• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När ni byter klocka, storleksmässigt

Känner ni känslan?


  • Totala väljare
    36
  • Enkät stängd .

Ernesto

Patek
2-Faktor
Känner ni den där konstiga känslan? Att gå ner från ett större ur till ett mindre. Tog en dag att vänja mig vid 36mm igen, efter att ha burit 42mm i TVÅ dagar bara.
 

paradis

Audemars
Tror också det,att det skulle kännas konstigt att gå ner till 36,bara om jag skulle köpa DD President igen..........:cool:
 
Märker det mer när jag går från ett par dar med något i storlek 34-36 till någon rejäl dykare. Men det går över fort!
Vore sjukt tråkigt om allt kändes likadant för övrigt.
 

jabla

Sarlacc
Från 40mm sport-Rolex till 36mm dress-Rolex är det snarare vikten än storleken som märks.
 
Nja.. Tycker det kan va rätt skönt att gå från stort till smått ibland.. Någon speciell känsla vet jag inte om jag får.
 

Stomatologen

Patek
2-Faktor
Värre när man går från en tung klocka till en lätt :) mindre storlek får mig konstigt nog att bli varsammare :/
 

Galaxy

Rolex
Jag klarar inte för stora skillnader i storlek hos klockor. Inann klockintresset hade jag 43mm+, nu har jag som störst en 39mm, och det är på gränsen för mig.
 

time4me

Breitling
Man kan säga att man aldrig ska gå ner i storlek, men på sikt så formas våra "övertygelser" om av mode, trender och media. We are all suckers:)
 

Paneraiman82

Cartier
2-Faktor
Svårt det där. Har ju en Rose guld Hublot och köpte en Rolex 116710BLNR. Grym skillnad, men nu känns Hublot stor istället för rolexen liten :)
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
En del av charmen.

image.jpg
 

fredtiger

Cartier
De klockor jag äger idag är alla mellan 40mm-42mm men skiljer sig mycket åt avseende tjocklek och vikt. Skiften mellan tyngsta och lättaste klockan tar upp till 1 dag att vänja sig vid. Storlek är nog lättare än vikt om jag går på tidigare erfarenhet!
 

Sond

Patek
En fundering är om man har en relation till klockan är ju storleken en del av klockan. Men om man mer har en relation hur det ser ut eller hur andra ser på det blir (just nu) storleken betydelsefull.
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Jag finner 36 mm som en perfekt storlek numera... Är det över 40mm börjar det kännas för stort nu för tiden...

I början av intresset gillade man dock mera stora klockor..
 
Topp