• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

/Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Race week!

Äntligen dags för SPA, legendarisk bana. :)

charles-leclerc-and-max-verstappen-are-the-only-drivers-who-v0-2wu6z918d8ef1.jpeg

after-12-races-the-drivers-with-still-no-q1-exists-v0-azsl9g6bzfef1.jpeg

Tider för Belgiens GP.
Screenshot_2025-07-22-20-47-44-90_40deb401b9ffe8e1df2f1cc5ba480b12.jpg

Snark snark snark
Som alla andra frågar jag mig varför de inte kunde ha startat minst 20 minuter tidigare så det hade blivit lite mindre förutsebart.

Hamiltons första 1/3 av racet var i alla fall mäktigt att se!

Och härligt med vinst för Piastri såklart.

Trist race. Inga överraskningar alls egentligen förutom att några förares negativa trender förstärktes. Vad har hänt med Antonelli? Ska Hamilton bli den nye Perez? Att åka ur i Q1 (dubbelt dessutom) och lyckas köra upp sig till en halvdan poängplats är liksom inte jätteimponerande när stallkompisen startar trea och tar pallplats.

Tyvärr är det inte så mycket att engagera sig i den här säsongen.

Det är väl ryktats länge om att både Perez & Bottas ska vara aktuella för Cadillac. Kan tänka mig att dom som nya inom sporten vill ha två rutinerade förare i bilarna för utvecklingen av dem osv.
Alt ifall dem vill få med en förare med amerikansk koppling 🤔
En rookie känns inte aktuellt
Nu är denna typ en månad gammal, men lite kul ändå :)

spännande tugg man fångar upp på fler och fler ställen att Valteri Bottas nu ska vara överens med Cadillac för 2026 bara att det ska kritas på.
Sen börjar det rapporteras om att Cadillac eventuellt är intresserade utav Horner. I vilken roll är dock oklart men man får väl utgå från att det isf handlar om en teamchef roll. 🤔

Jag hejar numera på Piastri, men måste säga att Norris gjorde ett grymt bra jobb igår!
Häftigt att de två möttes i slutet, vilket gjorde loppet lite mer spännande :D
Piastri ska vinna i år punkt. 👏
Tror nog dock Mclaren vill att LN tar hem titeln då också ZB sagt ” you’re now entering the Lando Norris era”

Senast ändrad:
Piastri ska vinna i år punkt. 👏
Tror nog dock Mclaren vill att LN tar hem titeln då också ZB sagt ” you’re now entering the Lando Norris era”
Ja, det känns som att Norris fortfarande har lite förtur i stallet...
Jag tänker på ett uttalande av DC som fick frågan om vem som var bäst av Häkkinen/Schumi.
Han sa att Häkkinen skulle få flest Poles och Schumi skulle få flest vinster.
Där tänker jag Norris med flest Poles och Piastri med flest vinster.
Men vad f-n vet jag :D

Det har talats om det länge, men nu verkar ryktena bli ännu starkare kring att Bottas kör för Cadillac nästa år. Tror ni att även det andra ryktet kommer stämma, nämligen att det blir en gubbduo tillsammans med Perez?
Hoppas! En gubbduo känns helt rätt för Cadillac.

Och nog kan jag väl tycka att både Bottas och Perez gott kan få en chans till.

Senast ändrad:
Allt mer och mer talar för det! 😎 kul för Bottas!
Blir det inte Perez så hade jag hoppats på Danny Riccardo.
Han är ju oerhört omtyckt i staterna också så vore kul och se han i F1 igen. Prestationsmässigt oklart dock

Alla älskar Mini-Schumi och Ricciardo. Det vore kul. Även Palou vore lite småkul. Vettel vore VÄLDIGT kul, om än orealistiskt. Yngre talang som Lindblad vore kul.
Vettel vore kul. Kan dom ens få Lindblad? Vet inte hur det funkar med juniorförare. Är det RB som äger rättigheterna för honom?

Tillbaka
Topp