• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nära döden-upplevelse!

newk15

Cartier
Skakande berättelse, en riktig nagelbitare. Skönt att höra att du efter omständigheterna mår bra. Se till att ta hand om dig ordentligt nu!
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Alla bör, som tidigare konstaterats, alltid ha ett nödnato tillgängligt.

Traumat av en näraklockförlust-upplevelse är en sak. Men det finns något värre..
Skammen att framleva en dag utan klocka efter incidenten.

Skammen.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Jag har förutom ett nödnato runt fotleden sytt in bandstift i linningen på alla mina kalsonger.

Rekommenderas!

Jag hade naturligtvis svalt en kondom med en näve bandstift, några halvlänkar, ett Bergeon 6767 och såklart en standarduppsättning regimental natos på morgonen. (Som jag alltid gör.)

Men det är ju en jävligt svårtajmad åtkomstprocess. Så det hade jag ju inte mycket för.

En lösning som kan verka sjukt bra på papperet, men som inte riktigt fungerar i praktiken. Har jag lärt mig den hårda vägen.
 

Scaramanga

Patek
2-Faktor
Jag hade naturligtvis svalt en kondom med en näve bandstift, några halvlänkar, ett Bergeon 6767 och såklart en standarduppsättning regimental natos på morgonen. (Som jag alltid gör.)

Men det är ju en jävligt svårtajmad åtkomstprocess. Så det hade jag ju inte mycket för.

En lösning som kan verka sjukt bra på papperet, men som inte riktigt fungerar i praktiken. Har jag lärt mig den hårda vägen.

Ja det är ju inte easy access riktigt. Är man lite finurlig och packar noga så ryms det mycket under förhuden :)
 

Johanw

Cartier
Måste vara vanligt. Bara en vecka sen jag fick påpeka för en säljare på jobbet att hans klocka var på väg i backen. Då hade samma sprint tagit sig halvvägs ut. Detta på en SMP.
 

Hoffa

Panerai
2-Faktor
Har ni ingen form av företagshälsovård? Debriefing och krishantering borde ju vara självklart efter en sån incident.
Rutiner och policydokument tycks saknas på ditt jobb. Skrämmande!!

HAHA, Ks ska kanske skriva avtal med något privat vårdinstitut där Sveriges bästa hjärtkirurger och krishanterare finns.
 

MrPlow

Rolex
Det är därför jag tillverkare/återförsäljare (om jag nu varit det) rekommenderar att man lämnar in klockan för en service efter 8765,81277 timmar där sånt här upptäcks. Servicen kostar som en halv ny klocka och då och då rekommenderas åtgärder för mer än en ny klocka.
 

RobertD

Ingenting
2-Faktor
Sådär. Efter ett par veckors väntan var klockan tillbaka. Nyservad, alla stift i länken bytta, samt ett helt nytt lås.

(Long story short: Det gamla hade fått rätt mycket stretch i en svag punkt och jag fick ett nytt på någon form av goodwill från Omega, tackar för det!)

Jag vet att Omega och SMP inte är den klocka som smäller högst här på KS. Men detta är studentklockan och därmed en kär klenod som jag hoppas kommer att gå i arv! :)

ugyme5ag.jpg


asu5egud.jpg
 

Randel

Cartier
Fruktansvärd läsning, mycket på grund av att jag lagt så mycket pengar på psykolog-terapi för att förtränga mina, exakt likadana trauman, nu kom allt tillbaka till mig igen! Precis när jag kommit upp ur den malström av ångest och depression som jag lidit så länge av så är jag nu tillbaka på ruta noll igen. Och dessutom har jag förövrigt tappat räkningen på hur många sådana bandstift jag pajat på min SMP, bara för att höra personalen på Huuke i Malmös återkommande mantra: "Nä, det där har vi ALDRIG sett förr, konstigt..."
 
Topp