• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MVMT > Rolex??

Heimby

Basic
Många kanske har sett videon av youtubern "alpha m." där han ger fem argument till varför MVMT är bättre än Rolex.
För de som inte har sett den så kan ni ta en titt.

434DAD07-398B-42FF-829B-F1BD6AB29F16.gif

Tycker att var och varannan stor Youtuber idag har eller har haft ett samarbete med detta bolag! Alltså de har ju lyckats med marknadsföringen och lyckats skapa klockor som är snygga för de människor som inte kräver mer än att en klocka ska vara ett snyggt smycke på armen.

Okej för att han må vara sponsrad upp över öronen, men det känns som om videon passerat alla gränser för seriositet. Men alfakillen hoppas väl på att det skall generera uppmärksamhet, som leder till fler besökare, som ger mer reklam- och sponsorintäkter. Typ.

Han hade kanske haft en poäng om han sagt något i stil med: "Om du inte har några krav på horologisk prestige utan bara vill ha en modeaccessoar till ett överkomligt pris som du kan slänga ut för att köpa en ny om ett par år, då skall du välja MVMT framför Rolex."

Nu verkar dock inte alla vara helt övertygade om MVMT:s överlägsenhet:

Vem är denna Alpha M, för den som inte rör sig i hans kretsar? Varför ska man lyssna på honom?

Länkarna under filmen verkad mest handla om hår- och hudvårdsprodukter. Instagramkontot sade "Life. Style. Blogger.". Och han verkar driva ett företag som ska koppla ihop "Influencers" med de varumärken som vill ha reklam. https://menfluential.com/ säger "
OUR NETWORK OF INFLUENCERS RECEIVES 55+ MILLION MONTHLY VIEWS, AND OUR AUDIENCE IS 87% MALE.". Så varje gång nån tittar på hans videos, eller nån av hans "influencers" videos tjänar de lite mer pengar.

Han kan också sälja dig en kurs i hur man får självförtroende på http://aaronmarino.com/ ... tja. Det ligger väl i tiden. Jag skulle heller skicka folk till Jocko Willink än en hårstylist men ... vad vet jag, jag är nog för gammal för att förstå. :)

3:e argumentet är magiskt. Något parafraserat. Men close enough, han skrek för mycket ändå.

"Folk som gillar klockor är är okej med att betala priset för vad en Rolex, men för folk som inte gillar klockor så mycket tycker det är hutlösa priser"
Klart att ett märke är bättre än ett annat om man jämför pris eller att man kan lägga ner klockan i mer än 3 dagar och den inte stannar. Visst är hans åsikt subjektiv (och antagligen sponsrad). Men vänder man på det blir det lite larvigt.

Skulle inte kalla ett företag som har en årlig inkomst på över 100 miljoner dollar ett microbrand.
Så företaget blir köpt för samma summa som deras årliga intäkt? Bra affär för Movado.

Enligt Forbes så är deras totala revenue, från deras start i 2013 runt 100 miljoner. Så inte sådär stora

Click bait? Vill inte trycka och sponsra hehe.

Tycker varenda klocksnubbe jag följer på yt nämner mvmt rätt ofta. Men hade aldrig hört talas om det innan eller sett det i Sverige. Till skillnad mot dw då. Är mvmt litet i Sverige men stort utomlands?

Det finns ju såklart fördelar med alla klockmärken och allt som finns öht. om man ska jämföra med (i det här fallet) Rolex.

Att inte ha någon klocka alls finns det ju många fördelar med, men det är ju skevt att jämföra så. Överlever du utan en Rolex? Ja precis som med alla materiella saker, men om man vill ha en och det gör dig glad osv. så varför inte?

Jämförelser: att ha en simpel cykel är billigare att köpa, billigare att äga, mer miljövänligt och mindre dödligt än att ha en bil. Men folk har ändå bil, även många som inte absolut behöver en för jobb t.ex. Några dricker inte alkohol, kan ha bättre hälsa och sparar pengar. Andra dricker, gör av med massa pengar på det men tycker det är värt det för det är roligt. En gammal fiat kan ta dig från punkt A till punkt B precis som en Ferrari, men ändå skulle nog de flesta vilja ha en Ferrari. Konstiga jämförelser kanske men hoppas ni förstår min poäng.

Ge mig en säck med pengar eller två så gör jag det också nemas problems ;):cigar:
Va fan ge mig 500k så smiter jag ner på gymmet med några stålpundare så kan vi, höga på pwo, vråla lite om swole.:cool:
Jag tror vi övriga har missat tåget, vi sliter i skolan, jobbar långa timmar dag ut och dag in med en plikttrogen känsla. När man kan lägga en timme i veckan på att vara narcissist på YouTube och få bra flis....man valde bort sig helt enkelt ;)o_O

Tillbaka
Topp