• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon annan som följer F1?

Jimpa

Panerai
Dubbelhelg med! Nu är säsongen verkligen igång känner jag :smug: sommardäck plusgrader och F1, blir inte bättre. Hade varit kul med Räikkönen på Pole men hoppas han levererar vinst imorgon. Kul med Eriksson före lecler med.
 

Jimpa

Panerai
Instämmer med tidigare kommentarer! Tråkigt för Räikkönen och killen som blev överkörd, men i övrigt toppenbra helg verkligen. Tidigt i säsongen dessutom.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
Som sagt, vilket race! Inte en lugn stund. Pirelli levererade helt rätt däck för att det skulle bli ett spännande race jämfört med förra årets defensiva val. Vettel som tvingas köra 39 varv på Softs för att rädda segern. Marcus körde som aldrig förr, kul att se.
 

Mankebank

Cartier
Fantastiskt race, det bästa på länge.

Men Räikkönens beteende när han kört på en mekaniker är verkligen under all kritik, alldeles oavsett att det inte var hans fel. Han kliver ur bilen och släntrar tillbaka till garaget med hjälmen på. Vid garaget ägnar han inte den skadade en blick utan går rakt in i garaget, fortfarande med hjälmen på. Och så toppar han sitt monumentala ointresse för sin skadade kollega med "I don't know what shape he is in. It is not great for him. I go when the light is green. Not much to say." i intervjun efteråt. Ofattbart dåligt.
 

MånsT

Rolex
Fantastiskt race, det bästa på länge.

Men Räikkönens beteende när han kört på en mekaniker är verkligen under all kritik, alldeles oavsett att det inte var hans fel. Han kliver ur bilen och släntrar tillbaka till garaget med hjälmen på. Vid garaget ägnar han inte den skadade en blick utan går rakt in i garaget, fortfarande med hjälmen på. Och så toppar han sitt monumentala ointresse för sin skadade kollega med "I don't know what shape he is in. It is not great for him. I go when the light is green. Not much to say." i intervjun efteråt. Ofattbart dåligt.
Ambulanspersonal var väl på plats när han kom tillbaka, vad vore meningen med att lägga sig i där och potentiellt störa arbetet? Och ja, de ska ju köra när det är grönt så vad för ansvar har Kimi? På tv-bilderna ser det mer ut som om mekanikern står för nära bilen.
 

Mankebank

Cartier
Ambulanspersonal var väl på plats när han kom tillbaka, vad vore meningen med att lägga sig i där och potentiellt störa arbetet? Och ja, de ska ju köra när det är grönt så vad för ansvar har Kimi? På tv-bilderna ser det mer ut som om mekanikern står för nära bilen.
Mekanikern står där han står för att de inte ens fått loss hjulet och att grönt ljus bör vara uteslutet. Och jag säger inte att Kimi måste delta i sjukvårdsarbetet, jag säger att han kan förväntas bry sig om en skadad kollega. Springa fram och se hur det gick, uttrycka medkänsla och kanske rentav ett krya på dig. Både Vettel och Hamilton (och troligen alla andra förare) har uttalat sig, och de har inte sagt ”not great for him”.
 

MånsT

Rolex
Mekanikern står där han står för att de inte ens fått loss hjulet och att grönt ljus bör vara uteslutet. Och jag säger inte att Kimi måste delta i sjukvårdsarbetet, jag säger att han kan förväntas bry sig om en skadad kollega. Springa fram och se hur det gick, uttrycka medkänsla och kanske rentav ett krya på dig. Både Vettel och Hamilton (och troligen alla andra förare) har uttalat sig, och de har inte sagt ”not great for him”.
Uppenbarligen har där varit någon typ av fel på elektroniken som fick lampan att bli grön för tidigt. Tråkigt tekniskt fel som kanske bevisar att en gammal hederlig lollipop-man är den säkrare lösningen.

Kimi har väl alltid haft den attityden utåt. Möjligt att han mötte mekanikern bakom väggarna?
 

Mankebank

Cartier
Kimi har väl alltid haft den attityden utåt. Möjligt att han mötte mekanikern bakom väggarna?
Precis. Den attityden är kul när han dissar Pele och går och skiter istället men helt katastrofal när han struntar i en skadad kollega. Åtminstone de brittiska tidningarna har uppmärksammat det och jag gissar att samma sak gäller i Italien.
 

