• Välkommen till Klocksnack, Gäst!

    På förekommen anledning vill vi påminna alla medlemmar om att ta en extra titt på reglerna för de olika forumdelarna.
    T.ex. kan du inte skapa en sälj/köpes-annons det första du gör. Det är gratis att annonsera hos oss, men vi tänker att det är trevligt om man bidragit lite till forumet innan.

    Vi hoppas att du kommer trivas på Klocksnack

    /Ledningen
  • Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Säljes Mycket fin Junghans Bivox Wecker

Camo00

Patek
Efter ett drygt års letande på forum, loppisar och utlandsresor hade jag turen att kunna snappa upp den här pärlan mitt framför ögonen på hardcore-samlarna!! Ibland har man tur... :)

Men säg det som varar för evigt? Glad i hågen gick jag hem och beredde plats på nattduksbordet, men redan första kvällen blev det konflikt i vårt annars så harmoniska hem.
Min hustru tyckte inte alls om mitt senaste fynd! "Den tickar ju så högt att det känns som att en vätte bankar mig i huvudet med en kulhammare". "Ska vi vakna till det där oväsendet? Man får ju för fan hjärtinfarkt för mindre". "Tycker Du verkligen att den färgen matchar tapeten så behöver Du linser, och inte såna man har i soppa". Ja, så höll det på tills jag bröt ihop o h lovade att sälja den vidare... :(

Modellen är en Junghans Bivox med manuellt urverk, i fint skick men med vissa spår av sköna nätter och morgnar med bråttom! Ni som följer Antiques Roadshow känner säkert igen modellen och minns tanten som utbrast: "Oh lord, it sounds louder than Big Ben". :)
Värderingen de gjorde där är väl lite överdriven kan jag tycka, men de går för mer och mer pengar, helt klart!

Så ta chansen, jag släpper den snabbt för att lindra smärtan!! Självklart öppet köp och gärna en f2f-affär i Malmö så vi kan leka med ringningen lite! :)

Nytt Pris: 900:- skickat eller bud. Byten endast mot fungerande klockradio, dock EJ efter 1989!


20130828_202539_zps7b0b7f2a.jpg


20130828_202554_zps207b0c84.jpg


20130828_202614_zps97458553.jpg
 
Topp