• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Movado Datron - vilken kombination av C-boettvarianten är din favorit?

Movado Datron - vilken kombination av Tonneau-varianten är din favorit?

• Panda (Vit tavla, svarta subdials, silvriga index, stålboett)

Röster: 8 30.8%
  • Reversed panda (Svart tavla, vita subdials, silvriga index, stålboett)

Röster: 5 19.2%
  • Finsk panda (Blå tavla, vita subdials, silvriga index, stålboett)

Röster: 9 34.6%
  • Hugh Hefner-panda (Guldig tavla, svarta subdials, guldiga index, guldig boett)

Röster: 2 7.7%
  • Hugh Hefner-panda 2 (Vit tavla, svarta subdials, guldiga index, guldig boett)

Röster: 2 7.7%

• Totala väljare
    26

Ariste

Guld
2-Faktor
Jag skulle vilja ha EN fin Movado Datron som snurrar på nyservad och käckt, men vilken kombination ska jag fokusera på?
Skulle uppskatta era synpunkter i denna fråga, hur tänker ni inför ett fiktivt val som detta? Vad sissar/gillar ni med modellen?

Diggar allt med denna modell utom servicekostnaden. Den vackra boetten, balansen på tavlan mellan subdials storlek och placering i förhållande till storleken, det centrerade datumfönstret m m.
Inte helt lätt att hitta urmakare som tar sig an El Primero-verket. Fortfarande lågt värderade i mina ögon, ser ingen höjning i sikte.
Lite bakgrund om modellen från Hodinkee:
https://www.hodinkee.com/articles/just-because-the-movado-datron-hs360

movado-datachron-14k-chronograph-3.jpg

DSC_0149_e24fe593-cd13-4de3-b59f-e3d4908a7c6a.JPG

broderna-datrons.jpg

211315-231514dd1ad99f8d73481bec0c9dcc11.jpg

a010217a37c89ba5c382c3e99817359a.jpg

2852268h_xxl.jpg

Senast ändrad:
Finlands sak är vår! Gillar den Finska-pandan bäst!
Blå med vita dials var fräsch!
Håller med föregående talare.. Finska pandan var riktigt fräsch. Känns även mer modern på ngt sätt.
Hyvä Suomi, visst är den fin. Svår att hitta i bra skick tyvärr och det har väl delvis sin förklaring i antal mindre producerade av den tavlan.

FinlandsSak%C3%A4rv%C3%A5r1940.jpg

Jag skulle vilja ha EN fin Movado Datron som snurrar på nyservad och käckt, men vilken kombination ska jag fokusera på?
Skulle uppskatta era synpunkter i denna fråga, hur tänker ni inför ett fiktivt val som detta? Vad sissar/gillar ni med modellen?

Diggar allt med denna modell utom servicekostnaden. Den vackra boetten, balansen på tavlan mellan subdials storlek och placering i förhållande till storleken, det centrerade datumfönstret m m.
Inte helt lätt att hitta urmakare som tar sig an El Primero-verket. Fortfarande lågt värderade i mina ögon, ser ingen höjning i sikte.
Lite bakgrund om modellen från Hodinkee:
https://www.hodinkee.com/articles/just-because-the-movado-datron-hs360

movado-datachron-14k-chronograph-3.jpg

DSC_0149_e24fe593-cd13-4de3-b59f-e3d4908a7c6a.JPG

broderna-datrons.jpg

211315-231514dd1ad99f8d73481bec0c9dcc11.jpg

a010217a37c89ba5c382c3e99817359a.jpg

2852268h_xxl.jpg
Dom är jättefina. Tonneau är dock fel benämning, utan de är väl snarare C case. Tonneau beskriver snarare tavlan och glasets utformning.
https://klocksnack.se/threads/tonneau-–-tråd-för-dig-att-visa-upp-din-tunnformade-klocka.42303/
67CDD1A8-1D73-4BFB-AF6D-14BFB6222146.jpeg

För att återgå till ämnet, trots att jag är en sucker för blå tavlor gillar jag den vita pandan bäst i detta fall.

Senast ändrad:
Dom är jättefina. Tonneau är dock fel benämning, utan de är väl snarare C case. Tonneau beskriver snarare tavlan och glasets utformning.
https://klocksnack.se/threads/tonneau-–-tråd-för-dig-att-visa-upp-din-tunnformade-klocka.42303/
67CDD1A8-1D73-4BFB-AF6D-14BFB6222146.jpeg

För att återgå till ämnet, trots att jag är en sucker för blå tavlor gillar jag den vita pandan bäst i detta fall.
Tack för klargörandet och länken till ett bra inlägg som jag totalt missat. Jag snodde från Hodinkee-artikeln men kollade inte så noga...:)

Tillbaka
Topp