• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När katten är borta dansar råttorna på bordet...

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Ser riktigt bra ut! Wristshot please...

image.jpg
 
Det är en väldigt lyckad modell det där och, visar det sig, kanonsnygg även på gummi. Kul att se bilder på kombon.
Lite som att svära i kyrkan, men gillar nog den där bättre än föregående generation (som de flesta hyllar).
 

john b

Rolex
Jättesnyggt!

Är det den nya platta?
Inhouse-verk?

Jag blev akut avundsjuk och köpsugen? Hade den äldre men det föll på avsaknad av mikrojustering på länken. Det där ser ju perfekt ut!
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Det är en väldigt lyckad modell det där och, visar det sig, kanonsnygg även på gummi. Kul att se bilder på kombon.
Lite som att svära i kyrkan, men gillar nog den där bättre än föregående generation (som de flesta hyllar).

Jag tycker också att denna generationen är trevligare. Tydligen så är det många som tycker att tidigare modell är topptung men det har jag inte upplevt att denna är.
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Jättesnyggt!

Är det den nya platta?
Inhouse-verk?

Jag blev akut avundsjuk och köpsugen? Hade den äldre men det föll på avsaknad av mikrojustering på länken. Det där ser ju perfekt ut!

Ingen aning om den bygger på annan platta men nya modellen är ca 4.8mm tunnare och 2mm mindre i diameter.

Nej det sitter tyvärr inte något in-house i dessa utan deras c.30110, som är ett ETA-baserat urverk.
 

john b

Rolex
Ingen aning om den bygger på annan platta men nya modellen är ca 4.8mm tunnare och 2mm mindre i diameter.

Nej det sitter tyvärr inte något in-house i dessa utan deras c.30110, som är ett ETA-baserat urverk.

Tack för infon. Seriös contender till nästa klocka.
5 mm tunnare och 40 mm ger den ju perfekta mått.
 

egbert

Panerai
Grymt snyggt, vilken allrounder denna klocka är. Jag har varianten med vit urtavla och silverindex. Frågan är om den flyger lika bra på gummi?
 

Feskarn

Företag
Forumpersonal
Forumsponsor
Pledge Member
2-Faktor
Grymt snyggt, vilken allrounder denna klocka är. Jag har varianten med vit urtavla och silverindex. Frågan är om den flyger lika bra på gummi?

Svårt att säga. Innan jag valde att köpa denna så googlade jag även på den med vit tavla och vad jag kan minnas så hittade jag faktiskt ingen bild på den vittavlade på gummi. Du får väl leka lite i Photoshop? Lite klippa och klistra. :)
 
Topp