• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Morsan fyller... Vad ska hon få för klocka?

911flyer

Omega
Har spanat på lite olika klockor för den gamla damen, men kan inte komma till ett bra beslut.... Vill höra vad ni kan rekommendera.

Budget: 10,000.-
Material: SS eller TT (stål/guld)
Storlek ca 26-30mm
Band: länk
Typ: dress / sport combo
Urverk: spelar ingen större roll, quartz eller automat
Vattentät: ja

Själv har jag kikat lite på lady datejust / tudor princess - men vill ge henne en helt ny oanvänd klocka med garanti och då spricker budgeten.

Rekommendationer tas varmt emot med bilder.

Tack på förhand.
 

Hugii

Audemars
Jag tänker direkt på Omega (Q) eller Tag Heuer (Q). Men omega ligger på ca 15tkr.
Det som blir kvar är TH,
http://www.uret.se/tag-heuer-aquaracer-27-mm-bla-stal-o27-mm-p-2280.html

Budget: Check
Material: Check
Storlek : Check
Band: Check
Typ: Check
Urverk: Check
Vattentät: Check

TH.jpg
 

911flyer

Omega
Bra förslag än så länge! Håller ni med om att köpa nytt gentemot att köpa begagnat och få den polerat/rengjord?
Har också ögonen på en Lady Datejust i 18k Gult Guld / SS, Vit tavla med romansiffror utan datum. det är en 6917 på jubilee med cal2030 inuti... pris med dagens kurs ca 12,000.- inkl box och cert. fantastiskt bra pris och klockan är i mycket bra skick. urverkets sista service var ca 1 år sedan.

Riktig tantklocka! :) haha
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Fint beg är ju härligt! Lady Datejust är bra. Cartier Tank Solo är ett annat bra alternativ. Båda riktiga klassiker!
W5200003_0_cartier_watches.png
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Om du kan tänka dig att köpa begagnat så är både Omega Constellation och Cartier ruggit mycket för pengarna.

Omega Constellation. Finns i massor av utföranden, bara att välja och vraka. Dessa klockor görs med både automatiska och kvarts verk.
002-8928-Omega-Constellation-Ladies-Small-1272.30.00.jpg

59-Auth-OMEGA-Constellation-12P-Wristwatch-SS-18Y-YG-LADIES.jpg


55-Auth-OMEGA-Constellation-WRISTWATCH-SS-WHITE.jpg


omega-cindy-crawford-constellation-my-choice-ladies-mini-watch-1561-61.jpg


omega_constellation_gents_collection_silver_strap_steel_men_swiss_watches.jpg


Cartier santos har flera modeller, har även klockor i både guld och stål.

W20012C4_0_cartier_watches.png



Cartier-Midsize-W51011Q3-Tank-Francaise-Stainless-Steel-Watch-Womens.jpg


Cartier santos Octagon.
osrgnt.jpg


Även denna Cartier Vermeil Mixto är schysst.
Cartier VERMEIL MIXTO.JPG


Det mesta går att köpa på Chrono24, brukar även finnas ett gäng på Kaplans auktioner.
http://www.kaplans.se/sv/sok?s=&e=it.8-0_b.7_t.s&ot=id_i&od=d_d

Själv så köpte jag Omega Constellation till min mor då hon fyllde 60 År, väldigt uppskattat var det, hade dock planer på att köpa henne en datjust, men hon tyckte att det var för vräkigt, så hon ville inte ha det. Hade jag köpt ett så hade det blivit kvar i lådan då hon var rädd om sakerna, denna Constellation fick även den dåligt med tid då hon tyckte den var för fin för att användas.

Men en dam Datejust kan du få tag på väldigt billigt begagnat tycker jag, läg på 3000kr så kan du nog hitta ett nice exemplar.

http://www.kaplans.se/sv/sok?s=&e=it.8-0_b.33_t.s&ot=id_i&od=d_d

Lycka till med jakten, kul att du tänker på din mor, hon är nog värd det allra bästa skulle jag tippa, och ett bra sätt att visa att man uppskattar allt hon gjort är en schysst klocka, det kommer att uppskattas kan jag lova.
 

911flyer

Omega
Lutar fortfarande mot lady DJ måste jag säga.. Vill helst ge henne något nytt dock.. tag heuer'n är också schysst som tusan. Hittade en longines q, som var frän den med och till halva budgeten, då kan jag köpa en fin flaska Dom P. också. Inte fy skam?

