• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Musikhjälpen - Klocksamlarnas bössa

Toppen!
Swishar in en slant!
Jag har dessutom en son som är född med hydrocefalus (vattenskalle) så jag förstår att temat är viktigt (som vanligt såklart...). Hade han varit förr i typ Tanzania så hade han sannolikt varit en av alla funktionshindrade. Nu är han född i Sverige och blev opererad när han var tre dagar gammal. Han fick en shunt inopererad som fixar så att vattnet i skallen (Likvor-vätskan) kan rinna förbi "stoppet" som i hans hjärna sitter mellan tredje och fjärde ventrikeln (typ som vattenansamlingar i skallen kan man säga). Han fyller snart sju år och lever idag ett helt normalt liv precis som vilken liten grabb som helst, tack vare att vi är upplysta om vad vattenskalle faktiskt är för nåt, och att det inte är ett straff för nåt man gjort i ett tidigare liv eller vad det nu kan vara man skyller på om man inte vet bättre.
Sådär - där fick ni en liten föreläsning också! :bookworm:

Jag slår ett slag för WWF. Vi håller på att förlora många djur som levt på jorden långt innan vi blev homo-sapiens. Kanske värt en tråd det med. Menar inte att initiativtagaren gör fel utan tvärtom, ett fint initiativ. :)men djuren glöms för ofta bort. Mina två cent bara. Vi är ändå i slutändan ”bara” däggdjur vi med.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp