• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Motivator inför GBG varvet

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
En ny liten leksak för att öka motivationen tills imorgon :)
 

Bilagor

  • image.jpg
    image.jpg
    129.9 KB · Visningar: 331

KMS

Rolex
Cool! Måste väl uppgradera min 305a nån gång ...


Sent from my iPhone using Tapatalk 2
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Berätta! Vad är det, vad gör den, vad kan den och vad kostar den?

(Är sugen på en GPS-klocka för att förbättra träningen men har snöat in lite på Ambit och vill veta alternativen)
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Fick den igår så har inte testat den så mkt än. Har tidigare haft en 305 men då jag främst löper så ville jag ha en smidigare o snyggare pjäs. Den mäter det mesta dock inte testat ännu utan elddopet för klockan blir imorgon.;)
 

krämbulle

Alltid sugen på inköp
2-Faktor
Fick den igår så har inte testat den så mkt än. Har tidigare haft en 305 men då jag främst löper så ville jag ha en smidigare o snyggare pjäs. Den mäter det mesta dock inte testat ännu utan elddopet för klockan blir imorgon.;)

Stort lycka till imorgon då! 1:30, go, go, go!

Och så får du rapportera hur bra den är och hur mycket den kostar efteråt!
 

Maxim

Cartier
Den lär väl inte mäta mycket mer än puls och registrera gps position. Allt annat räknas väl ut antar jag?


//Maxim
 

PIC

Cartier
2-Faktor
Jag ska också springa, fick en kollegas nr då han blev sjuk. Egentligen lite för långt för mig men kul att ha gjort det.
Klocka: skx009, bor på vandrarhem så tog bara en beater med mig. Någon pulsdinka har jag ej, jobbar inte så.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Här är min 610. Jävla pissklocka på en del sätt! Armandet lossnar hela tiden och på 6månader rostade boettlocket så jag får skavsår av skiten. Plus att pekskärmen driver en till vanvett. Funktionerna och inställningsmöjligheterna är grymma för löpträning. De har säkert rättat till en del med uppföljaren och den är ju helt klart snyggare. Lycka till med loppet!
image.jpg
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Den lär väl inte mäta mycket mer än puls och registrera gps position. Allt annat räknas väl ut antar jag?


//Maxim
Ja fast den kan en massa saker sedan är ju frågan om man behöver allt. Funkar faktiskt bra som vanlig klicka oxå. Lätt o smidig och betydligt snabbare på att navigera i menyerna samt hitta GPS position. Då jämför jag med andra Garmin jag haft. Vet ej hur andra märken är
 

hollow123

Rolex
Fram tills Älvsborgsbron är det jobbigast! Efter bron är det lugnt och benen tuggar på av sig själva. (iaf för en orutinerad löpare som mig själv)
 

Johe

Omega
Cool! Måste väl uppgradera min 305a nån gång ...


Sent from my iPhone using Tapatalk 2

Nej gör inte det, 305:an är den bästa de gjort. Har haft min i fyra år och bävar inför när den lägger av... Har köp utbytesbatteri så om det tacklar av löser jag det iaf.
 

PIC

Cartier
2-Faktor
1:58. Nöjd med under 2h, första gången för mig.
Kul folkfest, kanske blir fler ggr.
 

Donkii

Boushh
2-Faktor
krämbulle
Jag gillar Ambit2 bättre. Dock gillar jag batteritiden och storleken på Garmin klockan bättre samt att den har WiFi och Bluetooth sync. Upplever att Suunton har haft bättre accuracy när det gäller gps positionering, höjd osv kontra Garmin klockan. Jag har haft båda men valde att köra med Suunton då jag gillade helhetsintrycket bättre samt att den är på 10ATM och inte 5ATM som Garmin. Den är dessutom kompatibel med fler sporter och har multisportläge samt tillåter mig att lägga in nya program och träningssätt på typ 3sek :)
 
Hör att det är flera som har bytt från 305an som jag har använt ett par år nu (den börjar ge med sig). Hur upplever ni positioneringen, jag kan ibland bli stående och vänta på att GPS:en ska hitta positionen i ett par min. Inte för att jag har tidsnöd, men det finns roligare saker att göra då det är minusgrader och man ska ut och springa. Detta är ju förstås vanligare då man är kring bebyggelse.
Någon som upplevt detta och kan säga om detta är bättre på nyare klockor?
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Hör att det är flera som har bytt från 305an som jag har använt ett par år nu (den börjar ge med sig). Hur upplever ni positioneringen, jag kan ibland bli stående och vänta på att GPS:en ska hitta positionen i ett par min. Inte för att jag har tidsnöd, men det finns roligare saker att göra då det är minusgrader och man ska ut och springa. Detta är ju förstås vanligare då man är kring bebyggelse.
Någon som upplevt detta och kan säga om detta är bättre på nyare klockor?
620 hittar GPS position på under 30 sek ibland nästan direkt. Min 305 kunde ibland ta minuter på sig.
 
620 hittar GPS position på under 30 sek ibland nästan direkt. Min 305 kunde ibland ta minuter på sig.


Det låter ju bättre. Då kanske utvecklingen går framåt. Har iofs inget att klaga på då det kommer till 305 förutom just det och att den är rätt ful (men jag använder ändå inte gpsklocka på jobbet). Den får nog åka med tills den dör.
 

Hebbe

Ki-Adi-Mundi
2-Faktor
Det låter ju bättre. Då kanske utvecklingen går framåt. Har iofs inget att klaga på då det kommer till 305 förutom just det och att den är rätt ful (men jag använder ändå inte gpsklocka på jobbet). Den får nog åka med tills den dör.

Näe skulle nog inte heller använda på jobbet oavsett modell. För mig är det en kompis i löparspåret inget annat ;)
 
Topp