Du kan väl inte bara pynta av ett csn lån hur som helst?
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
Jag betalade av mitt på ett bräde, inga problem! Då har jag hellre banklån, åtminstone så länge det är 1,93% ränta och amorteringsfritt
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se
Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.
Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.
Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!
/Hook & Leben
Du kan väl inte bara pynta av ett csn lån hur som helst?
Skickat från min GT-I9305 via Tapatalk 2
Jodå, det går alldeles utmärkt:
http://www.csn.se/aterbetala/vanliga-fragor/extra-betalning/1.3642
Jag betalade av mitt på ett bräde, inga problem! Då har jag hellre banklån, åtminstone så länge det är 1,93% ränta och amorteringsfritt![]()
När klockan kostar med än 10 procent av pengarna på kontot![]()
Tvunget och tvunget, ca 1,4 miljoner personer bor i det som kallas Stockholms tätort där det är relativt dyrt att bo så ganska många verkar iaf vilja bo där, de flesta med lån. Visst det är säkert bra att vara skuldfri, men å andra sidan kan man inte ta med sig pengarna i graven så för mig är det logiskt med lån. Sen kanske jag inte direkt skulle låna till en klocka men gör det ju indirekt iom jag har lån på mitt boende. En annan sak när det gäller bostadsmarknaden i just Stockholm är ju att för oss som varit med ett tag har det garanterat varit en bättre investring än någon annan form, en investering man aldrig kunnat göra enbart med sparade pengar och har där alltså tjänat på att låna.Om man nu tvunget måste bo i Stockholms innerstad får man väl prioritera på det viset. Själv har jag köpt vad jag haft råd med och bytt upp mig allteftersom, och har därmed noll skuld, utöver det som är kvar av CSN-lånet. Det kliar att betala av det också, men jag håller mig eftersom räntan på sparkontot ger mer än vad lånet kostar. Skulle den balansen rubbas ryker även studielånet.
Nä det är väl tur att några kan ekonomi. .
Bara om alla andra också resonerar som jag. Kommer aldrig hända.