• Välkommen till ett uppdaterat Klocksnack.se

    Efter ett digert arbete är nu den största uppdateringen av Klocksnack.se någonsin klar att se dagens ljus.
    Forumet kommer nu bli ännu snabbare, mer lättanvänt och framför allt fyllt med nya funktioner.

    Vi har skapat en tråd på diskussionsdelen för feedback och tekniska frågeställningar.

    Tack för att ni är med och skapar Skandinaviens bästa klockforum!

    /Hook & Leben

Den stora tråden om Christopher Ward!

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Hej.
Är helt förälskad i c60 trident pro 600 med röd boett. Är det någon som sett om de reat ut den någon gång på hemsidan? Eller poppar det upp någon beg sälj här på KS till och från?

Hur är andrahandsvärdet på en sådan? Om man skulle köpa en och ha ca 1 år innan man säljer vidare?

Mvh en klocknewbie
Kan rekommendera att hålla koll här http://m.ebay.co.uk/sch/i.html?_fro...o.TRS0&_nkw=christopher+ward+trident&_sacat=0
dyker upp lite klockor titt som tätt.
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Hej.
Är helt förälskad i c60 trident pro 600 med röd boett. Är det någon som sett om de reat ut den någon gång på hemsidan? Eller poppar det upp någon beg sälj här på KS till och från?

Hur är andrahandsvärdet på en sådan? Om man skulle köpa en och ha ca 1 år innan man säljer vidare?

Mvh en klocknewbie
Ger lite korta svar, längre svar finns i tråden :)

CW har rea sommar och jul där det ofta är 30% på många Tridents, tar slut snabbt.

Väldigt ovanligt att se den på marknaden, du kan söka på köp och sälj för att se senaste annonserna.

Bra andrahandsvärde ca 50-70% av nypris för flera år beroende på modell. Stark rekommendation att utnyttja 60 dagars fri retur om du inte köpt den billigt på rea för då lär du kunna sälja vidare den för samma pris du köpte den för.
 

Size

Omega
Är det inga som har en c60 trident med röd boett? Vill se lite fler bilder på den!
Har dock svårt att bestämma om man ska köpa 43mm eller 38mm. Har en handled på 17.5cm.
 

Crentus

Cartier
2-Faktor
Är det inga som har en c60 trident med röd boett? Vill se lite fler bilder på den!
Har dock svårt att bestämma om man ska köpa 43mm eller 38mm. Har en handled på 17.5cm.
Ifall du vill ha djupare svar från hardcore fans kan du gå in på märkesforumet:
http://www.christopherwardforum.com

Har du testa andra klockor i de storlekarna? Ifall inte gå till en uraffär och gör det. Troligtvis kommer 38mm se bäst ut på dig men du ser bäst själv.
 

Julle

Omega
Är det inga som har en c60 trident med röd boett? Vill se lite fler bilder på den!
Har dock svårt att bestämma om man ska köpa 43mm eller 38mm. Har en handled på 17.5cm.
Jag har ca 17.5 handleder och såhär ser 43mm ut på mig!
Du har ju fri returrätt så bara byta om det skulle kännas fel, själv känns den klockren men jag gillar också lite större klockor. :)
38 skulle säkert se bra ut på mig med.
image.jpeg
image.jpeg
 

Size

Omega
Jag har ca 17.5 handleder och såhär ser 43mm ut på mig!
Du har ju fri returrätt så bara byta om det skulle kännas fel, själv känns den klockren men jag gillar också lite större klockor. :)
38 skulle säkert se bra ut på mig med.
image.jpeg
image.jpeg

Sitter riktigt bra på dig. Tycker inte alls den ser så stor ut. Mer rädd för att en 38a ser för liten ut. Men ska gå till butik och testa skillnaden mellan dem innan jag beställer.
 

Leafvalley

Cartier
Sitter riktigt bra på dig. Tycker inte alls den ser så stor ut. Mer rädd för att en 38a ser för liten ut. Men ska gå till butik och testa skillnaden mellan dem innan jag beställer.

Säljs inte i butik. Men de har en retur policy som är väldigt bra ;)
Har du redan en 44 mm nu borde 43 mm funka perfekt för dig...
 

Wave

Cartier
Friends Of KS
2-Faktor
Hade en C60 Trident Vintage 38mm. Skulle nog säga att de var bland de trevligare dykare jag haft under 10k. Svårt att hitta trevliga och små dykare faktiskt.

Har en Slimline med blå urtavla just nu. En riktigt trevlig dress klocka med bra byggkvalitet. Väldigt tunn och urverket är snyggt dekorerat också. Kan definitivt rekommendera deras klockor. De verkar ha väldigt rörigt med leveranser däremot. Blev en massa fel i min leverans. De fixade det problem fritt dock.
 

marwe

Breitling
C7 Rapide Chronograph med vit tavla är riktigt fin. Kanske blir det ett köp framöver. Är fortfarande fruktansvärt nöjd med kvalitén på min Trident Pro så att köpa en till CW känns inte alls orimligt.
 

Andy7750

Audemars
2-Faktor
Up for grabs :) Har ett skinnband 20mm som jag inte använder som jag tänkte "skänka" till någon i denna tråd, motkravet är valfritt belopp till BCF, jag står för frakt. Först till kvarn som svarar på detta inlägg.

Edit: Det är curved ends och gamla loggan på spännet.

IMG_1846.JPG
 
Topp