• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Mycket kul i helgens DI WE.....

Davvan

Pamela Gidley
Pledge Member
2-Faktor
.......en del att läsa och glo på. Känns som att läsa king eller cafe....

image.jpg

image.jpg

image.jpg

image.jpg

Snygg.....men lite mansgrisigt.....
image.jpg
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
Men alltså. Varför är iwc's annons mansgrisig? Är du allvarlig? Jag har hört talas om att dom tidigare fulat ut sig med någon annons som gick att läsa som att kvinnor är för dumma för att kunna uppskatta eller förstå komplicerade ur. Men i detta fallet skriver dom ju bara att klockan är gjord för män. Jag tycker personligen att det var smaklöst att dom uttryckte sig så plumpt i någon annan annons, men jag tror att det fick precis det genomslag som deras marknads-avd var ute efter.
"Engineered for men" kan ju också tolkas som att den bara är för killar, en s a s "gäjj-klocka"...

Mina två cent.
 

slimjim

Rösten från Bro
2-Faktor
Den är på 42mm, klart att det är en herrklocka. Kvinnor kan dock bära herrklockor om de vill... Ser inte problemet.
 

hollow123

Rolex
Men alltså. Varför är iwc's annons mansgrisig? Är du allvarlig? Jag har hört talas om att dom tidigare fulat ut sig med någon annons som gick att läsa som att kvinnor är för dumma för att kunna uppskatta eller förstå komplicerade ur. Men i detta fallet skriver dom ju bara att klockan är gjord för män. Jag tycker personligen att det var smaklöst att dom uttryckte sig så plumpt i någon annan annons, men jag tror att det fick precis det genomslag som deras marknads-avd var ute efter.
"Engineered for men" kan ju också tolkas som att den bara är för killar, en s a s "gäjj-klocka"...

Mina två cent.

Ser inte problematiken det är en herrklocka.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Vissa saker är för damer andra saker är för herrar.

Som ett exempel så tror jag nog att OB-reklamen riktar sig mest till damer. MEN vill jag som man köpa lite tamponger så tror jag inte att det är någon som hindrar mig.
 

vonbahr

Har fått baka en pizza på menyn
2-Faktor
De hänvisar ju till IWC som märke, inte till en modell! Klart det kan va en gimmick.....dags att kvotera in lite femenina one liners....
Men låt iwc vara precis hur konservativa dom vill. Kanske leder till att en man som visar sin nya iwc för sin fru eller flickvän, blir tillrättavisad av densamma och får gå och lämna klockan åter. Alternativt sälja den med förlust för att någonsin få komma till igen.
Man vet ju aldrig ;)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Ser bra ut, klock annonser är kul att läsa och följa dess utveckling.

GS har ju funnits ett tag på både KS&TTT, räkna kallt med att det är ett fabrikat som kommer få ett erkännande på sikt hos den breda massan ww. Känns som jag själv är med lite från början :)
 

V

Cartier
GS har ju funnits ett tag på både KS&TTT, räkna kallt med att det är ett fabrikat som kommer få ett erkännande på sikt hos den breda massan ww. Känns som jag själv är med lite från början :)

Beror väl på om man anser att 2014 är från början när GS lanserades 1960 ;)
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Dom syftar inte på att modellen gjordes just till de två affärsmännen från början?

Tycker inte den känns mer mansgrisig än någon annan reklam.

Kul att GS kör reklam.
 

Merlin

Vacheron
2-Faktor
Det kanske var ett ironiskt inlägg, vad vet jag. Men att jämföra en annons för klockor (som både kvinnor och män har användning för) med en annons för OB (som endast kvinnor har användning för) är korkat.

Näsblod min vän näsblod.
Visst givetvis min vän, ironi korkat kanske det.

Krya på dig ;)
 

Noami

Cartier
vonbahr +1. Intressant med "Engineered for men". Jag visste inte att jag, som man, har andra användningområden för en klocka än en kvinna. Talar man storleksskillnader på boetten ska det stå "Designed for men". För fysiskt krävande aktiviteter som är stereotypiskt "manliga"(vilka de förmodligen syftar på) skulle jag ändå inte dra på en mekanisk kronograf i 18k.
För mycket energi på en mening? Kanske. Det störde mig iaf.
 

Floduttern

Audemars
Pledge Member
2-Faktor
Kul med lite mer dinkor i DN! Får kika när jag kommer hem. :)
IWC har ju denna goding också.. "nästan lika komplicerad som en kvinna. men i tid" kul copy som verkar funka i Tyskland. :artist:
IWC.jpg
 
Topp