• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När är det dags att släppa taget?

Edin

Panerai
Ja hur länge ska man hålla i sina kära klockor trots att de inte får någon handledstid?

Jag sitter själv med en Monaco som har legat i sin ask ända sedan 1 Februari då jag fick min lägenhet. Varför har jag inte någon superbra anledning till men en stor del har att göra med att den står i garderoben, bakom Panerai boxen och Omega Boxen. Omegan, en Speedy, har jag kanske använt en vecka eller två men då jag fick den i förra månaden känns det rätt ok. Den är även en examens present så den får inte gå.

Ska man bara slå igen samlandet, köpa en ny-ny bil istället och vara nöjd OWG-kille med min trogna Pam 312 som är med i ur och skur. Försöker komma ihåg att ta av mig den när det ska snickras eller skruvas bilar men det är allt som oftast den är med och hamrar och sågar. Tror nästan Italienaren har fått smak för sågspån och Tyska bilar. :)

Allt blir så mycket bättre med bilder så kastar med en bild sen jag sist rockade Monacon..

093EEA53-388D-4150-AA23-06E2AB37647E_zpsym1jdxbe.jpg


Finns det en liknande tråd sedan tidigare ber jag om ursäkt. Sökte men hittade dock ingen.
 
Senast ändrad:

mglaum

Panerai
Jag är inte direkt i din situation men skulle nog sälja av klockor jag inte använder och istället köpa en klocka för varje syfte, det är min ambition i alla fall.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Har ett gäng som jag använder men de flesta av mina klockor används kanske bara någon gång per år eller mer sällan.
 

Miami

Rolex
2-Faktor
Jag köper oftast med tanken att ha kvar
Men så dyker något annat upp som jag vill testa och då är det kört
har något legat i ett par veckor och jag inte får feeling när jag plockar upp den, då är den nog på väg ut
 

RicVin

Dirty Grandpa
Forumpersonal
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Hehe .. Snacka om att den Monacon ligger i "frysboxen"..:)

Har den inte använts på så länge känns det nog hopplöst. Tycker jag roterar ganska bra på de 7,8 eller 9 klockor jag har för tillfället.
 

UncleBear

Panerai
Har en Monaco själv och det är en keeper. Grym klocka. För några år sedan på KS var det hippt att ha en sån klocka. Blir snart igen...
IMG_0349.JPG

För att få mer bilder i tråden.
Mina klockor som har en viss volatilitet i gillande. Monaco och Snowflake. Skall aldrig säljas. Punkt.
 

Nicbex

Audemars
2-Faktor
Har en Monaco själv och det är en keeper. Grym klocka. För några år sedan på KS var det hippt att ha en sån klocka. Blir snart igen...
IMG_0349.JPG

För att få mer bilder i tråden.
Mina klockor som har en viss volatilitet i gillande. Monaco och Snowflake. Skall aldrig säljas. Punkt.
Haha ja det går verkligen trender på Klocksnack. Någon lyckas hypa upp en klocka och alla ska ha en, sen stendör intresset ett tag och något annat hypas upp.
 

Apansson

Torpare
Beror väl på hur man är lagd som person! Personligen hatar jag att äga saker jag inte använder, dock måste jag erkänna att det sved att släppa bling-DDn.
 

alex_c

Cartier
2-Faktor
Börja med att rota fram den ur dunklet och ställ den synlig någonstans så stackaren exponeras lite för dagsljuset och naturligtvis även dig som ägare. Ge den sedan en chans att med sin lysande närvaro charma brallorna av dig så ska du se att den får följa med på äventyr. Hjälper inte det heller är det kanske dags att sätta ut en annons.
 

MJ24

Patek
2-Faktor
Var i din situation för ett par år sedan, och mitt beslut var att sälja av det som inte används.
Som du själv säger kändes det tråkigt att ha saker liggandes som inte användes, och att pengarna kunde användas till annat.
 
Topp