• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

När uppmärksammade någon din klocka senast?

Rey

Rolex
Fick frågan om jag hade en pulsmätare på den där.. min förra Hublot... suck :D

Den nuvarande Hubben har ingen kommenterat förutom de i min närhet som jag vet är intresserad av klockor. Inget man förväntar sig i studentvärlden oavsett. Jag får se om det ser annorlunda ut i arbetslivet sen, man kan ju hoppas ;)
 

vikgul

Lilla Buh
2-Faktor
En kollega märkte min Black Bay förra veckan.. Jag har haft den i en månad i princip varje dag.. Första gången någon uppmärksammade klockan på ca 6 månader där!
 

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
Har ju typ aldrig hänt när man har omega, rolex eller zenith. Men förra veckan var det en kollega som blev helt bananas när han såg min casio protrek 3000. -Va har den kommit ut!?
Lite kul.
 

Eurenius

Den norrländska rörtången
2-Faktor
Jag stod bredvid en man i en bar, han bar en Panerai av något slag. Jag tänkte på den här tråden och fick för mig att det var min tur att uppmärksamma en klocka. - Snygg klocka sa jag! Han tittade på mig ungefär som att han trodde att jag ville utöva samkväm.
 

Vintage92

Audemars
2-Faktor
Jag stod bredvid en man i en bar, han bar en Panerai av något slag. Jag tänkte på den här tråden och fick för mig att det var min tur att uppmärksamma en klocka. - Snygg klocka sa jag! Han tittade på mig ungefär som att han trodde att jag ville utöva samkväm.
Låt mig gissa, detta utspelade sig inte här. Kan inte komma på att jag har sett några roliga klockor här i stan :(
 
Senast ändrad:

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Låt mig gissa, detta utspelade sig inte i Ö-vik? Kan inte komma på att jag har sett några roliga klockor här i stan :(


Haha! Har spottat både en Omega och en Rolex sub på jobbet. Ska tillägga att ägarna inte är födda o uppvuxna i Övik ;)

Vår Amerikanske FinansÜberdirektör bar en Tag Heuer Monaco när han besökte oss för ett tag sedan. Såg lite kul ut ihop med hans, på amerikanskt vis, för stora kostym.

Åter till ämnet så har jag fått beröm för en klocka på slutet. Det var min Aqualand som uppmärksammades vid poolen i Thailand :facepalm:

När jag badade med Black Bay så reagerade dock ingen....
 

pnt

Rolex
2-Faktor
En kollega trodde häromdagen att jag köpt en ny klocka när jag bar min SubC på nato. Det räknas väl?
 

Fixoflex

Patek
2-Faktor
Fick en kommentar när jag bar TG Lemanian på jobbet!

Kommentaren löd! -"Den ser gammal ut"

Jag svarade: "Ja"

Ibland berättar man en hela historiken. Ibland orkar man inte det!:)
 

MaziK

Rolex
2-Faktor
Jag fick en kommentar av en bartender i helgen. Han diggade oris aquis chronographen.

Han fick klämma och känna lite. Jag var kanske lite i gasen :D

... Skall kanske förtydliga, det var inte mig han klämde och kände på...

Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
 

Nexus

Panerai
Jag får alltid kommenterar från mina mot/med-arbetare på kontoret när jag har något nyinförskaffat på armen.
Det kan visserligen hänga ihop med att jag alltid brukar hålla låda om veckans inköpta prylar på våra fredagsmöten, men jag är inte helt säker.

Det tog några månader, men jag har ÄNTLIGEN lyckats få "dagens klocka" som en mer eller mindre stående punkt under våra fredagsmöten på kontoret. Jag brukar köra en kortare sammanfattning av klockmärket, modellen och kanske någon festlig anekdot.
Kollegorna (Alla fyra som medverkar på mötena) är visserligen inte helt överlyckliga, men det är å andra sidan deras problem.
 

GurraG

Cartier
Det tog några månader, men jag har ÄNTLIGEN lyckats få "dagens klocka" som en mer eller mindre stående punkt under våra fredagsmöten på kontoret. Jag brukar köra en kortare sammanfattning av klockmärket, modellen och kanske någon festlig anekdot.
Kollegorna (Alla fyra som medverkar på mötena) är visserligen inte helt överlyckliga, men det är å andra sidan deras problem.


Gillar idén! Min chef är Citroen-nörd och brukar berätta anekdoter och jag kontrar med klocksnack. Nu ska sägas att jag är hyfsat bilintresserad och han är hyfsat klockintresserad så vi lär oss båda nå't nytt varje gång.
 

M021

Rolex
2-Faktor
Det tog några månader, men jag har ÄNTLIGEN lyckats få "dagens klocka" som en mer eller mindre stående punkt under våra fredagsmöten på kontoret. Jag brukar köra en kortare sammanfattning av klockmärket, modellen och kanske någon festlig anekdot.
Kollegorna (Alla fyra som medverkar på mötena) är visserligen inte helt överlyckliga, men det är å andra sidan deras problem.

Klockrent! Du får bjuda in lite Ks folk som stående agenda punkt när ditt egna vitalitetsförråd börjar sina, "idag har vi xx p. Besök", lite morgonsoffan style;)
 

Spindel

KS vulkanolog på Island
Måste bumpa denna tråd då jag faktiskt bara under de senaste veckorna har fått flera kommentarer, från båda könen, som "vilken snygg klocka du har!" både för min Mako och min Seagull. :)

Givetvis har ingen av de som kommenterat haft en aning om vad det är för klockor jag bär men bara att folk faktiskt lagt märket till dem är förbluffande för mig då det vanliga har varit att ingen märker nåt eller bryr sig. Sedan verkar klockor vara på modet igen, börjar se fler och fler samt att typ halva kontoret kom till jobbed med en DW efter jul.
 

Mr.Chang

Audemars
Kinesen fick lite uppmärksamhet på jobbet i dag bl.a. av CEO'on som beställde två stycken till sig och sin son.:happyhappy:
image.jpg
 
Topp