• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När skurkarna slutligen vinner...

Status
Ej öppen för ytterligare svar.

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Trodde aldrig att jag skulle vara den som låter ohederliga människor styra över mitt liv men efter att ha läst vad som hänt Niklas så ger jag upp. Alla mina klockor kommer få lämna då jag helt enkelt inte tycker att min familj ska behöva få utstå risken att vara med om något så vedervärdigt som har hänt en forumbroder.

Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med denna tråden men jag tror det handlar om att jag nu är tvungen att ge upp en av mina stora intressen på grund av människor som har skit i skallen.

Är så jävla förbannad! :mad:
 

Script

Cartier
Det som hänt är helt sinnesjukt men chansen att det händer är extremt liten. Det går inte att leva om man ska begränsa sig på det sättet. Om man ska vara intellektuellt hederlig med en sådan uppoffring så får man leva sitt liv i ett kassaskåp då nästan allt innebär risker av olika slag. Med det sagt hoppas jag att du fortsätter med ditt intresse. Fridens liljor!
 

Pelarn

Patek
2-Faktor
Det som hänt är naturligtvis så jävla tråkigt. Visst blir man fundersam, men denna trevliga hobby vill jag gärna behålla ett tag till.
@Guskleto Även jag känner mig förbannad:mad:
 

Dicktatorn

NJA 1980 s. 725.
Friends Of KS
Det som hänt är naturligtvis så jävla tråkigt. Visst blir man fundersam, men denna trevliga hobby vill jag gärna behålla ett tag till.
@Guskleto Även jag känner mig förbannad:mad:

Jag har bara gått och väntat på att det som hänt Niklas ska hända någon på forumet. Tidigare har jag tänkt att allt är lugnt om man förvarar klockorna på annan plats men inser nu att det bara förvärrar saken för familjen. Sjukt!
 

TB12

Cartier
Sjukt tråkigt @Guskleto, förstår precis känslan, inget får riskera ens familj, det går alltid först! Om du vill gå den vägen så skulle en kompromiss kunna vara en mycket "enklare" samling eller något enstaka ur som att exempelvis bara behålla en Daytona. Risken försvinner ju aldrig, men om man "bara" har 1 Rolex och kanske någon billig Seiko så lär ju risken för något liknande vara rejält mycket mindre, tänker jag. Men allt detta är ju helt klart ett uppvaknade. Vore tråkigt att tappa dig helt, en frisk fläkt med skyssta klockor!
 

Chad

Rolex
Förstår beslutet. Hade troligtvis funderat i samma banor om jag haft en gedigen samling samt familj, och gjort en del affärer på forumet.
 

hampuseriksson

Cartier
2-Faktor
Bedrövligt att man inte ska kunna hålla på med sin hobby utan att behöva tänka på sin egen och familjs säkerhet. Förstår ditt beslut till fullo. Tråkigt att vi lever i ett sånt samhälle.

Har varit kul att följa både dig och Niklas.
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Ha en klocka på handleden och de övriga i bankfack, är väl det man måste sikta in sig på.
Det skyddar för all del de flesta klockorna men rånarna märker inte detta förrän du berättat det för dem och då är det dessvärre alldeles för sent.
 

Kejsaren

Audemars
2-Faktor
Tror många får sig en funderare efter det fruktansvärda som hände @Niklas. Även min enkla samling skulle nog kunna få någon idiot att råna mig, det funns ju folk som rånar ica för ett par tusen.

Precis som jag kommer sakna Niklas på ks skulle även du lämna ett tomrum om du lämnar in helt.
Ett trevligt ur är en schysst conversation piece och gör en i övrigt trevlig utstyrsel ännu trevligare. Behåll en av dina trevliga stålisar o komplettera med ngt enklare. Häng kvar här men fundera på vilka bilder du postar.
 
Det här är inte ett problem man löser genom att medlemmar på ett forum säljer sina klockor, det är betydligt större än så. Det ska till politiska lösningar. Nu ska man som medborgare tvingas anpassa sitt beteende för att undvika problem, istället för att kriminella drägg ska tvingas att att anpassa sitt beteende för att fungera i samhället. Kommer ihåg hur Sverige var för tjugo år sedan och jämför med hur det är nu. Sverige är på väg åt helt åt helvete fel håll. Vill inte tänka på hur det ska vara om ytterligare 20 år.
 

Ontrackpiraten

Rolex
2-Faktor
Det här är inte ett problem man löser genom att medlemmar på ett forum säljer sina klockor, det är betydligt större än så. Det ska till politiska lösningar. Nu ska man som medborgare tvingas anpassa sitt beteende för att undvika problem, istället för att kriminella drägg ska tvingas att att anpassa sitt beteende för att fungera i samhället. Kommer ihåg hur Sverige var för tjugo år sedan och jämför med hur det är nu. Sverige är på väg åt helt åt helvete fel håll. Vill inte tänka på hur det ska vara om ytterligare 20 år.
Jag håller med dig men jag tycker att det gäller mer än Sverige. I "vår" del av världen verkar klyftorna öka. Den fattiga delen av befolkningen verkar bli allt större och den rika allt rikare. I takt med det blir de kriminella allt mer kriminella och ger sig på allt och alla i större omfattning. Det är väldigt tråkigt.
 
