• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mormors Omega.

Sjobedan

Rolex
Undrar lite om denna klockan.

Den är mekanisk, men är lagd på hyllan av någon anledning. Aldrig servad och går nog lite bristfälligt. (Vad kan det kosta att fixa?)

Guld belagd boett tror jag.

Så vad kan KS berätta om denna klockan? Värd att reparera? Evt värde?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 

F-L-P

Panerai
Ganska lik min frus seamaster som är -60 tal.

letade efter ett utbytesverk så höll på att buda på några från kaplans och då automaterna för ca tusenlappen ,tyckte det var ganska högt.. Små dag klockor (gissar att denna ligger typ på 21mm?) är inte direkt det hetaste på marknaden men såklart ska du laga den, modet vänder kanske snart igen.

Rengöring och smörjning var inte allt för dyrt på min hos fristående urmakare, dock var rotoraxeln paj. lätt bökigt att hitta en ny, men löste det med ett utbytes verk.
 

Strindberg

Patek
2-Faktor
Kan du serva ett sådant ur? Om så är fallet, skicka gärna ett PM med prisöverslag (evt bara att byta ut verket och allmän shining) :)



Tyvärr, är bara knappt novis i urmakarbranchen. Vi ha dock guldsmedsaffär, och skrotar en hel del ur (förlåt, och det svider i hjärtat varje gång), så en hel del verk finns, ofta med utryckt krona/bom, men jag spar verken bara utifall. PM:a cal så kan jag leta.
 
Topp