• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När uppmärksammade någon din klocka senast?

Sond

Patek
Skrev ju tidigare om att det händer mycket sällan att någon uppmärksammar klockorna. Men då exkluderade jag hustrun. Men från henne handlar det ofta om, att likt hos rzc, ifrågasätta Nato. "Barnsligt", "billigt", "leksaksutseende", "förstör grunddesignen" och "snälla sätt på länk eller ett läderband nu" är typiska kommentarer..:)
 
  • Like
Reactions: rzc

Stråkarn

Omega
2-Faktor
I korridoren på nacka sjukhus, en äldre herre hojtade i farten "schysst klocka!"då han hade en
likadan bratte Chronomat :)
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Alldeles nyss innan jag slutade jobbet fick jag en kommentar av en vikarie då jag hade klätt om till mina privata kläder och jag skulle göra lite beställningar till jobbet så hörde jag bakom mig "det där var ingen dålig klocka du har på dig" :)
 

Icaras

Rolex
Alldeles nyss innan jag slutade jobbet fick jag en kommentar av en vikarie då jag hade klätt om till mina privata kläder och jag skulle göra lite beställningar till jobbet så hörde jag bakom mig "det där var ingen dålig klocka du har på dig" :)
Grattis! :D
Själv så får man leva i hoppet om en kommentar utanför KS murar... :(
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Bara killar som är klocknördar som kommenterat de klockor jag har haft på mig, så det räknas inte.

Är alldeles för få tjejer som är klockintresserade, inte fan är det andra killar jag vill impa på med en klockamjagmtycker är snygg (har som tur är min underbara sambo som dock är totalt ointresserad av klockor).

Sen har jag ju aldrig haft rolex, brietling etc då dessa märken aldrig intresserat mig, de funkar kanske bättre som påfågelfjädrar :p
 

Per

Björklövens finest
2-Faktor
Har en enda gång fått en komplimang för min klocka då en äldre gentleman kommenterade min gamla 1675:a på en restaurang. Blev väldigt förvånad och glad. :)

Gnäll och tjat från familj mm räknas inte då de knappast kommenterat om de inte visste hur dum i huvet jag är.
 

CaptainOats

Patek
2-Faktor
Bara killar som är klocknördar som kommenterat de klockor jag har haft på mig, så det räknas inte.

Är alldeles för få tjejer som är klockintresserade, inte fan är det andra killar jag vill impa på med en klockamjagmtycker är snygg (har som tur är min underbara sambo som dock är totalt ointresserad av klockor).

Sen har jag ju aldrig haft rolex, brietling etc då dessa märken aldrig intresserat mig, de funkar kanske bättre som påfågelfjädrar :p


Esh tjejer skulle tycka din Michael Kors var fin, Jag mottager då mer gärna en kommentar från en fellow klockbroder.
 

Rber

Audemars
2-Faktor
Sån med gummihandskar?
Haha nej tack och lov! Fullt påklädd på Landvetter bland alla andra och utan tröja i Frankfurt bakom en skärmvägg. Jag skämdes och kollegorna skrattade halvt ihjäl sig.

Kroppsvisitation kanske är ett för allvarligt ord, vet inte vad det kallas annars. Men klockan uppmärksammades ju åtminstone!
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Har fått lite spridda kommentarer (positiva) från olika kollegor som uppmärksammat att jag, enligt dem, är en "klockoman"
 

Empa

Donnie Brasco
2-Faktor
Fått en del kommentarer under sommaren nu, brukar ju knappt vara något annars.

Polarens tjej sa bara snygg klocka när jag hade Speedy pro på bond nato medans polaren glodde lite surt på sin Seiko skx007.
En annan polare sa för några dagar sen:
-Haha vafan har du Mercedes märket i klockan för!
 
En kollega, tillika aktiv KS anhängare, på jobbet nån vecka efter att jag köpt min flinga. Möttes vid bussen och insåg där och då att vi delade samma fascination för fina ur.

Kan tillägga att vi därefter spenderat otaliga timmar åt att diskutera kommande inköp. Skönt med någon som förstår ens problem :)
 

Cosmograph

Cartier
2-Faktor
Nästan aldrig, ibland från kollegor. Men på semestern i Slovenien så började hotellchefen snacka om att jag hade en snygg klocka när vi checkade in. Han verkade genuint intresserad och drog ett par historier om gäster (mest stereotyper) från Mellanöstern där det bara är guld som gäller och att ingen skulle känna igen en Daytona som en Rolex, vilket visserligen är rätt troligt då de flesta tänker på DD, DJ eller Sub.
Men sen kom det bästa, hans polare hade köpt den större versionen av Daytonan, den som är 42mm och i helguld! Jag nickade lite och mmm'ade något och fortsatte med incheckningen. :-D
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
För någon dag sedan på systemet i Halmstad. Jag står i kön med min pava rödtjut och ser att expediten som ser ut som en välartad ung man har en omega po 8500 på sig. Jag tänker för mig själv att det är kul att se riktiga/fina klockor ute i det vilda, tycker det är sällan man gör det.
När jag sedan betalar så säger killen "fin klocka" och pekar på min 116610, jag blir lite överrumplad för det är ju sällan nån bryr sig om vad man har på sig. Tackade och returnerade komplimangen.

Tänkte sedan att den killen måste ju vara här på KS, är man så klockintresserad att man ger komplimanger till okända måste man ju hittat hit.
 

daviden

Founder
Pledge Member
2-Faktor
Sitter just nu på Rosie's i Malmö.
Den trevliga mannen bakom disken, klädd i hatt och solglasögon, hade en Cartier Santos på handleden. Jag uppmärksammade, och han likaså med min klocka. Framför allt bandet som cheepo63 gjort.
Mycket trevligt! Även stället.

57Y5qyy.jpg
 

Da_Ni

Cartier
För några månader sen när en f.d kollega (som är Klocksnackare) kommenterade min Chronolink, förutom det händer det nästan aldrig.
 

GurraG

Cartier
Det händer titt som tätt när jag har min Tag Heuer Monaco på mig, på flygplatser, i klädbutiker och på restauranger. Ytterligt sällan när jag har nå'n annan klocka på mig, förutom av mina klockintresserade vänner såklart.

Sen ska tilläggas att jag bor i USA sedan ett par år tillbaka och folk i allmänhet är helt klart mer klockintresserade här.
 

SESC

Omega
när jag hade min AP 15300 så regnade de in kommentarer, jag jobbar i en fin herrbutik i oslo och norrmännen har endel deg och endel hyffsad smak i klockor, endel gav komplimanger och endel retunerade komplimanger, då jag känner igen de flesta modeller och ger gärna ut en komplimang till mina kunder om dom har ett monster på armen, självklart så vill dom ha en komplimang, det blir man ju glad för! endå så när man gett komplimangen så sätter amn händerna bakom ryggen eller nått liknande som skymmer klockan, extremt få som tar fram den och får igång en dialog med..

har ett x antal rosegulddaytonas, PP natutilus, skydwellers, APs ALS inne i butiken i veckan..

här om dagen va en kille (hiphopare) från usa inne med en AP ROO michael Schumacher platinum edition.. inte tokig den, och såklart som alla andra rappare så hade han bara massa guld rolexar, stackarna :)

fram med klockorna =)
 

jabla

Sarlacc
En småbarnspappa sneglade lystet på min GMT idag när vi handlade trädgårdsväxter men eftersom han inte hade någon klocka själv så blev det inget snack.
 
Topp