Dnyman

Omega
Undrar om förhoppningarna är för höga nu inför nästa helg, jag hoppas ju verkligen att Ericsson fortsätter ta poäng och visar
att han är en bra förare som jag tror.
 
Ja fredagens träning och lördagens kval ska bli väldigt intressant. Jag håller tummarna för fortsatt bra resultat för Ericsson!
 

MånsT

Rolex
Underhållande race i Kina även om det inte gick så bra för min personliga favorit. Är det förresten bara jag som enbart glor på Martin Brundles Richard Mille när han gör intervjuerna på pallen? :p
 

Mankebank

Cartier
Underhållande race i Kina även om det inte gick så bra för min personliga favorit. Är det förresten bara jag som enbart glor på Martin Brundles Richard Mille när han gör intervjuerna på pallen? :p
Väldigt kul race men kommentatorerna på Viasat håller faktiskt inte måttet. De har inte riktigt koll på vad som händer och i synnerhet den som ska vara expertkommentator snackar ärligt talat en hel massa strunt. Som den uppriktiga förvåningen när Sirotkin går i depå bakom säkerhetsbilen. Varför skulle han INTE gå i depå? De tre bakom var varvade, han låg sist i kön och hade bara att hämta ett gratis set nya däck. Det var tre fyra ytterligare sådana tillfällen idag när de faktiskt inte alls hänger med.
 

MånsT

Rolex
Väldigt kul race men kommentatorerna på Viasat håller faktiskt inte måttet. De har inte riktigt koll på vad som händer och i synnerhet den som ska vara expertkommentator snackar ärligt talat en hel massa strunt. Som den uppriktiga förvåningen när Sirotkin går i depå bakom säkerhetsbilen. Varför skulle han INTE gå i depå? De tre bakom var varvade, han låg sist i kön och hade bara att hämta ett gratis set nya däck. Det var tre fyra ytterligare sådana tillfällen idag när de faktiskt inte alls hänger med.
Håller med till 100%, tycker de är rent ut sagt dåliga. Speciellt när man har sett en del lopp med SkyF1:s kommentatorer, får Viasat att verka oseriösa.

Reagerade också på det med Sirotkin, plus en del andra missar. Exempelvis när Verstappen försöker köra om Hamilton på utsidan, tappar greppet och lämnar banan. ”Kontakt! Där var kontakt, var där kontakt?!” När det på övertydligt vis inte var det...
 

Hawk100

Rolex
Kul med ett händelserikt lopp i Kina i år igen! Verkar som den banan bjuder in till rolig racing (eller är det bara slumpen??).
Blir spännande att få se hur många hela bilar som är kvar efter racet i Baku om två veckor.....
 

Mw79

Vacheron
2-Faktor
Kommer säkert bli jättebra, men inte aktuellt i Sverige på många år eftersom Viasat har köpt rättigheterna.
MTG har rättigheterna till F1 året ut, efter det är det oklart vem som köper de. Kan så klart bli MTG som förlänger men det är inget bestämt än (åtminstånde inte officiellt)
Så vi får se hur det blir men inte omöjligt att F1 TV blir tillgängligt i Sverige från nästa år.
 

Heartcone

Cartier
2-Faktor
MTG har rättigheterna till F1 året ut, efter det är det oklart vem som köper de. Kan så klart bli MTG som förlänger men det är inget bestämt än (åtminstånde inte officiellt)
Så vi får se hur det blir men inte omöjligt att F1 TV blir tillgängligt i Sverige från nästa år.
Om detta innebär att vi slipper Janne och Eje är det ju något att se fram mot. Den ena vilsnare än den andra. Eje vet ju knappt vilken sport han kommenterar, och kastar sedan in något om hur det var att köra bil på 70-talet. Janne pratar mycket men säger lite. Länge leve Croft och Brundle.
 

Mankebank

Cartier
Nu har Liberty Media lanserat F1 TV. För Sveriges vidkommande dock bara F1 TV Access och inte den direktsända Pro-nivån. Det innebär att man kan se loppen TVÅ VECKOR efter att de körts. Det skulle innebära att man kan se fram emot att strax se kvalet i Baku. Nej de säljer nog inte många abonnemang här, även om det är billigt. Vi får hoppas att de inte förnyar avtalet med Viasat efter årets säsong så att vi kan få vettig Formel 1-bevakning i Sverige också.
 
Topp