• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När ska man göra sig av med en klocka?

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
10640174_bukobject.jpg

(övre bandstiftet)
 

jabla

Sarlacc
Bortsett från risken att tappa klockan tycker jag det ser rätt så charmigt ut att någon verkligen använt den till bristningsgränsen.
 

Jonas.T

Omega
Hur blir hålen i boetten sådär egentligen? Jag har en äldre Tärnan där hålen blivit lite större men inte avlånga.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hur blir hålen i boetten sådär egentligen? Jag har en äldre Tärnan där hålen blivit lite större men inte avlånga.
Man blir lite fascinerad, men lär vara mekanisk nötning. Då bandstiften oftast är gjorda i något mässingsliknande material och mjukare än stål lär det vara löst smuts (stendamm osv) som nött på boetten.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Lösningen på alla problem du kan tänka dig. Montagelim för Industriell verksamhet. Går att laga allt mellan fabriker till överaktiva småbarn med det;)
Låter väldigt användbart till mycket. Måste undersökas.
Men till en del saker är jag ändå rätt säker på att där det går, är ny tillförd och insvetsad metall är bättre än lim.
 

Curler2 🥌

Vacheron
Pledge Member
Hur blir hålen i boetten sådär egentligen? Jag har en äldre Tärnan där hålen blivit lite större men inte avlånga.
Man blir lite fascinerad, men lär vara mekanisk nötning. Då bandstiften oftast är gjorda i något mässingsliknande material och mjukare än stål lär det vara löst smuts (stendamm osv) som nött på boetten.
Hudfett och dammpartiklar av olika slag är rätt effektivt slipmedel, speciellt om man lägger till användning under lång tid. Man ser det ofta rätt bra i armlänkar. Men armlänkar går iaf att byta, bandhorn och boetter är betydligt kinkigare.
 

Aurum

Harsh but fair
2-Faktor
Hudfett och dammpartiklar av olika slag är rätt effektivt slipmedel, speciellt om man lägger till användning under lång tid. Man ser det ofta rätt bra i armlänkar. Men armlänkar går iaf att byta, bandhorn och boetter är betydligt kinkigare.
Precis, hudfettet minskar slitaget i sig men binder hårda smutspartiklar som äter metall.
 

Psykel

Patek
Hudfett och dammpartiklar av olika slag är rätt effektivt slipmedel, speciellt om man lägger till användning under lång tid. Man ser det ofta rätt bra i armlänkar. Men armlänkar går iaf att byta, bandhorn och boetter är betydligt kinkigare.
Precis, hudfettet minskar slitaget i sig men binder hårda smutspartiklar som äter metall.
Perlonärr är ju en klassiker när det kommer till sånt.
 
Topp