• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

MWC G10 - varningsklockan slår

Köpte en helt ny MWC G10 LM (38mm, kvarts, 50m, dateversion) direkt från https://mwcwatches.com för ca 850 SEK. Ville egentligen ha den legendariska CWC G10 men var osäker på om det var min grej/min stil och tänkte att MWC duger som en fältklocka.

Så fort jag plockade upp den ur paketet slog det fel: Visarna ser ut och beter sig som de är gjorda av tunn vit plast med skakiga rörelser och överslag. Sekundvisaren träffar inte sekundindindikatorerna en enda gång. Urtavlan verkar vara av utskriven/printad modell och på matt papper dessutom. Lite oskarpa siffror och luminiscensen ligger lite offset så att vit bakgrund lyser igenom. Armbandet av natotyp känns tunnt plastigt och billigt. Pinsen i skänklarna är skruvade med spårskuv - den ena satt fast och den andra satt löst. Man kan inte förvänta sig mirakel när man betalat under 900 kr för en klocka men precision och finish på min 300-kronors Casio a168 slår denna med hästlängder.

Slutsats: köp inte en MWC G10 LM. Pga av denna klocka misstror jag hela MWC som seriös klocktillverkare och detta besannar många nedskrivningar på diverse klockforum.
 

URsinne

Guld
2-Faktor
Köpte en helt ny MWC G10 LM (38mm, kvarts, 50m, dateversion) direkt från https://mwcwatches.com för ca 850 SEK. Ville egentligen ha den legendariska CWC G10 men var osäker på om det var min grej/min stil och tänkte att MWC duger som en fältklocka.

Så fort jag plockade upp den ur paketet slog det fel: Visarna ser ut och beter sig som de är gjorda av tunn vit plast med skakiga rörelser och överslag. Sekundvisaren träffar inte sekundindindikatorerna en enda gång. Urtavlan verkar vara av utskriven/printad modell och på matt papper dessutom. Lite oskarpa siffror och luminiscensen ligger lite offset så att vit bakgrund lyser igenom. Armbandet av natotyp känns tunnt plastigt och billigt. Pinsen i skänklarna är skruvade med spårskuv - den ena satt fast och den andra satt löst. Man kan inte förvänta sig mirakel när man betalat under 900 kr för en klocka men precision och finish på min 300-kronors Casio a168 slår denna med hästlängder.

Slutsats: köp inte en MWC G10 LM. Pga av denna klocka misstror jag hela MWC som seriös klocktillverkare och detta besannar många nedskrivningar på diverse klockforum.
Huu då!..
Några bilder? Går den som den ska?
 
Senast ändrad:

ekan76

Basic
Kan säga att jag inte upplever MWC G10 på samma sätt. Har haft en som jag sålt (40mm pvd BH) och en jag har kvar (40mm BH). Visst är Natobanden ingen höjdare, men inte sämre än de man köper för en hundring på nätet. Visst är det spårskruv till pinsen, men jag upplever båda mina som mycket bang-for-the-buck. Sen måste jag nog tycka att det är en rejäl utmaning att hitta någon billig Quartz där sekundvisaren träffar.
 

daviid

Basic
Jag har sett mwc på flera kollegers armar och blivit ganska imponerad av att dom ändå verkar hålla bra kvalite. Kan du ta en bild på tavlan?
 
20180317_171008.jpg
Bild kommer här. Klockan har inte pajat än iaf :)
 
Senast ändrad:

Thelonius

Silver
2-Faktor
Köpte en helt ny MWC G10 LM (38mm, kvarts, 50m, dateversion) direkt från https://mwcwatches.com för ca 850 SEK. Ville egentligen ha den legendariska CWC G10 men var osäker på om det var min grej/min stil och tänkte att MWC duger som en fältklocka.

Så fort jag plockade upp den ur paketet slog det fel: Visarna ser ut och beter sig som de är gjorda av tunn vit plast med skakiga rörelser och överslag. Sekundvisaren träffar inte sekundindindikatorerna en enda gång. Urtavlan verkar vara av utskriven/printad modell och på matt papper dessutom. Lite oskarpa siffror och luminiscensen ligger lite offset så att vit bakgrund lyser igenom. Armbandet av natotyp känns tunnt plastigt och billigt. Pinsen i skänklarna är skruvade med spårskuv - den ena satt fast och den andra satt löst. Man kan inte förvänta sig mirakel när man betalat under 900 kr för en klocka men precision och finish på min 300-kronors Casio a168 slår denna med hästlängder.

Slutsats: köp inte en MWC G10 LM. Pga av denna klocka misstror jag hela MWC som seriös klocktillverkare och detta besannar många nedskrivningar på diverse klockforum.

Lite synd att jag inte varit aktiv nog för att kunna lägga in annonser när du var på g att köpa då jag har en CWC G10 som ska säljas så småning om.

On topic. Funderade även jag att först gå MWC då jag tyckte priset var intressant. Det jag kunde läsa på nätet dock bekräftar dina erfarenheter och det var trist att du fick uppleva detta. Tråkigt till trots är det kanon att du väljer att dela detta med oss så vi får ta del av din varning. Jag personligen kommer undvika MWC som pesten.

Hoppas du inte har nått emot ett tips om en annan klocka som du kanske inte känner till. Merci LMM-1. Lite dyrare än CWC G10 a 230 euro men jag blev förälskad vid första åsynen ( äger den svarta kvartsen ) och vill man gå hela vägen har dom en dyrare mekanisk variant.

Om ditt hjärta är satt för en CWC G10 finns som sagt min tillgänglig.

Mvh
 
Topp