• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När man inte har råd.

Jag är såå sugen på en ny Omega men har för tillfället inte råd ( det är bla dyra renoveringar i bostadsrätten som tillfälligt sätter stopp) Det kommer förmodligen att ta ca 1 år innan jag kan köpa den.
Ska jag trösta mig med en betydligt billigare Seiko så länge, vad tycker ni? Vad hade ni gjort?
Är i valet och kvalet :confused:
Screenshot_20170808-201747.png Screenshot_20170808-202122.png
 

tissoter

Audemars
Finns många AD som erbjuder finansiering :) det brukar stå en sån skylt i alla fall så jag antar att de gör det.
 

Gummo

Joker
2-Faktor
Jag är såå sugen på en ny Omega men har för tillfället inte råd ( det är bla dyra renoveringar i bostadsrätten som tillfälligt sätter stopp) Det kommer förmodligen att ta ca 1 år innan jag kan köpa den.
Ska jag trösta mig med en betydligt billigare Seiko så länge, vad tycker ni? Vad hade ni gjort?
Är i valet och kvalet :confused:
Screenshot_20170808-201747.png Screenshot_20170808-202122.png
Seiko! Sen glömmer du att du sett Omegan. Eller så låter du @yonsson och @Undersköterskan slåss om vilken klocka som är bäst.
 

Fredrik77

Omega
Nej, säger jag efter att ha gjort precis samma sak. Vänta och köp den du vill ha. Synd att den du vill ha är dyr, men så är det ju ibland. Att få vänta kan vara bra, om än tråkigt. Ibland upptäcker man att intresset svalnar, eller att det finns bättre/billigare alternativ. Alt byt "kategori" så att säga (vintage, retro Casio, Apple watch, microbrands, starwars/pacman/lego/hello kitty, vet inte vad du kan tänkas gilla).
 
R

Raderad medlem 15346

Guest
Själv köpte jag nyligen en klocka för 3 tkr för att stilla begäret och göra sparandet mer tålmodigt. Ett par månader senare är det ingenting jag ångrar! Har stått i exakt samma sits, inom loppet av senaste två åren har jag blivit pappa och "husägare" (läs: hyr av banken i form av "bolån")... dvs dyr klocka låg inte på prio 1 men jag tittar belåtet varje dag på min budget-automatare med ett leende på läpparna :)

Nu två år senare är jag 2000% mer säker på vad jag är ute efter, vad jag gillar och varför. Att vänta, läsa och lära är väldigt nyttigt och när du väl har råd med Omegan har du kanske insett att du ändå ska köpa något heeelt annat.

Sund inställning vad gäller lån, att lyxkonsumera för pengar man inte har är aldrig sunt i längden.
 

Johnny Pickles

Cartier
2-Faktor
I detta fall skulle jag hellre köpa ett billigare (men bra) alternativ, som Seikon du var sugen på eller annan Seiko.

Bättre att spara ihop så man känner att man offrat lite innan köpet och vem vet, man kanske blir sugen på annat längs vägen?

Lycka till!
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
köp Seikon, köp ingen Seiko Astron. Den är cool, men är du ute efter Omegan duger ingen Astron.
köp, ha den i ett år och sälj den till mig eller någon annan här.
Jag är för övrigt både Seiko och Omegafan. :)
 

Chuck

Patek
2-Faktor
Jag är såå sugen på en ny Omega men har för tillfället inte råd ( det är bla dyra renoveringar i bostadsrätten som tillfälligt sätter stopp) Det kommer förmodligen att ta ca 1 år innan jag kan köpa den.
Ska jag trösta mig med en betydligt billigare Seiko så länge, vad tycker ni? Vad hade ni gjort?
Är i valet och kvalet :confused:
Screenshot_20170808-201747.png Screenshot_20170808-202122.png
Ett år är ingenting i klocksvängen, seikon är grym för pengen
 

Birka77

Omega
Om det verkligen är Omegan du vill ha tror jag inte du kommer att bli nöjd med en kompromiss. Skulle dock rekommendera att du går till en butik och klämmer på de och bildar dig en egen uppfattning, kan ju bli så att du blir förvånad över Seikons kvalité
 
Topp