• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Någon med 3D skrivare som kan skriva ut en boettöppnare?

Highvalley

Ghetto Living
Friends Of KS
2-Faktor
Hej,

Är det någon här som har en 3D skrivare och som är villig att mot betalning tillverka en boettöppnare för ett Enicar 36mm SuperCompressor case?

Ritning finns här: https://www.thingiverse.com/thing:1263452

Tack på förhand!

/C
Bor du i Stockholm kanske jag har ett verktyg du kan låna. Men jag har inte den boetten i samlingen så jag behöver relevanta mått för att kunna inventera boettnycklarna.
 

mfriede

Omega
En annan sak som för mig har funkat när inte bollen gjort det.. skaffa stark gorillatejp eller liknande och tejpa tummen med klistret utåt och skruva sen upp boet. Låter helt sjukt men kan funka!
 

higge79

Omega
Hej,

Är det någon här som har en 3D skrivare och som är villig att mot betalning tillverka en boettöppnare för ett Enicar 36mm SuperCompressor case?

Ritning finns här: https://www.thingiverse.com/thing:1263452

Tack på förhand!

/C
Du skulle ju kunna testa att köpa ett litet block Cernitlera på Panduro, trycka det mot baksidan och forma ett bra grepp att vrida med, och sedan baka det i ugnen enligt instruktionen.
 

christer12

Cartier
Jag hittade en firma som kunde göra det och jag la en beställning men sen kollade jag lite noggrannare på ritningen och kom fram till att den inte alls skulle passa min klocka. Gjorde ett försök att skapa en egen ritning efter min klocka men gav upp då det med mina obefintliga cad skills tog för lång tid.

Gjorde i stället som brukligt och superlimmade på en mutter på baksidan och då gick det fint. Skulle nog ha testat med tejpen först för den metoden använde jag för att stänga locket igen.
 

christer12

Cartier
Med det sagt så tror jag det finns en affärsmöjlighet att rita och skriva ut olika boettöppnare. Verkar inte jättesvårt att rita och det är billigt att skriva ut. För 250kr kunde jag få en 7-8 st kopior i det billigaste materialet som jag tror duger.
 

Jeopold

Breitling
Ok. Jag hann med en testutskrift, så om någon vill ha den så säg till, så slipper jag slänga den :)
 

Bilagor

  • watch tool.png
    watch tool.png
    300.3 KB · Visningar: 10
Topp