• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Musikhjälpen 2019 - SEX är inte ett vapen - SLUTAPURTEN av insamlingen! Hjälp för en god sak!

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Hej Klocksnack!

Vi har ju året runt den fina insamlingen till BCF.
Ikväll startar Musikhjälpen 2019 med temat ” Sex är inte ett vapen ”

Jag tog mig friheten att starta en bössa i Klocksnacks namn.

https://bossan.musikhjalpen.se/insamlingar/klocksnack

- 2019, Västerås 9-15 december
Årets tema: Sex är inte ett vapen.
Programledare: Daniel Hallberg, Miriam Bryant och Farah Abadi.


” Årets tema är "Sex är inte ett vapen".
Sexuellt våld i krig och konflikt kan se ut på flera olika sätt. Väpnade grupper kan utföra våldtäkter på öppen gata eller attackera barn på väg till skolan som strategi för att sprida skräck, hämnas och tvinga människor på flykt. Extremistgrupper kidnappar människor och håller dem som sexslavar för att locka till sig unga män eller tjäna pengar genom slavhandel.

Men sexuellt våld behöver inte vara beordrat och förövarna är inte bara soldater eller väpnade grupper. I samhällen där våld normaliseras och laglöshet breder ut sig ökar sexuellt våld även bland lokalbefolkning, biståndsarbetare och fredsbevarande soldater. Det finns bakom stängda dörrar i hemmet, i den smala gränden på väg till skolan eller i osäkra utrymmen i flyktingläger. ”

Hejja oss Klocksnackare!
 
Senast ändrad:

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Hej Klocksnack!

Vi har ju året runt den fina insamlingen till BCF.
Ikväll startar Musikhjälpen 2019 med temat ” Sex är inte ett vapen ”

Jag tog mig friheten att starta en bössa i Klocksnacks namn.

https://bossan.musikhjalpen.se/insamlingar/klocksnack

- 2019, Västerås 9-15 december
Årets tema: Sex är inte ett vapen.
Programledare: Daniel Hallberg, Miriam Bryant och Farah Abadi.


” Årets tema är "Sex är inte ett vapen".
Sexuellt våld i krig och konflikt kan se ut på flera olika sätt. Väpnade grupper kan utföra våldtäkter på öppen gata eller attackera barn på väg till skolan som strategi för att sprida skräck, hämnas och tvinga människor på flykt. Extremistgrupper kidnappar människor och håller dem som sexslavar för att locka till sig unga män eller tjäna pengar genom slavhandel.

Men sexuellt våld behöver inte vara beordrat och förövarna är inte bara soldater eller väpnade grupper. I samhällen där våld normaliseras och laglöshet breder ut sig ökar sexuellt våld även bland lokalbefolkning, biståndsarbetare och fredsbevarande soldater. Det finns bakom stängda dörrar i hemmet, i den smala gränden på väg till skolan eller i osäkra utrymmen i flyktingläger. ”

Hejja oss Klocksnackare!
Snyggt initiativ! Dags att visa musklerna KS!
 

Airman

KS Explorers Club
2-Faktor

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Sånt är livet, men ett hyfsat avbräck ekonomiskt när man är själv. Inga nya klockor här inte ;)
Men de allra flesta kan skänka en liten peng till musikhjäkpen... :)
Beklagar, men snyggt att du ger ändå! Jag tänker att ALLA som hänger här, och ser denna tråd, borde kunna ge något oavsett omständigheter, stort som smått. Heja KS!
 

ANALOGUE

Patek
2-Faktor
Väldigt bra initiativ @Jeser90 !
Tack också @theargonaut som fick mig att höja från tänkta 500 till en matchning av ditt bidrag om 1k!

Väldigt viktigt ändamål! Finns nog inget som gör mig så arg och sorgsen som när man hör om sexuella övergrepp - särskilt i sådana här situationer när offren är så extremt hjälplösa (utan att säga att de någonsin inte är hjälplösa) :(

Må alla förövare brinna i helv....
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Väldigt bra initiativ @Jeser90 !
Tack också @theargonaut som fick mig att höja från tänkta 500 till en matchning av ditt bidrag om 1k!

Väldigt viktigt ändamål! Finns nog inget som gör mig så arg och sorgsen som när man hör om sexuella övergrepp - särskilt i sådana här situationer när offren är så extremt hjälplösa (utan att säga att de någonsin inte är hjälplösa) :(

Må alla förövare brinna i helv....
Fy vad bra du är!
.... Och kan inte annat än att hålla med om allt du skriver. Helt ofattbart hur illa andra människor kan behandla andra, speciellt i deras extremt utsatta situation!

STORT tack för ditt bidrag!
 

Jeser90

Vacheron
2-Faktor
Totalt 17 000 000 insamlat hittills! :)
144 250 engagemang varav ett är vårt här på KS!
25BB9C80-12C3-443F-9359-97E641E7293A.jpeg
 

Affe

Una vida loca
2-Faktor
Börjar bli pinsamt! Endast 13 pers har mäktat med att bidra på 2 dygn. Hade betydligt högre tankar om KS :(


Har bidragit med en liten slant nu! Bra intiativ @Jeser90 .

Så här är det ofta tycker jag, så jag är inte ett dugg förvånad! Att folk kan lägga 100.000kr på en klocka är OK, men att skänka en 100kr gör ont som fan i plånboken!

Skulle faktiskt räcka om alla reggade medlemmar ( 27600 ) här på KS för tillfället, bistod med 10kr, då skulle slutsumman hamna på 276000kr som är en aktningsvärd summa!
 
Senast ändrad:
Topp