• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När uppmärksammade någon din klocka senast?

RDFG

Cartier
Har en lustig anekdot på ämnet som utspelade sig på den lokala harryspuben för ca en månad sen. Ser en nisse vid bordet (en bekant till en bekant) med en Omega planet ocean XL på armen. Slänger en kommentar i stil med "fin PO" för att se om han nappar men får bara ett stelt "jaaa.. planet ocean ja?" och en sur blick. Lite mysko tänker jag... Efter en stund hamnar vi mitt emot varann och jag säger att jag gärna skulle vilja ha en likadan fast i 42mm och han räcker över åbäket. Tvärfake givetvis!

Nissen påtalar efter en stunds snack om klockor (han hade enligt egen utsago ett "riktigt" klockintresse) att det han egentligen vill ha en kronograf, t.ex. månklockan eller en tag heuer carrera. Här ungefär slutade jag ta nåt på allvar eftersom han fortfarande inte märkt min 3570 jag hade på armen under hela samtalet.
 

Aquaracer2

Ingamay
2-Faktor
Fått lite spridda kommentarer kring lite olika dinkor. När jag hade Rolle var det mycket "Va, är den äkta?"
Omega är mycket "en sådan vill jag ha" från folk i 20års åldern oavsett om det är min SMP eller min gamla SM.

Mina vintagenissar med ballt plexi tycker folk bara är fula och gamla.

Jokkmokkswe tvingade också en stackars servitris till att ge mig en komplimang för min SMP en gång.
 

Josef B

Bestraffaren
Fått lite spridda kommentarer kring lite olika dinkor. När jag hade Rolle var det mycket "Va, är den äkta?"
Omega är mycket "en sådan vill jag ha" från folk i 20års åldern oavsett om det är min SMP eller min gamla SM.

Mina vintagenissar med ballt plexi tycker folk bara är fula och gamla.

Jokkmokkswe tvingade också en stackars servitris till att ge mig en komplimang för min SMP en gång.

I helvete heller!! Jag tar åt mig äran och hade du fått ligga så hade jag krävt minst en Pol Roger 1999!
 

Rille

Rolex
När jag hade POn med orange ring så fick jag många kommentarer på kort tid faktiskt, säkert för den står ut lite mer.

Annars är de väldigt sällan!
 

oscaroscar

Panerai
Rätt oförskämt att propsa på att du köpt fejk...
Tycker också det. Det känns däremot jävligt krystat att försöka överbevisa dem att den inte är fejk, så bäst är väl bara att rycka på axlarna och skita i personen ifråga.
Har själv hört: "den är fejk va?"
Jag: "absolut" och vände mig om och gick.
 
T

Tobbe

Guest
Idag senast, men den jävla kommentaren alltså... "Är den äkta ?!" För i helvete..... :)
 
  • Like
Reactions: ZQT

Chrisse

Patek
2-Faktor
Plötsligt så händer det!

Igårkväll, hade precis lagt av Monaco'n till fördel för min ena GS inför stundande grillkväll.

Med på grillningen var en äldre herre (50-ish) som uppmärksammade vad jag hade på handleden.

- Den är inte så vanlig väll? (han)
- Det är en limiterad jubileumsmodell (jag)

Tar av klockan så han kan titta närmare. Hans sätt att hålla o klockan säger att han är van.

- Den var oförskämt fin (han)
- Tack (jag fortfarande förvånad)

Får tillbaks min GS, sen tar han av sin vitgulds Daytona och visad stolt.


Händer inte ofta, men mysigt när det händer att man möter sina likar :)

DSC05741_zps9b57b2cc.jpg
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Plötsligt så händer det!

Igårkväll, hade precis lagt av Monaco'n till fördel för min ena GS inför stundande grillkväll.

Med på grillningen var en äldre herre (50-ish) som uppmärksammade vad jag hade på handleden.

- Den är inte så vanlig väll? (han)
- Det är en limiterad jubileumsmodell (jag)

Tar av klockan så han kan titta närmare. Hans sätt att hålla o klockan säger att han är van.

- Den var oförskämt fin (han)
- Tack (jag fortfarande förvånad)

Får tillbaks min GS, sen tar han av sin vitgulds Daytona och visad stolt.


Händer inte ofta, men mysigt när det händer att man möter sina likar :)

DSC05741_zps9b57b2cc.jpg
Kul! - Den där Herren måste varit en sann WIS :)
 

easy rider

Brüno
2-Faktor
Plötsligt så händer det!

Igårkväll, hade precis lagt av Monaco'n till fördel för min ena GS inför stundande grillkväll.

Med på grillningen var en äldre herre (50-ish) som uppmärksammade vad jag hade på handleden.

- Den är inte så vanlig väll? (han)
- Det är en limiterad jubileumsmodell (jag)

Tar av klockan så han kan titta närmare. Hans sätt att hålla o klockan säger att han är van.

- Den var oförskämt fin (han)
- Tack (jag fortfarande förvånad)

Får tillbaks min GS, sen tar han av sin vitgulds Daytona och visad stolt.


Händer inte ofta, men mysigt när det händer att man möter sina likar :)

DSC05741_zps9b57b2cc.jpg

Den där är inte dum, inte alls. Riktigt fin!
 
Topp