Jag håller med dig men jag tycker att det gäller mer än Sverige. I "vår" del av världen verkar klyftorna öka. Den fattiga delen av befolkningen verkar bli allt större och den rika allt rikare. I takt med det blir de kriminella allt mer kriminella och ger sig på allt och alla i större omfattning. Det är väldigt tråkigt.
Tror inte att fattigdom är avgörande för dagens problem. I så fall skulle tiggarna utanför ICA vara de som rånar, misshandlar, våldtar och spränger sig själva med bombbälten, för de är tveklöst de fattigaste vi har inom Sveriges gränser. Dessa är dock ingen grupp jag är rädd för, de gör vad de kan för att få ihop lite cash för att kunna bygga sig ett hus i Rumänien någon gång. Flatheten mot kriminella drägg och terrorister är det stora problemet och det problemet beskyller jag inte de kriminella och terroristerna för, situationen nu har vi skapat åt oss själva. Dessa grupper växer tills dess de möter motstånd, något som hittills inte skett. Det politiska parti som inte tar frågan om medborgarnas trygghet när det gäller liv, hälsa och egendom på allvar får det inte för muntert på valdagen 2018.
 

JensBP

Brattlife
2-Faktor
Mycket trist att vissa känner att de måste sälja och sluta med sin hobby, anpassa sina liv, bara för att samhället brister i ansvar och säkerhet mot sina medborgare. Det är lika trist att mängdvis av tjejer inte vågar gå hem själva längre, eller ens åka taxi själva. Hederligt folk ska inte behöva anpassa sina liv efter banditer och skurkar, så enkelt är det.

Kanske kan du gå över till vintage lite mer? Du kommer fastna snabbt. Gammalt mögel är knappast vad som är mest poppis och enkelt att snabbt sälja av i den branschen.
 

Pete11

Vacheron
2-Faktor
Tråkigt Guskleto, men det är klart man får sig en tankeställare när det står klart att en helt okänd person kan kartlägga någon på det där viset.
Själv är jag knappast i riskzonen då jag inte äger några dyrgripar, men tänker ändå vara försiktig med vad jag postar i fortsättningen. I synnerhet om jag skaffar något dyrare än sub 10K seikos.
Familjen går såklart före en kul hobby. Se bara till att skaffa en annan.
 

Adro

Panerai
2-Faktor
Trodde aldrig att jag skulle vara den som låter ohederliga människor styra över mitt liv men efter att ha läst vad som hänt Niklas så ger jag upp. Alla mina klockor kommer få lämna då jag helt enkelt inte tycker att min familj ska behöva få utstå risken att vara med om något så vedervärdigt som har hänt en forumbroder.

Vet inte riktigt vad jag vill ha sagt med denna tråden men jag tror det handlar om att jag nu är tvungen att ge upp en av mina stora intressen på grund av människor som har skit i skallen.

Är så jävla förbannad! :mad:
Förstår dig verkligen och har tagit samma beslut. Kommer behålla en klocka i 1000kr klassen. Resten lämnar under nästa vecka
 

Nicke L

Audemars
2-Faktor
Tråkigt att dessa onda gärningar ska påverka oss så pass, men jag förstår dig helt och hållet @Guskleto !!! Nu har jag ingen STOR o dyr "samling" men jag kommer att ta mig en allvarlig funderare på detta åxå tyvärr :(
 

Reverso

Panerai
Skurkar ska aldrig någonsin få vinna. Terrorister ska aldrig få vinna.

Det gäller att hålla låg profil, det gäller att inte flasha på krogen, det gäller att tänka på vad man säger och till vem man säger det. Det är sanningen vi lever i Dagens Sverige år 2017.

Men att kasta in handduken för gott för en utav livets passioner p.g.a vad ett avskum till tjuv har gjort? Aldrig.
 

Hexagon

KS Picasso
2-Faktor
Jag förstår verkligen. Jag har ingenting intressant i min ägo sen ett tag tillbaka. Men vet själv med mig att jag hade tyckt att det hade vart jobbigt. Ännu mer om jag hade haft en familj som kan komma till skada. Egentligen tycker jag inte att man ska ge vika. Men fan vet alltså... Någon jävla gräns måste man ju dra för vad som är värt och inte. Tyvärr.
 
Det som har hänt @Niklas är fruktansvärt tråkigt och på alla sätt beklämmande, men risken att drabbas av någonting liknande är försvinnande liten om man bara är lite försiktig med vad man lägger upp för bilder och med vem man är. Nu tar vi ett djupt andetag och sansar oss lite; vi är försiktiga (särskilt då de av oss som inte funderat i de banorna tidigare), tar hand om varandra och står upp för our way of life. Det är vårt intresse för klockor som förenar oss, och det är ingenting som någon skurk ska tillåtas få påverka.

Vänligen
Forumets undersköterska
 

Hugii

Audemars
Man kan alltid behålla klockor och klockintresse för sig själv. Sluta vift med klockan på jobbet eller sluta post bilder (visst man missar likes..men det pristet får man ta).
Det tog ca 3år för mig att posta första klockfoto men kanske snart blir det sista.
 

Apansson

Torpare
Du kanske kan starta en egen tråd med vad som hände dig?
Ja, ungefär samma sak? Ohederligt äckligt skäggbarn som drog kniv i min port och visste vem jag var? Antingen sociala medier som läckt, försäkringsbolag som läckt eller klockaffär som blivit utsatt för flera rån som läckt. Det går inte att ägna sig åt detta intresse i sverige på grund av att vi importerar kriminalitet för att tjäna godhetspoäng på sociala medier. Bara att acceptera.
 

hook

Prince Philip
Forumpersonal
Owner of KS
Pledge Member
2-Faktor
Ja, ungefär samma sak? Ohederligt äckligt skäggbarn som drog kniv i min port och visste vem jag var? Antingen sociala medier som läckt, försäkringsbolag som läckt eller klockaffär som blivit utsatt för flera rån som läckt. Det går inte att ägna sig åt detta intresse i sverige på grund av att vi importerar kriminalitet för att tjäna godhetspoäng på sociala medier. Bara att acceptera.

Varför inte skrivit om de tidigare? Var ju ett tag sen du gjorde exit. Trist vilket som.
 
Status
Ej öppen för ytterligare svar.
Topp