• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När det faktiskt sade klick - tråden för våra omvärderade felköp

denjohan

Rolex
Pledge Member
Ni vet alla hur det är, ni har alla sett det på K&S; "superduperdunderfin klocka, men vi klickar inte".

Jag tänkte här vända på kuttingen och faktiskt visa upp lite kärlek för de klockor jag mot bättre vetande köpt eller bara i största allmänhet tänkt att den där är tveksam eller "jaja, den får väl komma hem för en touch and go", men som faktiskt på armen har klickat och fått oväntat mycket handledstid och blivit en omistlig del av samlingen.

Först ut är min klossiga Helmet som jag tog som inbyte och som jag först tänkte låta vandra vidare utan att ens prova den på. Men oj vad jag har ändrat åsikt om den. Det är den klocka som fått mest tid på armen det senaste kvartalet och nu funderar jag på att renovera upp den och göra den till keeper.

6F511886-597A-44A4-B788-C19001705B57.jpeg


Har ni några dinkor som gjort en 180-gradare till det bättre?
 

Kingesson

Omega
Jag har den inte helt vanliga modellen Seiko SRP703 som jag själv valde ut men fick som gåva för några år sedan. Problemet är att den verkligen inte gör sig på den plåtiga länken och dessutom ser den enorm ut på läderband med sina 42 mm och 20 mm mellan bandhornen. Plikttroget har jag ändå burit den till och från sedan dess samtidigt som jag varit lite deppig över att jag valt just denna klocka som gåva från någon som jag bryr mig mycket om.

MEN efter att ha köpt hem ett retro-bond-nato av god kvalité och dessutom bytt bandstiften (de förra glappade och gav ifrån sig ett klickande ljud) har denna klocka sedan några månader tillbaka fått ett helt nytt liv. Älskar den verkligen. Tycker inte heller den ser lika stor ut längre när man har ett nato och klockan därmed får ett lite mer icke-dressat utseende.
AEF44B24-CDEC-4D26-8444-3FEE33677555.jpeg
 

FreakyLeo

Patek
2-Faktor
Den klockan som jag klickat bäst med trots att jag egentligen inte ville ha den från början är min lilla Cyma, alla här på KS är väl trötta på bilder på den vi det här laget :)

La ett ströbud på 2000kr på eBay för att det var en NOS-klocka och glömde bort den, till min förvåning ett par dagar senare hade jag vunnit den. Skit tänkte jag, men den går säkert att tjäna några hundra på och så la jag ut den efter några veckor. Den blev inte såld så jag skickade iväg den till @rogart-63 på service. När den kom hem så tänkte jag passa på att använda den innan den åker ut på köp&sälj, och nu är det min favoritklocka och den stannar hos mig :D

R1060410.JPG
 
Senast ändrad:

Husse

Patek
Den klockan som jag klickat bäst med trots att jag egentligen inte ville ha den från början är min lilla Cyma, alla här på KS är väl trötta på bilder på den vi det här laget :)

La ett ströbud på 2000kr på eBay för att det var en NOS-klocka och glömde bort den, till min förvåning ett par dagar senare hade jag vunnit den. Skit tänkte jag, men den går säkert att tjäna några hundra på och så la jag ut den efter några veckor. Den blev inte såld så jag skickade iväg den till @rogart-63 på service. När den kom hem så tänkte jag passa på att använda den innan den åker ut på köp&sälj, och nu är det min favoritklocka och den stannar hos mig :D

R1060410.JPG
Det är en vacker liten sak som vi gärna tittar på!
Lite avis faktiskt! :)
 

gab

KS Explorers Club
För mig blir det Omega SMP! Första gången jag såg en SMP tyckte jag, som många andra, att den var skitful. Men i princip över en natt vände det, tror jag såg någon snygg bild på en eller något. Jag var tvungen att prova en, och nu är det den klocka jag använder mest.

