• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När man var ute för sent...

Cayman

Breitling
Hej alla klockintresserade,

Jag har precis gått med i detta forumet och måste säga att det är ett riktigt bra forum.
Men det visste ni ju redan..

Tänkte berätta en liten historia, och ser fram emot att läsa era historier om något ni ångrar.
Ni vet, ångesten som uppkommer när man agerat "för sent" och missat en bra klocka för att någon annan hann före...

/Jag har länge varit intresserad av att hitta en fin GMT gilt från slutet av sextiotalet.
För några veckor sedan hittade jag "den".
Den var perfekt!
Så fin!
Tog referenser, bad kompisar kolla om "den" var rätt...
Allt verkade stämma!
JAAAAA!
Lite för dyr egentligen, men lite för bra också...

Tog kontakt med säljaren.
Väntade på att det skulle bli morgon over-there, tyckte det tog en evighet innan det plingade till i mailkorgen.
Klockan fanns kvar!
Den är min om jag vill!
Lycka!

Svävar på moln, och kollar bilderna på klockan flera gånger per dag...

Vi kom överens att säljaren skulle hålla den några dagar åt mig, härligt, då hinner jag sälja några andra klockor för att "få råd".
Här kommer nu mitt misstag,
jag lät det gå lite för många dagar, borde hållit säljaren varm med att jag fortfarande var jätteintresserad...

När jag sedan tar kontakt igen,
och berättar att -Vi kör!

Då får jag svaret,
svaret jag inte ville veta.

Jag vet redan vad han ska svara när det tystnar där på andra sidan luren...
Tystnaden känns oändlig, olidlig...




-Im sorry, I already sold it yesterday. I thought you were not interessted anymore, a week had past...
Ridå ner./

Jaja, nu ska jag inte gråta över spilld mjölk. Det kommer nya klockor...
Och det bästa av allt är, jakten på min drömklocka lever vidare...

Trevlig helg!
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Jag har vart på andra sidan av liknade historier med köpare som drar ut lite för länge på tiden. Kan bara säga att om man inte kan eller vill göra klart affären mer eller mindre omgående så var väldigt tydlig mot säljare att du är seriös och framför allt vilken dag du senast kan genomföra köpet. Tyvärr har jag lite för många gånger vart med om att affären är klar och jag bara väntar på betalningen men sedan blir det tyst för att en eller två dagar senare få något ursäkt till att köparen drar sig ut.

Eller som i ditt fall att man kommer överens om att hålla den några dagar och så blir det över en vecka innan man hör något igen. Då det tyvärr finns en hel del oseriösa spekulanter där ute så är det lätt man i ett sånt läge säljer den till någon annan som hör av sig under tiden.
Det bästa är helt enkelt att köparen både har bestämt sig och har finansiering klar innan man säger att "jag köper den"

Hur som, det kommer flera klockor, bättre lycka nästa gång och välkommen till KS :)
 

mofo

Audemars
2-Faktor
Det är tråkigt när det händer, har själv varit i samma sits som du men tillslut så fick jag köpa den klockan jag var ute efter, jag sålde den sedan några månader senare då jag inte trivdes med den :rolleyes:
 
Topp