Vad säger panelen?



39f41084d173a7f0f6ed661732ee22dc.jpg
 

Hugii

Audemars
Lutar fortfarande mot lady DJ måste jag säga.. Vill helst ge henne något nytt dock.. tag heuer'n är också schysst som tusan. Hittade en longines q, som var frän den med och till halva budgeten, då kan jag köpa en fin flaska Dom P. också. Inte fy skam?

Vad säger panelen?


Jag hade kört på Longines till min morsa. Och min morsa hade gillat mer en Q än en mekanisk klocka. Alla uppskattar inte att behöva lägga pengar på klockservice och en klocka som de måste ställa om då å då. :)





L32774166m.jpg
 

911flyer

Omega
Exakt! Min mor skulle nog inte uppskatta att behöva ställa tiden varje gång hon har låtit klockan ligga i mer än 48h.

Tror detta kan vara rätt val... så var det bara att välja mellan vit, silver eller svart urtavla. Fin presentationsbox från Longines också. :)
 

MangeB

Omega
Lutar fortfarande mot lady DJ måste jag säga.. Vill helst ge henne något nytt dock.. tag heuer'n är också schysst som tusan. Hittade en longines q, som var frän den med och till halva budgeten, då kan jag köpa en fin flaska Dom P. också. Inte fy skam?

Vad säger panelen?



Woho, klart vi gillar den! Jag tar åt mig några % av äran om du köper den. OK?

Men skitsnygg klocka, min mor har denna och älskar den, hon är väldigt tantig av sig.
Skulle påstå att de är ganska lika varandra.

Omega seamaster.jpg
 

911flyer

Omega
Woho, klart vi gillar den! Jag tar åt mig några % av äran om du köper den. OK?

Men skitsnygg klocka, min mor har denna och älskar den, hon är väldigt tantig av sig.
Skulle påstå att de är ganska lika varandra.

Omega seamaster.jpg

Det blev en longines quartz conquest med silver starburst tavla. :) 4895.- gick den loss på hos klockia.se så det blir definitivt en fin flaska med bubbel också. Hur ofta kommer man undan med mer än halva budgeten i behåll? [emoji5]️

Tack för alla tips och tycken. Jag tror det är helrätt!

23c852f8f7d6a1cbaded95b15450b12f.jpg
 

911flyer

Omega
Bra val! Lägg gärna upp lite bilder...på klockan alltså ;)

Snyggt val av klocka! Den där blir hon nöjd med. Snåla inte med krutet nu när du köper bubbel bara.. ;)

Halva krutet kvar! Det får bli en Dom P. Det är väl systems top standard shelf? Drack en skön Barons de Rothschild i Paris över julen. Oemotståndlig men svårjagad i Sverige... [emoji4]

Självklart ska vi män ska ha bilder på tantklockan! Den måste bara komma först, beställde idag och de tror den är här senare i veckan eller början på nästa. [emoji4]

e709defdc828c9fb6b1dad490038a6b5.jpg
 

911flyer

Omega
Här kommer lite bilder på Longines'en, Jag över grymt övertygad om att det är helrätt val av klocka, till och med imponerad av macrobilderna som jag tog. Klockan håller bra byggkvalitet (som man förväntar sig av mycket dyrare klockor) och sen tycker jag att presentationsboxen är av bra kvalitet. Egentligen föredrar jag Longinesboxen mot en Rolexbox.

Klockan köptes på klockia.se och de erbjuder 1-års öppet köp, 2-års batterigaranti på quartz, 3-års funktionsgaranti och fri frakt. :)

Här kommer lite bilder, jag har bara skjutit lite och laddat upp.... Here you go!

DSC_0853.JPG
DSC_0852.JPG
DSC_0851.JPG
DSC_0850.JPG
DSC_0849.JPG
DSC_0848.JPG
DSC_0847.JPG
DSC_0846.JPG
DSC_0845.JPG
DSC_0844.JPG
DSC_0843.JPG
DSC_0842.JPG
DSC_0841.JPG
DSC_0840.JPG
DSC_0839.JPG
DSC_0838.JPG
DSC_0837.JPG
DSC_0836.JPG
DSC_0834.JPG
DSC_0833.JPG
 
Topp