• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Musiker/instrument

Depp-Erik

Cartier
Finns här några musiker eller andra med intresse av musikinstrument? Vet att det finns en musiktråd men där diskuteras mest lyssnande på musik om jag inte minns fel.

För att starta tråden visar jag upp mina egna.
20160201_203917.jpg

Från vänster har vi:
Hemmabygge som snickrades ihop som projektarbete på gymnasiet, kroppen har jag byggt själv, resten av delarna köptes och monterades. Svårspelad gitarr, det gäller att visa vem som är boss annars låter den skit.
Gibson Les Paul standard, min vapendragare under snart 10 år, spelat många gig med den och den är superskön. Kommer aldrig göra mig av med den.
The Tool resonator, mindre känt märke, haft den i många år och den låter riktigt coolt. Funkar att både spela slide och vanligt på.
Fender P-Bass standard, var min vapendragare under de år jag lirade bas. När min förra bas blev stulen lyckades jag få ut lite försäkringspengar och vips hade jag bytt upp mig till en Fender :) Mycket trevlig bas! Och ja, jag borde byta plektrumskydd.

Så, vad sportar ni andra för grejer? Ös på bara! :)
 

Sledger

Cartier
Har spelat mycket i mina yngre dagar. Nu för tiden så blir det långt mellan gångerna tyvärr. Har tre gitarrer just nu.

En Ibanez Jem70V. Gillar den skarpt.
jem70v.jpg


En Ibanez RG1520 i härlig färg. :)
rg_1520.jpg


Och sedan en Hagström Standard 80 från 1961.
hagstrom_standard_80.jpg


Några år gammal video där jag spelar lite skit på en Ibanez S2170 med en fantastisk swirltopp i ebony.
 

Depp-Erik

Cartier
Har spelat mycket i mina yngre dagar. Nu för tiden så blir det långt mellan gångerna tyvärr. Har tre gitarrer just nu.

En Ibanez Jem70V. Gillar den skarpt.
jem70v.jpg


En Ibanez RG1520 i härlig färg. :)
rg_1520.jpg


Och sedan en Hagström Standard 80 från 1961.
hagstrom_standard_80.jpg


Några år gammal video där jag spelar lite skit på en Ibanez S2170 med en fantastisk swirltopp i ebony.

Trevliga ibbor! Hagströmmen är ju rätt härlig den med, men det är ju lite over the top med allting i pärlemor :D
Samma sak för mig, spelar inte alls mycket längre men börjar bli sugen på att börja igen :)
 

LongCon

Miss Softie
2-Faktor
Lyfter den här gamla tråden då jag precis plockat fram mitt gamla trumset.

Kanske någon här vet vad det är för modell?

I grunden är det ett litet Tama med extra pukor och grejer från Pearl och Camco. Tror det är 70-tal men är inte säker. Inte spelat på ca 25 år men är bra sugen nu.
20220529_185644-01.jpeg
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Spelade många år i ett coverband tills en dålig rygg (diskbråck) satte stopp för det. Lirade vänsterhänt på det här Remosetet:
Trummor 2018-10-10.jpeg


Sålde det för ett par år sedan och köpte ett digitalt set. Inte lika kul men tystare om man bara sitter och nöter hemma av och till ... ;)
 

laketwig

Patek
2-Faktor
Som sagt, inte lika kul men tystare ... ;)
V-drums 2018-12-08.jpg


Semi-proffsset från Roland med 60 samplade trumset och därutöver oändliga inställningsmöjligheter. Kräver dock viss tillvänjning. Känslan och svaret i själva trummorna är inte långt ifrån riktiga men pukorna har mindre träffyta så man får jobba på att träffa rent. Största problemet är dom gummiklädda cymbalerna och Hi-Haten. Helt annan känsla än riktiga cymbaler och svårt att få till snygga Hi-Hat-uppsläpp.
 
Senast ändrad:
Topp