• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När kärleken börjar ta slut...

Robanjo

Omega
2-Faktor
Har senaste månaderna börjat känna mer och mer att jag tröttnat eller inte känner lust/sug för mina klockor längre.
Samtliga har ju vid ett tillfälle varit klockor jag suktat efter, och länge skänkte dom mig glädje även i lådan, och vissa dagar när jag har på mig dom och ljuset träffar i rätt vinkel eller med rätt kläder till så tänker jag - inte en chans att jag kan sälja denna klocka!

Men pushas närmare och närmare en gräns att sälja och bli OWG.

Hur vet ni när det är dags att flippa?

Har ni hittat tillbaka till kärleken för klocka ni tröttnat på?

Har ni sålt klockor ni tycker om och ångrat er eller har det känts helt ok?

Vet liksom inte hur fäst man ska bli, det är bara föremål! Eller?

Kan tillägga att ska jag skaffa nåt nytt så måste jag sälja något. Klockbudgeten är obefintlig efter husköp.
 
J

Jimmy042

Guest
Är du inte i behov av pengarna så hade jag låtit klockorna ligga, som du säger så har du köpt dom av en anledning, och även om klockorna inte får så mycket tid på handleden längre så kommer det en dag när du vill njuta av de.

Förlorar de värde på att ligga där de gör just nu? Ja då kanske du ska sälja ifall de aldrig används, men annars hade jag sparat dom, iaf ett tag och verkligen fundera över om du vill vara utan klockorna som du jagat ihop
 

Elias.A

Cartier
Jag har defenitivt ångrat klockor som jag har sålt, men om jag nu tänker tillbaka så hade jag inte kunnat haft dom klockorna jag har nu om jag inte hade sålt de jag har ångrat. Så om du känner att du har tröttnat så skulle jag ha sålt! Om du nu längtar tillbaka efter någon av dom om några månader kan du ju alltid köpa den du saknar.

Att bli OWG är verkligen inget fel. Jag har självt varit det
 

sjökvist

<—Axel Nilson
Sälja ska man nog vara väldigt försiktig med

Det är oerhört lätt att man ångrar sig gruvligt, lägg undan dom en tid så tror jag suget kommer tillbaka illa kvickt
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Enda klockan jag ångrade lite att jag sålde köpte jag tillbaka igen, och sålde igen efter en vecka. Alla är dock inte så.
Har man bara dussinur från de stora märkena går det ju alltid att köpa igen om man ångrar sig.
Men om du överväger att sälja till förlust (som jag ofta gjort) för att du är rastlös kanske du skall ha lite is i magen ändå.
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Äsch, du vet att du suktar en Tag ;)

Det har jag ju också

IMG_5794.JPG
 

Fixxxer

Mr 99%
Friends Of KS
2-Faktor
Jag tog det som att du gjort just det själv och därför rekommenderade samma till TS.
Men jag fattar. Funderar själv på att sälja allt och köpa något fläskigare.. eller något billigare för att hålla klockkontot redo för eventualiteter. Det är också en möjlighet @Robanjo
Nää, som sagt det var bara ett förslag. Daytona är bra skit :)
 
Topp