• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

MyWatch mot AD

Hej klocksnackare,

Med denna post har jag egentligen ett par frågeställningar. Jag har sökt på ”MyWatch” här på forumet men inte hittat det jag är ute efter.

Den första frågan gäller köp av dyr/fin klocka på nätet och då specifikt MyWatch. Kan jag känna mig säker på garanti och äkthet? Vad står det på garantikortet?

Och den andra frågan lyder: påverkas andrahandsvärdet olika beroende på om klockan är köpt online mot fysisk butik, AD?

Och slutligen, ni som köpt precis den klockan jag är ute efter, vad har ni fått ge för priser hos Er AD?

Jag kollar på en Omega Seamaster Diver 300M (https://www.omegawatches.com/watch-...axial-master-chronometer-42-mm-21030422003001)

Tack på förhand!

Hej klocksnackare,
Med denna post har jag egentligen ett par frågeställningar. Jag har sökt på ”MyWatch” här på forumet men inte hittat det jag är ute efter.
Den första frågan gäller köp av dyr/fin klocka på nätet och då specifikt MyWatch. Kan jag känna mig säker på garanti och äkthet? Vad står det på garantikortet?
Och den andra frågan lyder: påverkas andrahandsvärdet olika beroende på om klockan är köpt online mot fysisk butik, AD?

Och slutligen, ni som köpt precis den klockan jag är ute efter, vad har ni fått ge för priser hos Er AD?
Jag kollar på en Omega Seamaster Diver 300M (https://www.omegawatches.com/watch-...axial-master-chronometer-42-mm-21030422003001)
Tack på förhand!
På dina första frågor säger jag, inga problem, har inte läst något speciellt dåligt om dom! Vad som står på kortet beror ju på vilken handlare dom köper den av, Italien, Tyskland, Sverige... Detta leder till fråga två. Är klockan "fullset" med ifyllt garantikort och alla papper och boxar är det ju ingen som kan påstå att du inte köpt den i butik (oavsett om du köpt online) och det ska alltså inte påverka priset.

Mywatch angivna pris 38 761 kr är ett nu väldigt bra pris. Omega har idag höjt priserna, du kan själv se på din länk vad den listar nu. Det som känns klart tveksamt är om Mywatch kan leverera en Omega dom inte har i lager till det pris dom anger. Det här är nu andra höjningen från det dom anger som rek pris.

Tack för snabba svar. I kassan på MyWatch kan man välja frakt + ”Värderingsintyg” eller bara frakt. Brad innebär detta värderingsintyg? (Kostar 1695 kr extra).

Tack för snabba svar. I kassan på MyWatch kan man välja frakt + ”Värderingsintyg” eller bara frakt. Brad innebär detta värderingsintyg? (Kostar 1695 kr extra).
Nu är du väl lite väl slö, det står ju på deras sida...
Värderingsintyg
Vi rekommenderar att du lägger till Värderingsintyg till din klocka om du köper en klocka över 15,000 SEK. Många försäkringsbolag kräver att du har ett värderingintyg om du skulle tappa eller förlora din klocka på något sätt för att kunna få ut ersättning på din hemförsäkring.

Gäller väl mest i eventuellt försäkringsärende.. text saxat från dom..
Värderingsintyg
Vi rekommenderar att du lägger till Värderingsintyg till din klocka om du köper en klocka över 15,000 SEK. Många försäkringsbolag kräver att du har ett värderingintyg om du skulle tappa eller förlora din klocka på något sätt för att kunna få ut ersättning på din hemförsäkring.

EDIT: Sorry.. 2:a på bollen :)

Jag har ingen erfarenhet av MyWatch, däremot har jag handlat en del från olika handlare via Chrono24 och alltid varit nöjd. Deras trusted checkout tycker jag funkar fint.

