• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Morris börjar med klockor

daveid

Cartier
2-Faktor
Gissar att dessa kommer sälja som smör till precis samma målgrupp som "Morris-tröjan" med Storbritanniens flagga på samt Daniel Wellington klockorna var populära hos för några år sedan. Främst till tonårspojkar och en och annan "hipp" farsa.
 

Mcgregor

Rolex
2-Faktor
Såg at Jälmers ska sälja Morris
Skärmavbild 2016-09-07 kl. 16.41.04.png
 

Mr Chance

Kalmar
Ditt inlägg. Du är ironisk förmodar jag?
Både och. I grunden tycker jag att den klockan som det finns bild på i tråden inte SER dramatiskt annorulnda ut gentemot många, mer namnkunniga, dressur vilket gör att vissa uttalanden i tråden blir lätt svårförsåeliga.
Naturligtvis tycker jag inte om designstölder eller rena plagiat och jag har ingen större tilltro till kvaliteten på Morris klockor. Men det är en annan sak. Imo.
 

M.L.

Vacheron
2-Faktor
Jag hade faktiskt ett par sånna skor, men det måste ha varit ca 10 år sedan. De var fantastiska!
Hittar någon ett par vita (de fanns i vitt och svart) i storlek 43 nya så PMa mig. Seriöst!
Det är nog 10 år sedan jag köpte mina. Vad ska jag säga, smaken har förändrats ganska rejält och det är säkert 7-8 år sedan jag använde mitt par.
 

Orson

Omega
2-Faktor
Är nog många Klocksnackare som vill ditt å klämma och dregla, se till att ta många wristshots ni som ska dit! =)
 

Whedda

Rolex
Kan va läge att jämföra äpplen med äpplen...

Tror inte det finns någon modeklocka som går hem på ett klockforum men jämför man med konkurrenterna i samma prisklass tycker jag inte dessa är mer plagiat eller sämre klocka för pengarna.

Förmodligen är inte KS målgruppen för produkten.
 

tradden

Omega
Det känns inte som om det är mycket som gör denna klocka bättre än Söner. Morris gör inte ens speciellt spännande kläder heller.
 
Klockan ska alltså vara designad tillsammans med Niklas Pernwall. Dessa klockor hör hemma på racingbanan lika mycket som alla dessa Kickstarterklockor som är "inspirerade av Skärgården" gör i vattnet - d.v.s. inte alls.
 

MrJazze

Panerai
2-Faktor
Vemfanärniklaspernewall?
Morris kläder är skit, har svårt att tro klockorna skulle vara nå bättre. Iof, kan ju inte bli sämre än kläderna iaf!:wtf:
 

Mattan

Panerai
Inget större fel på kläderna tycker jag, men klockorna blir väl bara en ny gant eller liknande, helt ointressant men dom kommer säkert tjäna deg på dom.
 
Topp