• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Moto Koure beställd

Sinizter

Omega
Paneristi
image.jpeg
Nu fick jag äntligen min. Blev schysst på ett annat band.

Riktigt snyggt!
 

Tärnan

Cartier
min motokoure är fult ihopmonterad i mittlinjen av boetten (ej rakt skuren boetthalva) och mailade dem. Justin som driver firman återkopplade med att han är bestört o lovade skicka mig en ny samt hämta upp den befintliga. Detta var för 10 dagar sedan och har inte hört ett skit sedan dess. Lite tråkigt i.o.m. att informationen tidigare varit mycket god. Jag skulle rekommendera att inte köpa någon Motokoure förrän de löst detta barnproblem då jag har hört fler ha samma fel.

Edit: jag mailade den 9 aug vilket gör att det är 14 dagar sedan.
 

Tärnan

Cartier
Ojämnheten är precis ovan vänstra krono-knappen. Förmodligen något som hänt i samband med monteringen, kanske för tunt gods...
thumbnail_20160808_211442.jpg
 

Peter K

Panerai
2-Faktor
Ojämnheten är precis ovan vänstra krono-knappen. Förmodligen något som hänt i samband med monteringen, kanske för tunt gods...
thumbnail_20160808_211442.jpg
Jamen då är det ju samma fel som min har.
Det är poleringen av sidan som blivit tokig. Jag kommer att låta det vara, syns ju inte när man inte tittar efter, och framför allt inte när man bär klockan.
Min är ojämn både ovanför och under chrono-knappen. Uppdatera om du hör något från down under.
 

Tärnan

Cartier
Ja det där är inte OK för en klocka för dem pengarna. Har du provat att e-posta dem igen och fråga vad som faktiskt händer i ärendet?
jodå, mailade för tredje gången nu och då fick jag respons om att han har visst mailat men det har inte kommit något till mig, har kollat spamkorgen plus att alla andra mail från dem kommer in på ett korrekt sätt. Då har jag också mailat en gång emellan med en undran om hur det går och det fick jag aldrig svar på heller. Blir lite lack men vad göra. Bättre att lägga kraft på annat.
 

vsop

Breitling
Mit nummererede 125/250 blå ur havde samme fejl med poleringen og jeg skrev til dem og hørte aldrig noget fra dem. Tror det er et generelt problem og derfor responderer de ikke. Den fejl jeg har kan ses på billedet.
mkoure2_zpsa0zf3euw.png~original
 

Tärnan

Cartier
Mit nummererede 125/250 blå ur havde samme fejl med poleringen og jeg skrev til dem og hørte aldrig noget fra dem. Tror det er et generelt problem og derfor responderer de ikke. Den fejl jeg har kan ses på billedet.
mkoure2_zpsa0zf3euw.png~original
Efter många påstötningar till Justin på Moto Koure så skickade han mig en DHL-slip för att skicka klockan till Kina direkt till tillverkaren. DHL skulle komma o hämta den på mitt kontor men när jag efter ytterligare 1 månad såg kartongen stå kvar så orkade jag inte längre utan tog hem klockan igen o använder den. Det blev så jobbigt att hålla på så jag struntade i allt o inser att jag får sätta upp det på listan över saker o ting att lära sig.
 

vsop

Breitling
Jeg gjorde mig samme overvejelser og tænker nu at der er tale om en kosmetisk detalje som kun gør historien bedre... at det er en limiteret serie og der var lidt polerings detaljer som ikke var 100% Jeg er glad for uret og synes det er fedt, så jeg ser igennem fingrene med dette.. ;) go søndag herfra.
 
Topp