• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

När man hängt upp sig på en klocka...

Colmander

Basic
Kände att jag behövde skriva av mig lite i sällskap med folk som troligen känner igen sig i tankarna.

Jag har letat efter en klassisk klocka med vit urtavla till min dagliga garderob om kostym och skjorta. Jag har självklart mindre stall med klockor som jag uppskattar mer eller mindre men inte någon jag egentligen känner är rätt för syftet. Därför gjorde jag mina eftersökningar och besök på IWC, Panerai och blandbutiker och kom fram till att en äldre (2000-2010) Datejust 16234 eller 16220 skulle passa!
Enkelt kan tyckas, finns hur många som helst.

Men ju längre tiden går och ingen som känns helt rätt dyker upp (romerska siffror, fel färg på tavlan, fel armband (avskyr hidden clasp eller gamla rassellänken), finns i Italien etc..) så blir man tokig.
Är det bara jag som är tokig som bestämt exakt modell och får nöja mig med en portugis eller GS som egentligen är precis vad jag söker, eller fortsätta leta efter den perfekta DJn eftersom det är det jag egentligen ville ha?

Bilagor

• 1000004975.jpg
    1000004975.jpg
    113.4 KB · Visningar: 1
Om du bestämt dig för en DateJust så är det väl bäst att leta vidare.
Hittar du en klocka som har allt du söker förutom fel tavla så kan ju AD byta tavla till den vita du vill ha för några tusingar

Tillbaka
Topp