• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Bonazzi

Omega
Karln kan köra bil. Ingen personlig favorit men skjukt snyggt slutfört av han och kanske framförallt Mercas strateg i Budapest.
Helt sjukt, det var så j*kla spännande. Håller med om att Mercedes taktik var sjukt imponerande, väldigt kyligt att bara vänta ut tills Max däck slits ut. Vågat.

Men vad händer med Ferrari? De var inte ens med i racet, och de hänger inte heller med i VM:et överlag. Vill ju så gärna att det ska gå bra för Leclerc.
 

F32

Panerai
2-Faktor
Helt sjukt, det var så j*kla spännande. Håller med om att Mercedes taktik var sjukt imponerande, väldigt kyligt att bara vänta ut tills Max däck slits ut. Vågat.

Men vad händer med Ferrari? De var inte ens med i racet, och de hänger inte heller med i VM:et överlag. Vill ju så gärna att det ska gå bra för Leclerc.
Man undrar ju. Verkar ju vara bilen det är fel på när de tappade så många sekunder bara efter några varv för de har ju tidigare världsmästare Vettel bakom ratten och erkänt duktige Leclerc. Tappar de dessutom så där varv efter varv så lär det ju inte vara något taktiskt heller. Sen kan det ju variera lopp till lopp hur de skruvar på bilen och det tycker jag är en del av charmen.
 

Hawk100

Rolex
Sedan förra sommaren har Hamilton vunnit två tredjedelar av loppen. Det borde vara 30 lopp kvar till säsongsavslutningen 2020 och Hamilton har nu 81 segrar. Fortsätter dominansen är det inte helt omöjligt att han tar seger nummer 100 redan nästa år.
Ja, han är för jäklig på att lyckas få till det! Imponerande att han lyckas hålla motivationen och drivet uppe! Man kan bara vara imponerad! (Men det är ju inte lysande för spänningen i F1 tyvärr....)
 

Frourez

Omega
Tror man valde Albon för att se om han klarar pressen bättre och kan få en ny tändning i RB. Kyvat är ju den starkare i TR även om Albon kanske är bättre. Löser inte Albon det så måste RB skärpa sig och hitta någon ny förare(ME9?) eller be Kvyat komma tillbaka.
 

Ruben

Rolex
Tror man valde Albon för att se om han klarar pressen bättre och kan få en ny tändning i RB. Kyvat är ju den starkare i TR även om Albon kanske är bättre. Löser inte Albon det så måste RB skärpa sig och hitta någon ny förare(ME9?) eller be Kvyat komma tillbaka.
ME har kontrakt så honom lär vi nog aldrig se i formel 1 igen. Hans lillebror går det bra för, större chans att se honom i F1 som näste svensk.
 

Mankebank

Cartier
Albon och Gasly byter plats från och med nästa race. Lite konstigt val i mina ögon men vi får väl se hur det går.

https://www.formula1.com/en/latest/...bull-from-belgium.5f9BkwxuJ5TF86EPKqqwJa.html
Det känns som en helt självklar åtgärd för Red Bull som har två stall och som tidigare visat att de inte tvekar att flytta på förare. Gasly är bra men hjälper dem för närvarande inte att bli tvåa i konstruktörsmästerskapet. Att testa Albon innebär inget risktagande alls. Är han bättre kan de kanske passera Ferrari, är han lika bra eller sämre blir de ändå trea i mästerskapet enbart med Verstappens poäng. Samtidigt ger det dem underlag för att bestämma vem av de tre som kör med Verstappen i Red Bull 2020.

Jag tror förresten att Albon kommer att göra ett bra jobb och bli kvar, men det är förstås extremt svårt att se bra ut om man kör mot Verstappen.
 
Senast ändrad:

Mankebank

Cartier
Vad tror ni om Vettel? 2019 börjar se ut som 2014 för honom. Efter ett antal år av dominans i sitt stall som uttalad försteförare tillsammans med en mindre snabb stallkamrat ställs han plötsligt mot starkare motstånd i form av en ung och snabb förare. I Red Bull 2014 ersattes Webber med Ricciardo som klart besegrade Vettel som sedan valde att lämna stallet. Till årets säsong har Räikkönen äntligen ersatts av en konkurrenskraftig förare trots Vettels mångåriga kamp för att han ska få stanna. Visst, Vettel ligger fortfarande aningen före sin mindre rutinerade stallkamrat i tabellen (det gjorde han lika långt in i säsongen 2014 också) men det beror helt på tillförlitlighet och stallorder. Leclerc har varit klart snabbare än Vettel.