Klockan du söker finns för någon tusenlapp mindre där än hos MyWatch. En snabb sökning genererade detta alternativ (Svensk handlare) https://www.chrono24.com/omega/seamaster-diver-300-m-blue-dial-2019--id12301503.htm
Dom visar priset utan moms. Dvs deras pris till kunder inom EU är 37000kr + moms. Lite konstigt att dom presenterar priset så tycker jag.

Dom visar priset utan moms. Dvs deras pris till kunder inom EU är 37000kr + moms. Lite konstigt att dom presenterar priset så tycker jag.
Fast de skriver ju faktiskt att det inte tillkommer någon moms inom Europa (antagligen slarvigt skrivet och att det är EU som menas). Var ser du att de skulle ange priserna exkl. moms?
No VAT/import taxes in Europe
VAT = moms

Eller är de så pass slarviga alt. okunniga att de tror att VAT och tull är samma sak? o_O

Senast ändrad:
För att jag frågade dom.

Bilagor

• FB32C98F-21C3-4600-9513-67DCF63AEB47.png
    FB32C98F-21C3-4600-9513-67DCF63AEB47.png
    110.9 KB · Visningar: 53
Är Millenary Watches detsamma som MyWatch?

MyWatch.nu är väl butiken som i 9/10 fall inte lyckas leverera och som säljer klockor som är begagnade, polerade, saknar tillbehör m.m. som "nya"?

Nu är du väl lite väl slö, det står ju på deras sida...
Värderingsintyg
Fattar nada!
Värderingsintyg på en helt ny klocka, man får väl ett kvitto vid köp?

Fattar nada!
Värderingsintyg på en helt ny klocka, man får väl ett kvitto vid köp?
Kan det vara så att värderingsintyget motsvarar exempelvis listpriset?
Precis det jag tänkte med... Känns väldigt konstigt. Men har ju aldrig köpt en sådan här fin klocka förut, så därför jag ställde frågan i denna tråden.
Är det inte bättre att fråga dom som utfärdar intyget? Det står ju redan på sidan vad det kan användas till...

Va det inte mywatch som höjde priset på en klocka förut även när en annan forummedlem hört av sig till dem och tänkt köpa den? Har ett vagt minne av att det gällde nån patek

Va det inte mywatch som höjde priset på en klocka förut även när en annan forummedlem hört av sig till dem och tänkt köpa den? Har ett vagt minne av att det gällde nån patek
Det verkar dom göra hela tiden. Hänt typ alla jag vet som provat handla där under flera års tid.

Man får ett mail efter beställning att priset på hemsidan inte stämmer och att det nya priset är ***
Högst oseriöst.

Om man köper en klocka med bra rabatt kan det ju vara till en fördel att få ett värderingsintyg som motsvarar listpriset, tex om man ska försäkra klockan :)
Och det ska man betala 1600kr för.
Om man lägger upp 1600kr till så kanske man får klockan värderad till det dubbla.

Det verkar dom göra hela tiden. Hänt typ alla jag vet som provat handla där under flera års tid.

Man får ett mail efter beställning att priset på hemsidan inte stämmer och att det nya priset är ***
Högst oseriöst.

Ja, väldigt oseriöst. Bara av den anledningen skulle jag inte handla där. Visst kan det hända att det blir fel någon gång men sätter man i system att systematiskt skriva ut "lockpriser" som man sedan höjer när man visat intresse tycker jag att de kan behålla sina klockor för sig själva.

Hittade tråden jag tänkte på: https://klocksnack.se/threads/någon-som-handlat-hos-mywatch.33037/page-2#post-2884900

Den här handlaren (Filipucci Juweliers) har jag köpt av med gott resultat och supersnabb leverans med FedEx. Dom har klockan tillgänglig. Jag går inte i god för någon och tar inget ansvar för någon rekommendation här men det är ju ett alternativ. Kom ihåg att fråga tydligt om skick, full set, stämplat Cert o giltig garanti osv. Jag skulle också försökt pruta det brukar funka att spela ut några handlare lite mot varandra.
Screenshot_2019-10-02-07-20-47-080_com.chrono24.mobile.png

Tillbaka
Topp