• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Nästa klocka, vad ska det bli?...

...sitter och funderar på vad nästa klocka kan tänkas bli?, som det ser ut nu så är kandidaterna:

Rolex Oyster Perpetual
+Roliga och lite annorlunda tavlor
+inte såå blingiga
-36mm

Rolex DJII
+Många roliga tavlor att välja på
-lite stor med 41mm
-väldigt blingig pga PCL och vitguldskransen

Rolex Explorer I (39mm)
+bra storlek
+inte blingig
-Lite tråkig
-Bara svart tavla

Vad är era tankar? Tyvär är ett ev köp lite i framtiden men men....

PS, Subben och Expyn SKA stanna...
 

80talisten

I wish a could afford a real gold Rolex!
Vore det inte på sin plats att klämma in en fin vintage om du tänkt satsa på en Rolex-trio? En fin 1601 från 60-talet kanske?
 
Då skulle jag satsa på en DJ II. Komplettera med en tredje tavelfärg samtidigt som man har en storleksmässigt röd tråd. :)

Ja, den här lockar ju....

RolexDJIIFW4.jpg


Men även Expyn 39mm....
 

acce1999

Patek
2-Faktor
116300. Silvertavla.

...Men om du ska flippa efter ett tag, så kan du ju hellre ta en 214270, som du bara en kort stund senare säljer till ett duktigt lågt pris till mig. :D

A

P.S. Skojar lite, förstås. Om Explorern. Men inte om DJ-tvåan med slät ring och silvertavla. Skulle komplettera din line-up duktigt bra! Robust dressig, med gediget klassiska linjer, i modernare storlek. Och jag tror du kommer undan med just storleken också.
 
Fast det lutar åt...mest pga av att jag vill ha en lite mindre klocka men inte pallar 36mm....och är svag för den tooliga looken med borstad Oyster osv...DJII blir stort och blingigt men ändå schysst men tror kanske att Expyn är mer jag...eller inte?

6793532374_548f4bebe0_z.jpg


214270-5.jpg
 
  • Like
Reactions: par

Denke

Brännström
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag tycker DJII går bort om du ändå funderar på en Explorer 214270... ;)

En del av mig vill sedan säga att du tveklöst ska köra på en 214270, mest för att jag är så apnöjd med min. Men, du behöver ju helt klart lite vintage i din set up...så jag röstar på vad som helst som är vintage...
 

B1884

Audemars
2-Faktor
Mitt val stog senast mellan 114060 och 214270. och eftersom du redan har en Sub så tycker jag också att du ska köra på exp1, den är grym på alla sätt.
 

Jacob

”Kiss me im norwegian”
Moderator
Fast det lutar åt...mest pga av att jag vill ha en lite mindre klocka men inte pallar 36mm....och är svag för den tooliga looken med borstad Oyster osv...DJII blir stort och blingigt men ändå schysst men tror kanske att Expyn är mer jag...eller inte?

6793532374_548f4bebe0_z.jpg


214270-5.jpg

Det är kanske världens vackraste klocka. Om OWG-tanken nån gång skulle ta över får det bli en sån.
 

Helvetia

Cartier
Kör på explorern eftersom vintage verkar gå bort. Helt klart en av de bättre modellerna av rolex i dessa tider. Komplettera med en blå dj2 sen när du har pengarna. Eller så tar du ett steg ifrån rolex och köper t.ex. en speedy pro och en blå AT.
 

Skolläraren

Panerai
Jag är ofantligt nöjd med min 214270 och rekommenderar den varmt! Kommer att vara OWG ett bra tag framöver men det känns inte tråkigt alls, inte ens för en sekund. Jag har den perfekta klockan för mig, för alla scenarion jag kan tänka mig.
 

danne10

Panerai
2-Faktor
explorern, den är så klassisk, stilren och den enda Rolex jag inte flippat, jag såg den på en kille i en butik och gick och köpte en direkt, du får även ett lite annat case än Sub och Expy. 36mm är annars ett bra komplement pga av mindre storlek, men tror du kommer tröttna.

I övrigt röstar jag för en Panerai, du vet ju att du vill :)

// Danne
 

SimonML

Omega
Är inte nyttigt med detta forum alls...här stod jag och valde mellan 16600, 114060, 14060m, 216570 och nu får jag lägga till 214270.. fan också..

Röstar hursom på: Expyn tycker att DJ är liite för bling helt enkelt.
 

Ricrob

Patek
Jag tycker helt klart att en DJII borde vara ditt nästa och naturliga inköp! Vad du behöver för att kompa upp de andra Rollarna är just mer bling! Kör på en vitguldare med blå/svart tavla och stavindex, du vet ju att det är den du vill ha (men kanske är längst bort pga priset?).
 
Topp