Den tunna profilen gör att den lätt går under skjortarmen och de polerade delarna av länken gör att den även passar lite mer dressig klädsel. Självklart passar den lika bra till en t-shirt. En riktigt bra vardagsklocka som passar till det mesta!
127564BF-0EC7-4F5B-AFBD-0D17545F0C18.jpeg

1D0F3696-7BEF-4DF2-9E72-D01EA149AFB3.jpeg
A3CE70B5-B017-415C-8AC1-5AEDB0E0C37E.jpeg
 

Solvik

Panerai
Denna köptes för många år sedan med servicebehov och även om det inte var ett felköp i den bemärkelsen så har den varit bortglömd och legat i andrasorteringslåda under lång tid. Jag hittade den nyligen med starka vårkänslor! Skall servas snarast!
4AAF1D89-6D7D-40E3-BDF1-215EBBE75CC4.jpeg
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Bra idé till en tråd!

Den här kvalar nog in faktiskt. Jag köpte den på asdåliga bilder på Ebay, tavlan såg vääldigt gul ut.. Jag hade varit igenom rätt många 40-50-tals Rolex just då och letade egentligen efter en bra bubbleback.

"Skruvad krona och manuellt verk är f-n konstruktionsfel" var en fras jag upprepade varje gång jag bar den i början... dissade den för att den inte var en BB

Men nu... den sjukt charmiga patinan, den udda "semi california"-tavlan, otroligt skön på armen, tunn och fin (jfr bubbleback....), roligt med tidig stötsäkring och fett "oversize" för tiden (34mm). Tidiga mercedesvisare! Nu kan jag aldrig se att jag skulle göra mig av med den!
IMG6798.JPG


IMGP0008.JPG
IMGP0019.JPG

IMGP0001.JPG
 
Senast ändrad:

Koppe

Cartier
Köpte en lott av två klockor, för jag var ute efter den ena. Med följde denna Certina Town and Country, i riktigt rövskick. Jag slängde på Certinan för att ta ett par bilder till Tradera. Till min förvåning satt den riktigt bra, mycket handleds-närvaro utan att vara för mycket. Just denna kommer vandra vidare för jag orkar inte renovera den, men jag trålar nu Ebay efter liknande klockor i TV-boett, något jag aldrig trodde skulle falla mig i smaken!
34894684-BEB4-4C19-A0CD-37735193477B.jpeg
 

deddas

Rolex
Bra idé till en tråd!

Den här kvalar nog in faktiskt. Jag köpte den på asdåliga bilder på Ebay, tavlan såg vääldigt gul ut.. Jag hade varit igenom rätt många 40-50-tals Rolex just då och letade egentligen efter en bra bubbleback.

"Skruvad krona och manuellt verk är f-n konstruktionsfel" var en fras jag upprepade varje gång jag bar den i början...

Men nu... den sjukt charmiga patinan, den udda "semi california"-tavlan, otroligt skön på armen, tunn och fin (jfr bubbleback....), roligt med tidig stötsäkring och fett "oversize" för tiden (34mm). Nu kan jag aldrig se att jag skulle göra mig av med den!
IMG6798.JPG


IMGP0008.JPG
IMGP0019.JPG

IMGP0001.JPG
Roligt att du känner så för att när jag var väldigt tidig i mitt "klocksnackande" kommer jag ihåg att jag kollade på din "det här bär jag under en vecka" eller liknande. Då såg jag den där och jag skulle säga att den är en av anledningarna till att jag verkligen fastnade i "vintage-träsket". Jag har med jämna mellanrum gjort försök att hitta en liknande men gett upp rätt snabbt...
Den är GRYM!
Den här var det: https://klocksnack.se/threads/na-klocka-7-rolex-royal-giant-oyster-ref-4461-4377-1945.47254/
 

Teletomte

Rolex
2-Faktor
Bra idé till en tråd!

Den här kvalar nog in faktiskt. Jag köpte den på asdåliga bilder på Ebay, tavlan såg vääldigt gul ut.. Jag hade varit igenom rätt många 40-50-tals Rolex just då och letade egentligen efter en bra bubbleback.

"Skruvad krona och manuellt verk är f-n konstruktionsfel" var en fras jag upprepade varje gång jag bar den i början...

Men nu... den sjukt charmiga patinan, den udda "semi california"-tavlan, otroligt skön på armen, tunn och fin (jfr bubbleback....), roligt med tidig stötsäkring och fett "oversize" för tiden (34mm). Nu kan jag aldrig se att jag skulle göra mig av med den!
Om du omvärderar så kan du skicka hit den!
 
Topp