• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Nästa köp, input

Beastie

Mr Cowbell
2-Faktor
YyvfBPg.jpg

Så här ser klocklådan ut just nu. Känner mig rätt nöjd men som alltid, inte helt 100. Subben är en keeper lika så min zenit. Breitling aerospace köptes för att användas som en bättre beater. Nyss sålde jag en casio protrek och köpte en aqualand istället. Aqualanden är nu min favorit när det gäller beater, jag gillar aerospacen men den har liksom ingen given uppgift i lådan längre. Bär den på gummi då länken är lite kort, har beställt nya länkbitar och när de kommer så kommer jag köra den ett tag på länk för att se om vi kommer överens igen, den är ju tuff men...
Om jag flippar aerospace så har jag tillräckligt i budgeten för en begagnad speedy pro, ca 20k.

Är det rätt väg att gå? Andra tips som passar in på budget och låda?

En kronograf av något slag känns rätt & passar bra in i en välavvägd samling.
Gillar du Speedmaster så är det ett perfekt kompliment, tycker jag. Finns dock massor av andra schyssta kronografer out there.

Lycka till i jakten!

Spontana tanken var en kronograf i form av speedy. Men en Aqua Terra hade passat också, funkar både till kostymen och t-shirten :)

Stabil låda bra spridning, men nu behövs det mer guld i boxen..:) Guld!

Vi får se, där är ju guld på zenithen sen har jag en liten slät vigselring i vitguld. Jag vill ju inte over do it liksom :)

Spontana tanken var en kronograf i form av speedy. Men en Aqua Terra hade passat också, funkar både till kostymen och t-shirten :)

Har oxå tänkt på aqua terra, men jag tycker nästan den konkurrerar lite med subben, de fyller samma position i lådan.

Många nämner speedy, precis som jag tänkt. Man är väl lite mainstream då men ca fan gör det, speedyn är grym

Klart du ska ha en kronograf. Speedy är ju det naturliga valet men det finns ju en hel del annat sköj också. Typ Heuer.

Inte en kronograf, men det fattas en JLC Reverso. Förslagsvis en GT. Antar att du har större handleder än jag med tanke på dina klockval, därför tror jag att en GT skulle passa.

Tack för all input.
En hel del nämner Heuer, men då pratar vi ju vintage väl, och där är jag inte riktigt än.

En jlc hade varit fint, likväl en 16570 men de springer iväg lite i pris om man vill ha hyfsat ny och fullset.
Så jag ska nog följa magkänslan och mångas rekomendationer och försöka hitta en speedy pro. Men först ska jag köra aerospace på länk ett tag och se vad som händer.

Tillbaka
Topp