• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon gång ni blivit riktigt "besviken" på en dinka?

Isodor

Audemars
Halloj!

Tänkte att det vore intressant att höra efter lite om några här har erfarenheter från klockor där man blivit besviken när man t.ex fått klämt lite.

Man kanske har suktat efter något man sett på bild och sen när man väl håller den i handen så märker man att det tilltalade inte alls.

Eller om man kanske har köpt en fin dinka för sedan, direkt, känna att det var ett felköp?
 

Camo00

Patek
Jag var länge jättesugen på en Longines Hydroconquest, men blev riktigt besviken när jag klämde på den hos Hukes Ur. Den kändes riktigt billig, med plastigt målade index och kass kvalitetskänsla. Jämförde med Oris och TAG, vilka båda spelar i en heelt annan liga, och la sen ner alla planer på köp...
 

NiklasArvid

Mon Mothma
2-Faktor
Har alltid hållit Pepsi GMT 1675 jääävligt högt, men ägde en 16750 (iofs svart) och var klart "underwhelmed" likadant med den stålgrå 5512:an, det blir ju inte coolare än så, men på armen... nja ok, men inte fantastiskt...
 

Chrisse

Patek
2-Faktor
När jag första ggn fick min (forna) DSSD runt handleden, den fick inte stanna en vecka ens..
 

POO

Panerai
Första gången jag höll i en vintage sub, ingen kassaskåpskänsla direkt. Länk sladdrig som gele och redo att gå av när som. Blekt och ful vridring som snurrade lite som den ville med en känsla som ett skuret kullager. Trist, platt och missfärgad tavla.
Detta var naturligtvis innan jag blev upplyst!
 

Josef B

Bestraffaren
När jag köpte min första Rolex överhuvudtaget. Rolex var det enda dyra/kändaste klockmärke jag hört talas om och inte sett en sådan alls, och när farsan hjälpte mig att köpa en begagnad när jag var 17 år och fick den i handen, så tänkte jag "Vafan är det här för skit, vart är allt guld och diamanter!? Och var är alla pussy man skulle få!" Men det är som tvångsgifte, man lärde sig älska den :D
 

Jonaz

Rolex
Tudor pelagos och rolex deepsea... Så snygga på bild och helt fel på armen...


iPhone | Tapatalk
 

Bojke

Wicket Wystri Warrick
2-Faktor
Jävligt lustigt att Rolex, som höjs över skyarna på i princip alla forum, också är det märke som är mest "underwhelming".


Det kan kanske ha att göra med att man skruvar upp förväntningarna i och med alla lovord. Men visst, det är ju inte direkt det budskapet som man får här som man brukar få i övriga trådar. :angel:
 

Isodor

Audemars
När jag provade en sub för första gången (ca 2 år sedan) så blev jag också lite.. besviken.

Hade hört så mycket gott om den och visst det är väl inget fel på den, men vi klickade bara inte.

Däremot gillade jag datejust mer!
 

Asplund

Patek
2-Faktor
16610 har jag förstått i efterhand att jag hade hypat upp så in i helvete innan jag köpte en, såldes ju efter 1 månad och en 114060 införskaffades vilket jag själv tycker spelar i en helt annan liga!
 

Ajax

Omega
16610 har jag förstått i efterhand att jag hade hypat upp så in i helvete innan jag köpte en, såldes ju efter 1 månad och en 114060 införskaffades vilket jag själv tycker spelar i en helt annan liga!


Det där jag kan nog hålla med om, fast 16610LV är ju förbannat schysst.
 

Camo00

Patek
Det kan kanske ha att göra med att man skruvar upp förväntningarna i och med alla lovord. Men visst, det är ju inte direkt det budskapet som man får här som man brukar få i övriga trådar. :angel:

Så är det nog. Gissar att jag tidigare var en av dem som hade blivit sjukt besviken om jag köpt en vintage-Rolex jättedyrt och fått en rasslig länk i handen. Mina förväntningar hade nog varit att länken skulle vara stabilare än något annat, bara pga hypen och priset...
 

oscaroscar

Panerai
Vart besviken när ja fick hem min 16610. Rasslig, billig, blekt bezel och smått gulnad index. Fattade inte hypen.

Fick hem en GMTc och blev helt paff av skillnaden, fantastisk. Sedan sålde jag den och köpte Subc istället, den jag suktat efter så länge. Otroligt grym om man jämför med den äldre. Perfekt allround!

Likaförbannat så är det 16610an jag saknar nu. Mindre, satt som en smäck, "mitt" år (1991) etc..
 

Fabian

Patek
2-Faktor
faktiskt vintage explorer 1016. Alltid suktat efter modellen, men den är lite för tråkigt när den väl sitter på armen.
 

Flat-Eric

Stålklockans beskyddare
2-Faktor
Vet inte om jag blivit riktigt besviken, men man blev ju lite förvånad första gången man köpte en sport-rolle hur rasslig länken var. Speciellt claspen som kändes rätt billig och flimsig...

Vad gäller vintage-bitarna så är det ju milsvid skillnad på känsla i dem kontra nya modellerna, framför allt länkarna. Känns alltid göttigt att stänga claspen på daytonan efter att haft på gammal 1680 på armen nån dag
 

theargonaut

Patek
Pledge Member
2-Faktor
Testade en, vad jag tidigare trott var min graal, i förrgår, men blev lite besviken. Inte alls lika snygg som de tunnare och mer symmetriska Nautilusarna. Tyvärr är de ju knappt tåliga för 10 atm, så nu är jag villrådig...

Wristshot med skyddsplasten på :)

 

yonsson

Kikuchiyo
Moderator
Pledge Member
2-Faktor
Jag var sugen på en sådan ett tag och på de utländska forumen brukar den ju hyllas. Vad gjorde dig besviken?
Snygg, men jag upplevde den som väldigt liten.
Det var dock ett tag sedan och jag hade gärna klämt på en igen för att se om jag ändrar åsikt.
 

Ninen79

Audemars
Shit va jag var besviken över min första rolex en gmt 16700...så fort jag kom hem med klockan så visste jag direkt att jag skulle sälja den omgående. Allt på gmt:n var sämre än min dåvarande PO i mina ögon.
 

Pleximannen

Cartier
Min teori kring eventuell besvikelse på vintage-Rolex (hur man nu kan lyckas vara besviken på det...:arghh: ) är att problemet inte ligger i klockorna utan mycket i prisnivån. För det är ju rätt seriösa pengar. Släng in totalt onyanserade forumdiskussioner så är det väl inte konstigt att vissa sätter förväntningarna fel. Personligen tycker jag ju att det rassliga, enkla är en del av charmen..
 
Topp