Jag sticker ut hakan lite och tror att Leclerc kommer att besegra en allt mer frustrerad Vettel, speciellt mot slutet av säsongen. Inledningsvis blir det antagligen fler stallorder som håller kampen jämn men sedan inser Ferrari att de måste maximera stallets chanser mot Mercedes och att det är Leclerc som är den bättre föraren.

https://www.formula1.com/en/results.html/2019/races/1003/azerbaijan/practice-2.html
Leclerc 13 poäng före nu med två segrar mot Vettels noll. Idag varvade han Vettel som fortsätter göra obegripliga misstag. Kul!

Bild 2019-09-08 kl. 16.46.jpg
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Duktig pojk den där Leclerc. Han och Verstappen kommer vinna många VM nästa decennium. Minns att många Marcus Haters tyckte det var pinsamt att Marcus blev ifrånkörd av en rookie...
 

Hawk100

Rolex
Duktig pojk den där Leclerc. Han och Verstappen kommer vinna många VM nästa decennium. Minns att många Marcus Haters tyckte det var pinsamt att Marcus blev ifrånkörd av en rookie...
Ha ha ha!!!!:happyhappy:
Jag är nog en av den som avses ovan!!! :banghead:
Hatade aldrig Marcus men tyckte inte han presterade på speciellt hög nivå!!! Men nu när man ser och förstår hur bra Leclerc är (har blivit) så förstår jag att Marcus insatser såg rätt bleka ut i jämförelse med en sådan talang.....
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Ha ha ha!!!!:happyhappy:
Jag är nog en av den som avses ovan!!! :banghead:
Hatade aldrig Marcus men tyckte inte han presterade på speciellt hög nivå!!! Men nu när man ser och förstår hur bra Leclerc är (har blivit) så förstår jag att Marcus insatser såg rätt bleka ut i jämförelse med en sådan talang.....
Tänkte inte specifikt på Klocksnackare utan mer generellt på forum och sociala media.
 

Mankebank

Cartier
Och så har Haas kommit fram till att erfarenheten är värd all krossad kolfiber och brutna lopp och låter stallets båda kraschkungar få fortsätta säsongen 2020.

Jag saknar verkligen vettiga tester i tillräcklig mängd för att skapa möjligheter för nya förare.
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Och så har Haas kommit fram till att erfarenheten är värd all krossad kolfiber och brutna lopp och låter stallets båda kraschkungar få fortsätta säsongen 2020.

Jag saknar verkligen vettiga tester i tillräcklig mängd för att skapa möjligheter för nya förare.
Jaså, det var fan. Vad ska då hända med Hulkenberg? Hamnar han utanför F1?
 

Mankebank

Cartier
Jaså, det var fan. Vad ska då hända med Hulkenberg? Hamnar han utanför F1?
Inte många alternativ kvar. Det är väl Giovinazzis styrning i Alfa eller Kubicas i Williams som återstår som möjliga. Vad gäller Alfa gissar jag att Ferrari gärna vill ha en av sina juniorer där, dock inte nödvändigtvis Giovinazzi, men kanske kan de tänka sig en veteran ett eller två år medan de väntar på att Schumacher ska bli redo. Williams verkar troligare, de skulle verkligen ha nytta av Hülkenbergs rutin för att försöka få ordning på sin bil.

Toro Rosso och Red Bull har naturligtvis inte heller bekräftat. Toro Rosso verkar helt otroligt men om de mot förmodan bedömer att inget av deras tre alternativ håller måttet för Red Bull kan man väl tänka sig att de behöver någon som kör där medan två av de tre står på tillväxt till 2021.
 

snoozarn

Patek
2-Faktor
Vilket race ska man satsa på att se live nästa år? Silverstone, Monza, Spa? Någon som varit någonstans på senaste tiden och sett på plats, tar gärna emot tips & mer. :)
 

Criss Cross

Playing with fire
2-Faktor
Vilket race ska man satsa på att se live nästa år? Silverstone, Monza, Spa? Någon som varit någonstans på senaste tiden och sett på plats, tar gärna emot tips & mer. :)
Jag tycker Barcelona är bra just för att staden också är schyst att besöka i mitten av maj. Någon gång skulle jag vilja köra en två veckors semester med Barcelona och sedan följa med cirkusen till Monaco.
 
Topp