• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När kommer nya Tudor heritage chrono?

Portofino

Panerai
Ngn som vet när nya tudor heritage chrono kommer ut i butiker? Är ruggigt sugen att slå till...

uPDqEFO.jpg
 

Bingoraalf

Audemars
2-Faktor
När jag snackade med Bergströms förra veckan sa dom "om tre veckor så har vi den i butiken" så i början på nästa månad skulle jag tippa
 

Rock_N_Ron

Audemars
2-Faktor
Den är faktiskt sjukt snygg!!! Men förmodligen allt för dyr för vad man faktiskt får. Lär väl kosta som en bättre vintage kronograf... Å då finns det ännu coolare "riktiga" att få tag i... :)
 

m_s

Patek
2-Faktor
I Sverige kan vi räkna med duktiga överpriser på Tudor som vanligt...
 

m_s

Patek
2-Faktor

Exempel Heritage Chrono listas för 36' hos svensk AD medan den går för 2900 EUR nere i Europa.
Kanske är överlag samma med alla märken förvisso, samt att stark svensk krona påverkar negativt här och positivt för Europaköp?

Black Bay samma, 25-26' på läder här, cirka 2000 EUR när jag kikade i Spanien.

Upplevde inte samma prisskillnader på Rolex mellan Sverige och England (då pundet ändå var nere på 9.50)
 
S

Sulan

Guest
Ja, jag gillar den bättre en den första dom gjorde för något årsen, men inget går ju upp mot orginalet ;)

CBA068C3-520B-4AA9-8CD2-7974873D3C10-9671-000006BA521705B4.jpg
 

Portofino

Panerai

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Du tänker så, ja jo det är väl inte så underligt egentligen.. the same old story som vi får äta extra dyrt för!
Det gäller ju dessvärre inte bara klockor, utan även mc-grejer, teknikprylar och annat sådant livsnödvändigt. Den svenska sjukvården är dock ingenting jag klagar på. Tur att inte alla handlar allt på nätet även om jag gör det. :)
 

GurraG

Cartier
Var och klämde på en Tudor Heritage Chrono Blue här i Boston förra veckan, Tudor har precis re-introducerats i USA, och jag måste säga att jag är grymt sugen. Men när man är på fyra och ett halvt tusen dollar så är ju urvalet enormt. Jag brukar inte fastna i urverk men på nå't sätt känns det lite tråkigt att det sitter ett ETA i, iallafall för dom pengarna...
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
GurraG
Klämde på den strax efter släppet och blev inte alls imponerad faktiskt. Tyckte färgerna var väldigt matta och tråkiga i iverkligheten. Lägg till kass lume och vridring med dålig känsla, så blev det ett snabbt nej nej nej.
 

A.Gold

Omega
GurraG
Klämde på den strax efter släppet och blev inte alls imponerad faktiskt. Tyckte färgerna var väldigt matta och tråkiga i iverkligheten. Lägg till kass lume och vridring med dålig känsla, så blev det ett snabbt nej nej nej.

Tudor har aldrig riktigt tilltalat mig men jag har inte heller haft några negativa associationer till märket - den här är helt sjukt snygg och cool, speciellt på natot. En annan fördel är att det för mig blir en helt annan klocka på länk!

Hoppas jag inte får samma känsla som dig, skulle vara mycket tråkigt. :(

Edit: Vet inte om det är placebo efter ditt inlägg men jag såg just en bild där färgerna på urtavlan ser rätt trötta ut, verkar som om du mycket väl kan ha rätt. Trist!

ety4e6u4.jpg
 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag gillar den skarpt på bilder, men inte alls i verkligheten, så ett tips är att inte köpa den osedd. Den går ju att hitta hos säljare relativt enkelt, så det är ju inte en klocka man måste köpa osedd.
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
Tycker den är riktigt snygg, kan absolut tänka mig i framtiden! Hörde för övrigt att Tudors Black Shield chronografer snart finns inne hos Rob E, har för mig att det var i tre utföranden också..
 

Hoarz

Cartier
2-Faktor
Jag har varit hos RobE och frågat om black shield ett par gånger. Första budet var december. Andra gången sa de januari. Men ska dit snart så får fråga igen. :)
 
Topp