• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nästa drömklocka

Kocken

Omega
Behöver hjälp att tänka klarare... Vad ska jag gå på, en rolex dykare, eller ska jag gå på en mm300 som jag fått testa av en snäll ks-medlem. Svårt detta men jag kommer ha tid på mig...
3e2e2eje.jpg
2e8ejasu.jpg

Hade önskat att det inte var bilder lånade från nätet men så illa är det, ännu inte i en klocklåda nära mig.
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Hade gått på Rolex, men jag har ju blivit tokig i dessa underbara klockor.
Mitt tips 16600! The real thing ;)
 

Obeedoobe

Friends of KS
Vilken det blir kan bara du avgöra. Om du inte har klämt på subben så knalla in till en AD. Har själv inte klämt på en MM300 men däremot på subben.
Inte så mycket till hjälp men kör på den som tilltalar dig mest.

Mvh
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Behöver hjälp att tänka klarare... Vad ska jag gå på, en rolex dykare, eller ska jag gå på en mm300 som jag fått testa av en snäll ks-medlem. Svårt detta men jag kommer ha tid på mig...
3e2e2eje.jpg
2e8ejasu.jpg

Hade önskat att det inte var bilder lånade från nätet men så illa är det, ännu inte i en klocklåda nära mig.
Jobbig situation förstår jag... Fast här pratar vi om en 60k vs 20k klocka som båda är jäkligt vassa i sina respektive varumärken... Vill du ha en Sub-C egentligen tycker jag du ska spara vidare eller gillar du MM300 för klockan den är går du på den och köper dig även exempelvis en AT 8500 för pengarna som blivit över... :)
 

Bolio

Panerai
Valet mellan dessa om pengen inte spelar någon roll överhuvudtaget är ju nästan löjligt enkelt!
Självklart en Rolex Sub.
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Vacker seiko klocka, utmärkt kvalite (wotten approved), bra pris, och tidlös design. Bara synd att rolex har försökt kopiera vissa element från seikon :(.
 

JayJay

Rolex
Svår fråga att besvara rakt upp och ned. Båda är ju jättefina klockor. Äger ingen av dem men klämt på båda. Länken och låset är ju tveklöst bättre på Rollen... Men så är den också i en annan prisklass.
Vilken vill du själv helst ha och varför? En Rolle är, som sagts så många gånger förut, alltid en Rolle och det är det valet som kommer ge flest ryggdunkar här på forumet.
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Svår fråga att besvara rakt upp och ned. Båda är ju jättefina klockor. Äger ingen av dem men klämt på båda. Länken och låset är ju tveklöst bättre på Rollen... Men så är den också i en annan prisklass.
Vilken vill du själv helst ha och varför? En Rolle är, som sagts så många gånger förut, alltid en Rolle och det är det valet som kommer ge flest ryggdunkar här på forumet.
Inte om jag får bestämma ;)
 

Kocken

Omega
Ja, har inga "känslomässiga" relationer till rolex men självklart är det grymma klockor, o alla ser att man har en sådan på sig... En premiumseiko kommer ingen höja några ögonbryn för...
 

Jokkmokkswe

Cup of Jawa
2-Faktor
MM300:an är fin, men länken och den lilla tavlan drar tyvärr ner betyget. Tänk om före och kläm gärna på de olika drömmarna.
Citerar TLC
Listen to me
Don’t go chasing waterfalls
please stick to the rivers
and the lakes that you’re used to
I know that you’re gonna have it
your way or nothing at all
but I think you're moving too fast!
 

Bolio

Panerai
Ja, har inga "känslomässiga" relationer till rolex men självklart är det grymma klockor, o alla ser att man har en sådan på sig... En premiumseiko kommer ingen höja några ögonbryn för...

Och enligt mig är det det ända possitiva eftersom att jag gärna har ett ur på mig som går under allmänhetens radar, tyvärr är jag fast i Rolex träsket men har även andra favoriter. Ang sleeper och Seiko får du ursäkta en gammal norrlänning för där hänger jag inte riktigt med, du får gärna utveckla det som om du skulle försöka förklara för en senil släkting ;).
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Ja, har inga "känslomässiga" relationer till rolex men självklart är det grymma klockor, o alla ser att man har en sådan på sig... En premiumseiko kommer ingen höja några ögonbryn för...

