS kan ge helt missvisande rutter.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp