• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

[Mottages] Synpunkter på läderfärg till JLC DSA

cacan

Omega
standard.jpg
Hej
Någon som har ett öga för design och kombinationer?!
Jag funderar på att köpa ett läderarmband till en JLC DSA och är sugen på aligator brown choclate, men är lite osäker på om det bruna inte kommer att bli bra med det svara?!

Synpunkter, förslag mottages gärna! :)
 
Senast ändrad:

Scipio

Patek
2-Faktor
I grunden brukar det bli bra om man i armbandet tar upp färger som finns i tavlan. Sen finns det kontrastfärger som är den direkt motsatta färgen i färgcirkeln som aldrig skär sig. Sen betyder strukturen mycket, materialet får gärna vara tidstypiskt. Sen finns fler starka färger som kan passa men de måste nästan provas på så du känner hur de signalerar. Det får ju inte bli ett band som dominerar så klockan försvinner. Band och klocka ska ju bilda en riktigt vass enhet eller en lugn enhet. Tudors band här tror jag blir kanon då det tar upp den mindre dominerande färgen i tavlan, index och visare, men det finns fler varianter så testa så mycket du kan, innan köp. Be gärna de skickliga tillverkarna här på forumet om råd. Jag tror inte det blir bra med det bruna alligatorbandet. Det svarta blir alltid ett bra basband. Till sist är det du som ska trivas och känna dig bekväm.
IMG_3803.JPG
IMG_3804.JPG
 

Psykel

Patek
Det blir säkert bra med något brunt till din svarta klocka. Men jag skulle, som @stelah säger, plocka upp nån färg från tavlan. Så i ditt fall skulle jag nog köra på ett brunt band med sömmar i samma färg som index, något gräddvita.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
standard.jpg
Hej
Någon som har ett öga för design och kombinationer?!
Jag funderar på att köpa ett läderarmband till en JLC DSA och är sugen på aligator brown choclate, men är lite osäker på om det bruna inte kommer att bli bra med det svara?!

Synpunkter, förslag mottages gärna! :)
Skulle nog testa något i denna stil och färg för att matcha vintageflörten, fin klocka btw... https://www.watchobsession.co.uk/pr...ntage-leather-watch-strap-in-distressed-brown
 
Topp