Är väl lite av poängen med en klocka? Något personligt som man själv gillar, och som helst inte ska synas eller kännas igen. Totala motsatsen till rolex/bling-bling klockor. Nu har ju alla olika krav, som påverar köp, och som i sin tur påverkas av livsstil, utbildning, intresse, etc. Eftersom OP redan funderar på en seiko så säger det mig att han är medveten om kvalite/pris, vilket är positivt. Jag tror alla på forumet kan hålla med om att seiko ger mest kvalite och stil för pris, medans rolex ger lägst kvalite och stil för priset, men mest igenkännande för priset (något som egentligen kan kosta hur mycket som helst, där priset är en del av imagen).
 

Compiss

Patek
2-Faktor
Är väl lite av poängen med en klocka? Något personligt som man själv gillar, och som helst inte ska synas eller kännas igen. Totala motsatsen till rolex/bling-bling klockor. Nu har ju alla olika krav, som påverar köp, och som i sin tur påverkas av livsstil, utbildning, intresse, etc. Eftersom OP redan funderar på en seiko så säger det mig att han är medveten om kvalite/pris, vilket är positivt. Jag tror alla på forumet kan hålla med om att seiko ger mest kvalite och stil för pris, medans rolex ger lägst kvalite och stil för priset, men mest igenkännande för priset (något som egentligen kan kosta hur mycket som helst, där priset är en del av imagen).
Tycker du har helt rätt....

































NOT!
Neeeeee det tycker jag inte;)
Anser att en sub går under allmänhetens radar väldigt ofta.
 

Wotten0

Ingen titel men kissar på mig när jag provocerar
Tycker du har helt rätt....
NOT!
Neeeeee det tycker jag inte;)
Anser att en sub går under allmänhetens radar väldigt ofta.
Ja, det kan jag köpa, med tanke på att 99% av alla konsumenter inte vet skillanden mellan en pizza och en hamburgare på avstånd. Däremot tror jag att folk känner igen märket på klockan och även kollar lite extra när de väl ser den där kronan innanför glaset.

Jämfört med en seiko, som de flesta nog inte skulle ta en extra koll på även om de såg "S" innanför glaset. Jag tar alltid en extra koll om jag misstänker att någon använder en rolex, vet inte varför, kanske något inbyggt från all marknadsföring som rolex haft?

@ Myagi
Jag är seriös, gällande klockor betalar man mestadels för märket (om nu inte klockan är av guld eller liknande ädla metaller) snarare än kvaliten på verket, boetten, bandet, etc. Och även om rolexen nu skulle vara bättre kvaliten, så är det inget fel med det, den kostar ju trots allt 10-15 gånger mer än seikon.
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Behöver hjälp att tänka klarare... Vad ska jag gå på, en rolex dykare, eller ska jag gå på en mm300 som jag fått testa av en snäll ks-medlem. Svårt detta men jag kommer ha tid på mig...
3e2e2eje.jpg
2e8ejasu.jpg

Hade önskat att det inte var bilder lånade från nätet men så illa är det, ännu inte i en klocklåda nära mig.
Om jag fritt skulle få välja, så skulle jag lätt, utan tvekan, välja Rollen. En helt annan klass en Seikon.
 

carlanton

Audemars
Har du klämt på någon av dem? Jag tycker att Seikons proportioner är känns helt fel och att länken är usel. Rolexen är känns betydligt mer gedigen. Å andra sidan är den ju också mycket dyrare.

Seikon brukar finnas inne hos Klockmäster i Globen, så åk dit om du bor i närheten av Stockholm!
 

morrism

Audemars
Ja, det kan jag köpa, med tanke på att 99% av alla konsumenter inte vet skillanden mellan en pizza och en hamburgare på avstånd. Däremot tror jag att folk känner igen märket på klockan och även kollar lite extra när de väl ser den där kronan innanför glaset.

Jämfört med en seiko, som de flesta nog inte skulle ta en extra koll på även om de såg "S" innanför glaset. Jag tar alltid en extra koll om jag misstänker att någon använder en rolex, vet inte varför, kanske något inbyggt från all marknadsföring som rolex haft?

@ Myagi
Jag är seriös, gällande klockor betalar man mestadels för märket (om nu inte klockan är av guld eller liknande ädla metaller) snarare än kvaliten på verket, boetten, bandet, etc. Och även om rolexen nu skulle vara bättre kvaliten, så är det inget fel med det, den kostar ju trots allt 10-15 gånger mer än seikon.

Du verkar sitta inne med mycket kunskap
 
Topp