• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Musse Pigg Rolex...

....är dessa äkta eller inte? Antar inte, MEN har det någonsin gjorts några av Rolex med Musse som är äkta???, man ser ju lite olika varianter och undrar OM det finns några äkta alls?

Dom gör ju åt Dominos så Disney måste väl oxå kunnat beställa från Rolex till sina chefer????

http://www.ebay.co.uk/itm/121127018771?ssPageName=STRK:MEWAX:IT&_trksid=p3984.m1423.l2649

$(KGrHqV,!qUFGiHseGL1BRortDL8k!~~60_57.JPG


$T2eC16V,!zEE9s3!YZ6GBRvl3jiNd!~~60_57.JPG


673878200_o.jpg


673878250_o.jpg
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Bara äkta om dom kommer med Clowncaset,kermaisk ring och nya länken.....hehe
 

Målarn

The Steak
Tror ej dem är äkta, after market dials tror jag :)..
Borde ju stå nånstans Om dem nu är äkta?!
 

Sond

Patek
Om jag inte misstar mig helt finns det några vintage Rolex med Musse Pigg så att det skulle finnas nya är inte ett superlångskott..:bookworm: Men jag vet inte...
 
Sedan har vi ju dom med Tiffanys som allas vår lilla Davvan har, och dom med Cartier på tavlan dessa är ju officiella och brandade av Rolex för butikerna ...
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Den där lär vara äkta. Är väl en gammal date från sent 60 tal ca. Sen finns det väl en del datejust som har symbolen för något arabiskt kungahus eller något skumt flygvapen på tavlan. Dom är ju ganska coola. Hellre en sån än Musse .
 
Den där lär vara äkta. Är väl en gammal date från sent 60 tal ca. Sen finns det väl en del datejust som har symbolen för något arabiskt kungahus eller något skumt flygvapen på tavlan. Dom är ju ganska coola. Hellre en sån än Musse .

OM den nu är äkta och folk sitter och debatterar OM dom finns eller inte så är väl 3000 USD riktigt riktigt billigt (20 000 SEK)

Såhär skiver säljaren (jag vet att det inte betyder att det stämmer)

Note: Regarding Rolex "Mickey Mouse" watches, Rolex has never officially market Mickey Rolex watches but rather,
in partnership with Disney, produced these watches solely for Disney. These watches were often
given to partners of Disney in special projects or VIPS, special employees, etc

Eller är det som vanligt att folk 'VET' att dom finns och den enda som som har en är en italienare som har en i sitt kassaskåp och vägrar ta fram den (huuu, det kan ju komma fram att den INTE är äkta då, he he)
 

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
Gör det? Kommer dom direkt ifrån Rolex MED logga så är den äkta, om ett företag köper Rolex klockor och själva betalar en extern part att trycka en logga så är den inte äkta, mina 2 c...

Jasså....men Rolex tillverkade inga tavlor själva under gulderan....de köptes in från flertalet tillverkare.....
Tiffanys fick ju trycka sin logga själv med Rolex goda minne.....till det skar sig.....så det är inte helt svart eller vitt MK.....
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Jag kan offra min vänstra arm (nåja, om den nu är äkta dvs) för en Musse-pig rolex!

Edit: bättre att ta högra då jag bär klockan på vänster
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Vad jag har läst är Disneyrollarna fake/aftermarket. Har inget med Rolex att göra, så något värde lär de inte få om det nu inte skulle uppdagas att de kommer från Rolex.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Handlaren som säljer just den där har håvat ut 20-talet liknande förut. Antingen är de inte alls rare eller så råkar handlaren ha någon speciell tillgång till tavlorna. Känner mig rätt så säker på att de är riktigt Mickey Mouse. Dvs aftermarket/fake.
 
C

China

Guest
Mickey Mouse, är utan tvekan aftermarket. Rolex har själva haft en katalog över alla klockor med loggor från officiella samarbeten, där finns t.ex. Dominos och Tiffany listade, men inte Mickey Mouse. Kanske har någon av Rolexrävarna på forumet katalogen?
 

Fabian

Patek
2-Faktor
Förlåt Masterkiller för att jag avviker från Musse.
Här är en med en "Arabisk logga" enligt annonsen. Tavlan verkar inte göra klockan mer värd, i detta fall.

http://www.chrono24.se/rolex/datejust-16030--id2132565.htm?dosearch=true&picnum=0&query=rolex datejust 16030&resultview=list&searchexplain=1&sortorder=1&suchen=Söka&tab=details&urlSubpath=/search/index.htm
det där med arabiska rolex är en jävla speciell sak... Men det finns loggor som är mer eftertraktade än andra
 
Topp